חדשות

חמישה חיילים וחיילות מצטייני הנשיא מהנגב

חדשות16 באפריל 2018    4 דקות
1

שלושה באר שבעים, דימונאית ותושבת להבים נבחרו למצטייני נשיא המדינה

חמישה חיילים וחיילות מצטייני הנשיא מהנגב
חמשת מצטייני נשיא המדינה ליום העצמאות מאזור הדרום | צילומים: דובר צה"ל

חמישה חיילים וחיילות מהנגב נבחרו, באחרונה, למצטייני נשיא המדינה ליום העצמאות: סמלת נאוה סויד מדימונה, סמל ראשון מלקמו אברהם מבאר שבע, סמל ש' גם הוא באר שבעי, סמלת טל הראל מלהבים ורב"טית רוני דניאלי מבירת הנגב.

מצטיינת מ"העבריים"

ל"שבע" נמסר, שסמלת סויד (21) משרתת בתפקידה הצבאי כנהגת משא בטייסת 115. כבת לקהילת העבריים מדימונה, היא בחרה להתגייס לצה"ל, על אף פערי התרבות, וכך הגיעה להיות מצטיינת. סויד התגייסה לטירונות בבה"ד 6 של חיל הלוגיסטיקה, עברה קורס, ואז שובצה בבסיס עובדה של חיל האוויר. היא מספרת, שהמפקד שלה השפיע עליה מאוד לאורך הדרך. הדימונאית המצטיינת היא בוגרת התיכון הרב תחומי "אחווה", הייתה תלמידה טובה בזמן התיכון, והרחיבה את המגמות גיאוגרפיה ואנגלית.

על הרגשתה בעת שקיבלה את הבשורה על היותה אחת ממצטייני הנשיא, שיתפה סויד: "המפקד שלי התקשר אליי, בזמן נסיעה באוטובוס; התרגשתי מאוד, וגם משפחתי התרגשה מאוד. אני הראשונה במשפחה, שמקבלת הצטיינות בסדר גודל כזה". היא נבחרה למצטיינת נשיא המדינה, לאור ביצוע משימות שטח מורכבות, הן ביום והן בלילה, תוך הפגנת אחריות ומשמעת עצמית. סויד רצינית מאוד במילוי משימותיה, ושירותה מתאפיין בשימת דגש על קיום הפקודות והנהלים. היא נכונה תמיד לעזור להתנדב ולסייע לחבריה ליחידה, ובכך מהווה דוגמה ומופת.

סמלת נאוה סויד. נהגת משא | צילום: דובר צה"ל

מצטיין קבוע

סמ"ר אברהם (21), המשרת כלוחם בחטיבת "כפיר", אינו מצטיין בפעם הראשונה; בעבר, הוא נבחר כמצטיין הפלוגה (בזמן שתפס קו בגזרת גוש עציון), והיה גם מצטיין גדוד קרני שומרון. אברהם עלה ארצה מאתיופיה יחד עם משפחתו, ואז הם חלמו על ירושלים, אך כשהגיעו ארצה, השתקעו דווקא בבאר שבע. הוא מספר על ההצטיינות: "אני גאה לשאת בקרוב בתואר מצטיין נשיא, ואני מתרגש מאוד לקראת הטקס".

אברהם מקבל את אות ההצטיינות, בשל העובדה שלמרות קשייו האישיים, הוא התגייס והשתלב ביחידה לוחמת ומבצעית. הוא בעל מוטיבציה גבוהה, מקצועי, ערכי, אחראי ונרתם לביצוע כל משימה. נוסף לכך, אברהם מקובל ואהוב מאוד על חבריו ליחידה.

סמל ראשון מלקמו אברהם. לוחם "כפיר" | צילום: דובר צה"ל

מצטיין חסוי

סמל ש' משרת כמנהל רשת מודיעין בפיקוד דרום (ולכן, כפי ששמתם לב, אפילו גילו חסוי…). ש' ואימו עלו ארצה, עקב מצב בריאותי, שבגללו הוא נצרך לטיפול רפואי בישראל, ומשפחתו נשארה ברוסיה. למעשה, הוא מתנדב לשירות צבאי, לנוכח בעיותיו הרפואיות, ומספר שבחר לשרת כפקיד בתחום המחשבים, כי הוא מתחבר לתחום זה, ומתעניין בו.

על קבלת ההצטיינות, מספר ש': "הצטיינות זו איננה מובנת מאליה עבורי כלל; אני שמח ונרגש לקבל את ההצטיינות מנשיא המדינה ביום העצמאות". בהצטיינות זוכה ש', משום שעל אף שעמדה בפניו האפשרות שלא להתגייס, הוא בחר להתנדב לשירות בצבא. בזכות יכולת לימוד, הבנה ורצון להצליח ולהשתלב, מבצע ש' את תפקידו באופן מעורר הערכה. הוא מסור, אחראי, ומהווה דוגמה ומופת להתגברות על קשיים ומגבלות אישיות.

סמל ש'. מנהל רשת | צילום: דובר צה"ל

מצטיינת מלהבים

סמלת הראל (20) משרתת כמדריכת קשר בשיזפון. הראל התגייסה לחיל האיסוף הקרבי, ושובצה מחדש בקורס מדריכות תקשוב בשיזפון. לאחר מספר חודשים כמדריכה, היא יצאה לקורס צפ"ה (צוות פיקוד הדרכה – י.ס.ד), והייתה אחראית על פיתוח ההדרכה והחפיפות. הראל מספרת, שההצטיינות מהווה עבורה סימן הערכה לחשיבות תפקידה.

היא מדגישה: "אני נרגשת מאוד לקבל את אות הצטיינות זה, וגאה על הדרך שעברתי מן היום הראשון לשירות ועד היום; זוהי סגירת מעגל עבורי". הראל מקבלת את הצטיינותה, הודות לכך שהיא בעלת יכולות ניתוח וחשיבה יוצאות דופן, וכך היא חונכת את חיילותיה החדשות, המגיעות ליחידה. היא מבצעת את תפקידה באחריות ובמקצועיות, תוך מתן תשומת לב לפרטים הקטנים, ומגלה יוזמה בתפקידה. בכך היא מהוה דוגמה ומופת לשאר החיילים ביחידה.

סמלת טל הראל. מדריכת קשר | צילום: דובר צה"ל

מצטיינת בת"ש

רב"טית דניאלי התגייסה לתפקיד מש"קית ת"ש, ועברה הכשרה בת שלושה חודשים בקריית ההדרכה (עיר הבה"דים – י.ס.ד). עם סיום ההכשרה, שובצה דניאלי כמש"קית ת"ש ביחס"ר (יחידת הסיור – י.ס.ד) המדברי.

על הרגשתה בעת שהתבשרה על ההצטיינות, היא מספרת: "ההצטיינות גורמת לי להרגיש משמעותית, וזה כיף לקבל הערכה כזו". דניאלי זוכה בהצטיינות, הודות לכך שהיא מבצעת את תפקידה באחריות ובמקצועיות, תוך מתן תשומת לב לפרטים הקטנים ולצרכי הפרט. היא בעלת יכולות חשיבה ותכנון, המקדמות את הנושאים, עליהם היא אמונה. דניאלי היא חיילת ערכית, אכפתית ובעלת מוטיבציה גבוהה, ובכך מהווה דוגמה ומופת.

רב"טית רוני דניאלי. משק"ית ת"ש | צילום: דובר צה"ל

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה

  • אחד שיודע
    דיוק

    כדאי שתבדקו את רשימת המצטיינים מהדרום פעם נוספת …כדאי להדרים ולשמור על סודיות