חדשות

החלטה היסטורית: 123 מיליון שקלים לפיתוח ירוחם

חדשות16 באפריל 2018    2 דקות
0

הממשלה אישרה את ההחלטה, "במגמה למנף את המהלך הצבאי של העתקת בסיס צה"ל" (עיר הבה"דים) לאזור ירוחם

החלטה היסטורית: 123 מיליון שקלים לפיתוח ירוחם
משה כחלון. "עמידה בהתחייבות" | צילום: לירון אטדגי

בעקבות החלטת ממשלה, שהתקבלה אתמול (א'), צפויה העיירה ירוחם לקבל סכומי עתק (במושגים שלה, לפחות…), זאת "במגמה למנף את המהלך הצבאי של העתקת בסיס צה"ל" (עיר הבה"דים, סמוך ליישוב – י.ס.ד)", כפי שמגדירים זאת במפלגת "כולנו" (בראשות שר האוצר משה כחלון), ו"גם לטובת חיזוק התושבים והיישובים באזור". לדברי כחלון, שדחף את העברת 123 מיליון השקלים ליישוב הפריפריאלי, "ירוחם הוא יישוב, שלא קיבל הרבה זמן טיפול נקודתי, וכבר שנה וחצי שאנחנו מחכים לישיבה הזאת עבור תושבי ירוחם, ואני שמח לבשר להם מכאן, שהנושא שלהם יעלה וגם יאושר, וגם להם תבוא הבשורה הזאת".

לאור העובדה שהרשות המקומית הקרובה ביותר לעיר הבה"דים (שכידוע, קם בשנים האחרונות בצומת הנגב), ונמצאת בטווח של פחות מ-10 ק"מ מהבסיס היא ירוחם, הוחלט לנקוט בשורה של פעולות לחיזוק ירוחם. פעולות אלו נקבעו לאור מאפייניו של ירוחם כיישוב פריפריאלי וקטן, הנדרש להתמודד עם גידול צפוי ומהיר באוכלוסייה, ובהתאם לצורך לפתח תשתיות עירוניות, לקראת קליטה עתידית של משפחות חדשות, בעקבות מעבר הצבא לסביבתו.

התוכנית כוללת פעילות לחיזוק הכלכלה ומקורות התעסוקה באזור (סיוע למפעלים ולעסקים קטנים ובינוניים ופיתוח אזורי תעשייה), חיזוק הקהילה (שיקום שכונות פיזי וחברתי, תגבור בתחומי חינוך ומדע וכן תגבור שירותי רווחה), שיפור תשתיות, חיזוק השירותים לתושב ומענקים לפיתוח כלכלי וארגוני. כמו כן, יגיש משרד הבינוי והשיכון לאישור הוועדה לתכנון ופיתוח עדכון לאומדני עלויות הפיתוח של כ-3,800 יחידות דיור בתוך חמש שנים (2018 – 2022), במלים אחרות הכפלת מספר התושבים בירוחם בפרק זמן קצר מאוד. להחלטות שהוגשו בידי משרדי ראש הממשלה, האוצר והבינוי והשיכון, שותפים כלל משרדי הממשלה.

כחלון מסכם: "ההחלטה היא המשך ישיר של מדיניות הממשלה לחיזוק הפריפריה. היא שמה דגש על פיתוח אזורי תעסוקה איכותיים בשכר הוגן וחיזוק מבנים, שיאפשרו ליישובים להתפתח ולהתחזק, ובתוך כך לתת מענה לצמיחה המהירה של אותם יישובים, כתוצאה מתנופת והבנייה, שאנו מובילים בכל רחבי הארץ. חיזוק הפריפריה לא יכול להתבצע רק במלים, בכותרות, וחייב להיות מגובה במעשים ובתקציבים. נמשיך לחזק את הפריפריה, ולהוביל מדיניות ברורה של צמצום פערים, שתחזק ותצמיח את המשק הישראלי כולו".

ירוחם. מספר תושביה אמור להיות מוכפל | צילום: אלעד מלכה

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה