מגזין

להנציח ולא לשכוח

מגזין3 בנובמבר 2023    2 דקות
0

גפן כהן וחבריה מהסטודיו לקעקועים מנסים לחזור לשגרת העבודה שלהם ולקעקע בתודעה ועל הגוף, את אירועי השבת השחורה

להנציח ולא לשכוח
להנציח את הזיכרון הכואב | צילום: ניב נבון

עד לפני כמה חודשים, גפן כהן, בת 25 מעומר, עוד הhיתה בארצות הברית. היא התאהבה שם בקעקועים, ואחרי לימודים והתנסות החלה לקעקע. מזה שנתיים וחצי היא מקעקעת ומאז שחזרה לארץ החלה לקעקע בסטודיו 08, בבעלות קורן בן צבי.

כהן היא דמות ידועה בחיי הלילה, אחרי שעבדה שנים במועדון הפורום. את השבת השחורה היא לא תשכח: "ביום שבת התעוררנו כמו כל עם ישראל לבוקר שחור ואבל. מלא בחוסר וודאות.

"בשבוע הראשון שהיה מלווה באזעקות ואבידות רבות, לא חשבנו על להגיע לסטודיו, לא ראינו את זה מתאפשר בצל האבל והכאב", היא מספרת ומודה שכמו כל עם ישראל, הראש היה כולו בחדשות, בתמונות, בסרטונים ובסיפורים של אנשים, שאת חלקם היא מכירה.

כהן, כאמור דמות מוכרת בחיי הלילה וחובבת מוזיקה אלקטרונית, החלה שבוע לאחר אותה שבת נוראה, החלה לקבל פניות מניצולי פסטיבל נובה בחניון רעים, שהפך לזירת טבח. "לאחר כשבוע קיבלנו פניות מאנשים שהיו במסיבה, ממשפחות שכולות ומאנשים שדואבים את כאב העם שמבקשים להנציח את הכאב ולכאוב כאב פיזי, אנשים שמחפשים להיכנס לבועה העצמית שלהם ולהביא ליידי ביטוי את שעובר להם בפנים, אותם האנשים גרמו לנו לצאת מהבית ומהכאב, ולנסות לחזור לשפיות. בזכותם חזרנו להתעסק במה שעושה לנו הכי טוב ולתת את השירות לכל אותם האנשים.

"אנחנו, כאומנים, מוצאים את השלווה שלנו באומנות. התרפיה בלהביא את הדמיון למציאות, להיות הכתף התומכת עבור הלקוחות שלנו ומעבר לציור שעליהם, לשמוע אותם ולדבר איתם, לתמוך בדרכינו ולהכיל כאב של כל סיפור, ניצול ואבל".

 

 

כהן מספרת כי קעקועים מאז ומתמיד היו קשורים קשר חזק להנצחה: "תחום הקעקועים תמיד סבב את ההנצחה. מאז ומתמיד היו אנשים שהנציחו על גופם אבדות ושמחות, ועל אחת כמה וכמה במצב כזה.

"במהלך חיפוש הנעדרים, קרובי הנעדרים קעקעו סממנים של קרוביהם וביניהם גם את הקעקועים שלהם. יש משפחות של נרצחים שעושים על גופם קעקועים שהיו על קרוביהם.

"אנחנו מבטאים את המחשבות והרגשות שלנו באומנות, ויוצרים עיצובים שמגיעים מתוך השכול, רוב הלקוחות שבאים להתקעקע בתקופה הזו באים עם רעיון שיושב להם במחשבה מהשבת השחורה, ואנחנו עוזרים להם להביא אותו לידי ביטוי בעיצוב. ביצענו קעקועים של הנובה, ה-7 באוקטובר 23, מגן דוד, מפת ארץ ישראל ועוד.

 

 

"ההגעה לסטודיו כל בוקר מלווה בהתרגשות. זה לא עוד קעקוע, הלקוחות והחברים נכנסים עם האבן בלב ומדברים, משתפים במחשבות, בחששות, בזיכרונות, בסיפורים של אותו אדם או רגע שהם מנציחים, כל אחד ואיך שהוא חווה את הימים האלו".

 

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה