מגזין

הטוורק שלה

מגזין17 ביולי 2019    6 דקות
0

עם טונות של ביטחון עצמי, אור אושרי מביאה את בשורת הטוורקינג לבאר שבע > "אני רואה נשים עם מסר חשוב על דימוי גוף, ואיך הן רואות את עצמן", היא אומרת

הטוורק שלה
אור אושרי | צילום: my vibe

בכל יום ראשון אחר הצהריים, מגיעות לסטודיו לריקוד בבאר שבע 20 נשים, בגילאים שונים, לעשות דבר אחד: להקפיץ את הישבן. אימון של שעה, במהלכו כל הסטראוטיפים נזרקים לפח והמיניות מקבלת נופך אחר. פמיניזם באור אחר. תכירו את אור אושרי, בת 24, סטודנטית לעבודה סוציאלית ומדריכת טוורקינג.

אושרי נולדה ביקנעם ועברה לדרום לפני 4 שנים. אחרי 3 שנים בשדרות, בשנה האחרונה היא תושבת באר שבע מן המניין ומלמדת זומבה ובעיקר טוורקינג.

לאלה מכם שלא ראו קליפ היפ הופ בשנתיים האחרונות, אושרי מספרת מה זה בדיוק הריקוד הזה שמפעיל בעיקר את האגן והישבן: "הטוורקינג הוא סגנון ריקוד שהשורשים שלו מגיעים משבטים באפריקה. משם הם נדדו לארצות הברית ואז כמובן התפוצצו לרמה עולמית. בישראל זה תחום חדש יחסית, אין הרבה מדריכות, אין הרבה שיעורים. אני בין היחידות שעושה שיעורים על בסיס קבוע. מבחינתי זה גם ריקוד, גם אימון, גם חיטוב וגם פעילות אירובית וחיזוק השרירים. אנחנו מזיעות כמו בכל שיעור אירובי אחר".

גם ריקוד, גם אימון, גם חיטוב וגם פעילות אירובית וחיזוק השרירים | צילום: לילך זמיר

אושרי רקדה בילדות מגוון סגנונות ואחרי הצבא חיפשה מסגרת לרקוד. "רציתי משהו שישלב ריקוד וכושר", היא מספרת. "ככה הגעתי לזומבה ואז נתקלתי בטוורקינג. זה היה בקליפים והכרתי את זה כנערה במגמת מחול. כשנתקלתי בזה אחרי הצבא, הבנתי שאני יודעת לעשות את זה והחלטתי לקחת את זה הלאה. חקרתי את הסגנון והשורשים, וגם איך מלמדים את זה ולקח לי תקופה להכין שיעור וקונספטים. היום אני עושה גם מסיבות רווקות, גם שיעורים קבועים בבאר שבע וגם סדנאות בתל אביב וחיפה, כשאני רוצה לעשות טור בכל הארץ. בניתי לכל קונספט משהו ייחודי בהתאם לצורך, זה הכי נכון לדעתי".

"החלטתי לקחת את זה הלאה". אושרי | צילום: לילך זמיר

הטוורקינג אמנם נראה פשוט, בכל זאת כמה קשה זה להקפיץ את הישבן ולנענע את האגן? אז אושרי מספרת שזה הרבה מעבר לזה: "יש בסגנון הזה המון טכניקה שמחייבת עבודה. לא קמים בבוקר, ואומרים 'יאללה עושים טוורקינג'. בשיעור אני משלבת הרבה מעולם ההיפ הופ, הקומבינציות משלבות דברים ממקומות אחרים. נכון, עיקר העבודה עם האגן, אבל יש טכניקה מורכבת אז צריכים לתרגל אותה, לעבוד בבית. מהניסיון שלי מבנות שלמדו אצלי, זה אינטנסיבי, אבל לגמרי בר למידה. אני התחזקתי מאוד".

סטודנטיות, אימהות ונשים בנות 40 +

אושרי מודה שמכיוון שמדובר בתחום חדש, יותר קשה לבנות להגיע ולהיפתח: "זה תחום חדש יחסית וכמו כל תחום חדש, קשה בהתחלה. כל נושא האגן והישבן זה טאבו, לוקח לאנשים זמן לעכל את זה, וההתנסות חשובה מאוד כדי להבין מה זה טוורקינג. זה תחום שמתפתח, זה אמנם בחיתולים, אבל לדוגמה זה כן מגיע יותר לשיעורי היפ הופ. יש לי שיעורים קבועים בבאר שבע ואני מגבילה את כמות הבנות בקבוצה, כדי שיהיה להן נוח. הייתי יכולה למלא עוד כי יש דרישה גדולה, אז זה אומר שיש רצון".

"לוקח לאנשים זמן לעכל את זה". אושרי | צילום: לילך זמיר

אושרי מספרת כי בקבוצה תמצאו נערות, סטודנטיות וגם אימהות שחצו את גיל 40. "השיעור פתוח לבנות מגיל 14, יש לי בעיקר סטודנטיות, אימהות ונשים בנות 40 +, כולן יחד באותה קבוצה. זה אחד הדברים היפים, שכולן יכולות להגיע, את לא צריכה להיות רקדנית טובה או אפילו עם ניסיון, כולן מוצאת את עצמן".

מסר חשוב על דימוי גוף

את הטוורקינג אפשר לראות בעיקר בקליפים לאמני היפ הופ ומוזיקה שחורה מארצות הברית. הבנות לבושות לרוב בלבוש מינימלי ומנענעות את הישבן לפי הביט, מה שמיד מעלה שאלות על ייצוג האישה, על סטריאוטיפים ומיניות. אושרי מצידה דווקא מביאה צד אחר. היא דווקא מספרת על אישה חזקה, שבטוחה בעצמה ובגוף שלה, שלא חוששת "להקפיץ את השומנים בישבן" ומדברת על פמיניזם חדש, של נשים חזקות.

"פמיניזם חדש". אושרי | צילום: לילך זמיר

"הרבה מדברים על זה ושמעתי כבר הכל", היא אומרת וממשיכה: "זה שרואים בטוורקינג משהו מיני זו בעיה שלהם, אני חושבת שיש הבדל בין נשים לגברים בתפיסה של הריקוד, למרות שגם נשים לפעמים רואות את זה בצורה מינית. אין לי שליטה על אחרים, ועל מה אנשים חושבים כשהם רואים איזה קליפ ביוטיוב. אני מצדי יכולה להעביר את הדברים האחרים, את מה שיש מעבר. נכון, יש ישבן ונכון, יש משהו מיני אבל יש גם  מעבר, מי שבוחר להיתקע שם ולא רואה את זה, אז זה עניין שלו. אני רואה נשים עם מסר סופר חשוב על דימוי גוף, על איך נשים רואות את עצמן. אני מקבלת נשים עם ניסיון בריקוד או בלי ניסיון בכלל וכולן לומדות להכיר את הגוף שלהן ולאהוב את מה שיש להן, זו מתנה וזו זכות לעשות כזה דבר, זה מביא לשיפור בדימוי העצמי, לחיבור שלך עם עצמך, לתחושת מסוגלות".

"מסר סופר חשוב על דימוי גוף". אושרי | צילום: לילך זמיר

יהיו כאלה שיגידו שזה לא ממש ריקוד, הרי רק מנענעים את הישבן והאגן?

"אז שיקראו לזה אימון גופני לא ריקוד. זה לא משנה לי ההגדרה. מי שיש לו מה להגיד אני מזמינה אותו לבוא לנסות. גם אם זה אומר לעבוד עם איבר אחד על הביט, יש הרבה טכניקות גם בעמידה וגם על הרצפה, יש עשרות תרגילים, זו באמת תורה שלמה. בן הזוג שלי היה מופתע בהתחלה. אנחנו ביחד 8 שנים. הוא ראה איך זה ממלא אותי ואיך זה ממלא אחרות, מה זה עשה לבנות, אז הוא תומך".

ואם עדיין לא הבנתם. אושרי לוקחת את עצמה, ואת הטוורקינג, בצורה מאוד רצינית. מבחינתה היא שגרירה, היא רוצה להביא את הסגנון לכל אישה, בכל הארץ. "זה העסק שלי ואני עושה אותו במשרה מלאה", היא אומרת. "אני רוצה לעשות סיבוב בעולם, לראות שיעורים, ללמוד וללמד. לא סתם הלכתי ללמוד עבודה סוציאלית. אני בנאדם טיפולי ואני מרגישה שיש קווים משיקים בין הטווריקנג לעולם הטיפולי ולחברה שלנו בכלל, ואני הולכת לעבוד על זה ביחד. אני רוצה לטפל בתנועה, לפתוח סטודיו קהילתי, לשלב בין שני העולמות. יש לי המון חלומות והטוורקינג הוא לחלוטין חלק מהם".

הכתבה המלאה בגיליון סוף השבוע של עיתון "שבע"

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה