מגזין

ליצחק כאב מאוד הגב, ואז…

מגזין11 ביולי 2019    7 דקות
0

ראשית סיפורה המופלא של רשת "הולנדיה", נעוץ בכאבי הגב הקשים מאוד של מייסדה, יצחק ברססט > "אבא עדיין משמש כיו"ר פעיל בחברה, כך שיצרנו מצב שאני מביא את כל הפן החדשני, והוא מביא את כל הניסיון והוותק", מסביר הבן אבי

ליצחק כאב מאוד הגב, ואז…
כך הכל התחיל | צילום: באדיבות "הולנדיה"

הכל התחיל מכאבי גב קשים ביותר, ממש בלתי נסבלים, עד כדי כך שמי שסבל מהם לא התעצל לטוס עד הולנד, כדי לבחון את כישוריה של מיטה מתכווננת, ולחזור איתה ארצה. וכך קמה לה רשת "הולנדיה" הידועה.

המנכ"ל והבעלים המשותף של הרשת, אבי ברססט, מספר ל"שבע": "העסק קם ב-1981, בידי ההורים שלי יהודית ויצחק ברססט. הם היו חקלאים, ואבא שלי מהעבודה החקלאית המאומצת במושב אורות שבדרום שבר את הגב. הוא חיפש פיתרון לכאבי הגב הקשים שהיו לו, ניסה הרבה מזרנים (מה שהיה אז בארץ…), ושום דבר לא  עזר. מכיוון שהוא קורא הרבה ספרות בינלאומית, הוא נתקל בפרסום על איזו מיטה מתכווננת בהולנד שעוזרת לבעיות גב, והחליט לנסוע ולראות אותה. אז, אבא טס, ראה את המיטה, התאהב במה שראה, והביא אותה לעצמו לארץ. כמובן, אחרי שהוא הרגיש כמה זה עשה לו טוב, אבא החליט להקים עסק, ולייבא את המיטה הזו לישראל. וככה בעצם קמה 'הולנדיה', מהכאב האישי שלו".

צילום: באדיבות "הולנדיה"

וברססט הבן ממשיך: "בהתחלה, הייתה חנות ב'דיזינגוף סנטר' שבתל אביב, אפילו לא חנות, אלא אבא השכיר חלון ראווה בתוך חנות מטבחים, ולאט לאט העסק התחיל לגדול, כי אנשים ראו את המיטה, והתלהבו. עד שבסוף, מחלון ראווה הוא השתלט על כל החנות, וזו הייתה החנות הראשונה של מה שהתפתח אחר כך לרשת. ב-1986 אני הצטרפתי לעסק, אחרי שסיימתי שירות צבאי, ואך טבעי היה להיכנס לעסק משפחתי. בזמן הזה, אחות שלי רינה בן חמו-רוזן, כבר הייתה בעסק מתחילת העבודה שלו".

מיטה על גלגלים

ומה עשית בראשית עבודתך בעסק?

"התחלתי ב'תחתית שרשרת המזון' כמו שאומרים; עבדתי כמרכיב וכאיש שירות. לאחר מכן עם השנים, התחלתי להתקדם למכירות, ניהול מכירות ושיווק, ובסוף שנות ה-80 החלטנו לפתוח עוד סניפים. בשנות ה-90, כבר היינו רשת ארצית שמנתה אז 12 סניפים קטנים. לצורך ההשוואה, היום 'הולנדיה' מונה 7 סניפים, אבל גדולים ורחבי ידיים עם מגוון גדול מאוד של מיטות, שרובן עדיין מיובאות מהולנד, אבל גם הקמנו מפעל בשדרות, שהיום מייצר גם לרשת 'הולנדיה' בישראל וגם מייצא ל-24 מדינות בחו"ל: באירופה, אוסטרליה, אפריקה וארה"ב. כך שאנחנו מפורסמים בכל העולם בגלל כאבי הגב של אבא"…

צילום: באדיבות "הולנדיה"

והוא מוסיף: "עם ההתפתחות הזו, גם רשמנו כמה פטנטים רשומים בתחום, שהיום משמשים אבן דרך לכל תעשיית השינה בעולם, כמו למשל מערכת גלגלים שיודעת לנייד את המיטה ממקום למקום בחדר לצורך ניקיון. את המיטה המתכוונת הגדולה והכבדה עם מנועים, אפשר להזיז בלחיצת כפתור, ולנקות מתחתיה; וזה בהחלט משהו מהפכני. בנוסף, המצאנו מיטה ראשונה בעולם שיורדת מתחת לקו 180 המעלות; זאת אומרת המיטה הקונבנציונלית ישרה, המיטה המתכווננת יודעת להרים את הרגליים ולהרים את הגב, והמיטה החדשנית שלנו יודעת גם להוריד את הגב והרגליים מתחת לקו האפס. זה נעשה במיוחד למי שישנים על הבטן ולמתיחות של הגב התחתון; ממש חדר כושר קטן: אתה שוכב, והמיטה עושה את העבודה".

ואתם מתמחים גם בתחומים נוספים הקשורים לשינה.

"נכון, מובן שעם השנים ההתפתחות שלנו היא לא רק בתחום המיטות המתכווננות, אלא גם בנושא המזרנים; 'הולנדיה' היא הנציגה בלעדית בישראל של חברת 'טמפור', המייצרת מזרנים בטכנולוגיה שפותחה במקור עבור מעבדות החלל של נאס"א, ומשם נעשה בזה שימוש אזרחי פרטי. אלו מזרנים שסופגים לחץ, ומעניקים שינה כמו ריחוף (ממש מיטה לאסטרונאוטים…). מובן שהמטריה ש'הולנדיה' מעניקה היא מלאה בעולם השינה: המיטות והמזרנים כמובן, אבל גם המצעים וגם הכריות. ושתדע, הכרית אחראית על 30 אחוזים מאיכות השינה שלנו. ועוד דבר שאנשים לא יודעים, שכרית יש לה תוקף לשימוש, ושבין 3 ל-5 שנים מוכרחים להחליף כרית, אחרת, היא מאוד לא בריאותית".

"הדרך הייתה ידועה"

לתפקידו הנוכחי הגיע ברססט ב-2004, כחלק מתהליך העברת השרביט של ניהול העסק: "אני כבר 15 שנה משמש גם כמנכ"ל וגם כבעלים של החברה, בשותפות מלאה עם אחותי, רינה. אצלנו היתרון הגדול היה שהמסלול היה מסומן, מראש והדרך הייתה ידועה. בכל התהליך הזה, עד היום אבא שלי משמש כנשיא החברה, והתהליך היה לא של החלפה מיידית, אני נכנסתי והוא יצא, אלא בתהליך של ליווי וחניכה של הכניסה שלי לתפקיד, ולמעשה היום אבא עדיין משמש כיו"ר פעיל בחברה, כך שיצרנו מצב שאני מביא את כל הפן החדשני, והוא מביא את כל הניסיון והוותק. ואנחנו פועלים לפי המחשבה שכל חברה בריאה צריך שיהיה בה אדם זקן, לא כי אני קורא לאבא זקן; הוא רק בן 89, אבל המילה 'זקן' באה לתאר אדם רב ניסיון. וכשיש אדם רב ניסיון לידך, אתה תמיד תעשה את הדברים הנכונים, אם זה מיראת כבוד ואם זה מהצורך להשקיע מחשבה כפולה על כל דבר. אנחנו לוקחים את הערכים הקיימים בחברה, ומכניסים בהם את השכלולים וההיבטים המחודשים, אבל תמיד עם מה שנקרא עין בוחנת ומסתכלת, שזה מבחינתי ערך עליון ב'הולנדיה'. זה שאבא שלי בן 89 ועדיין פעיל בחברה, זו מתנה שבודדות החברות בעולם הזוכות לה"…

צילום: באדיבות "הולנדיה"

יש בעלי עסקים לא מעטים שטוענים שהלקוחות היום "קשים" יותר מאשר לפני עשרות שנים…

"לקוחות היום יותר יודעים, אנשים יודעים יותר. פעם מה היה המקור שלך להשיג ידע? הוא לא היה קיים. רק אם שמעת מדוד או שכן. היום, לפני שאתה הולך לצרוך משהו, במיוחד כבד אחריות או משמעות כמו שינה, אתה תקרא על זה באינטרנט, ותרצה ללמוד ולהבין את זה יותר לעומק. נגמרו התקופות בהן לדוגמה אתה נכנס לחנות, וקונה כי יש מבצע טוב. היום, אתה קונה בגלל טכנולוגיה שתוכל להתאים את המוצר אליך, והמגוון הרבה יותר גדול במפעל. מי שמסתכל על זה כ'צרכנים בעייתיים' חוטא למקצוע. להיפך, צריך לכבד את הקושי שלהם היום להחליט, ולספק ללקוחות את העזרים והכלים כדי שיוכלו לקבל את ההחלטות הנכונות. היום, איש מכירות הוא לא איש מכירות כמו פעם, אלא איש שעוזר לך הצרכן לקנות; זה דברים שונים לחלוטין, גם בגישה"…

"העתיד הוא פנטסטי"

והמנכ"ל והבעלים המשותף של "הולנדיה" מדגיש: "יש השפעה גדולה מאוד למה שנקרא היגיינת השינה, שזה לא רק ניקיון אלא הרגלי שינה ודברים שצריך בשינה. זהו תחום ההתמחות שלי היום, וכתבתי כבר 2 ספרים בתחום השינה שמצליחים גם בארץ וגם בעולם: 'לילה במתנה', ו-'נט סוד השינה המושלמת'. זה חלק ממה שנקרא העולם המודרני, משום שכדי שאוכל לעזור לך לקנות את המיטה הנכונה, אני חייב להיות בעל ידע רחב מאוד בתחום. לכן כבר לא מדובר בסוחרים עם לשון חלקלקה היודעת איך 'לדחוף לך' (כמו שאומרים בשפה לא נעימה…) את המוצר, אלא יודעת להתאים לך את המוצר הנכון, כדי שתוכל להפיק ממנו את המרב".

לסיום, מהן התוכניות שלכם לעתיד הנראה לעין?

"אנחנו מעסיקים יותר מ-100 עובדים בייצור ועוד כ-100 עובדים במכירות לוגיסטיקה ואספקה. יש לנו גם עובדים בחו"ל שאמונים על המכירה בחו"ל. בימים אלה, אנחנו עובדים על כמה דברים: קודם כל, המשך פיתוח של המיטות שלנו, תוך כדי הכנסת הטכנולוגיה של ניטור שינה ולמידה אודות איכות השינה שלך, כמובן עם מתן מענה לצרכים כמו נחירות, זרימת דם וקושי בנשימה. וכמובן לפתח עוד עיצובים של מיטות; אנחנו עובדים עם מעצבי על בינלאומיים. העתיד הוא פנטסטי; ההווה הוא מדהים, והעתיד נראה טוב יותר".

כתבות נוספות במגזין

0

בנעלי בית | סגירת המעגל של בן...

אבנר בן אריה, מנכ"ל "צוות 3 ארזי חא"ש", חברת מוקד מערכות אזעקה ומצלמות ואבטחה

מגזין18 ביולי 2019    דקה אחת
0

"אנחנו חיים מאזכרה ליום זיכרון, לקונצרט"

משפחתו של חלל צה"ל נעם רוזנטל ז"ל ממיתר ממשיכה לחיות עם הבן המנוח ובלעדיו. ב-5 השנים שחלפו מאז נהרג במבצע "צוק איתן" הם אינם מפסיקים להנציח את נעם במגוון דרכים. "זה לא ברור למה אנחנו בכלל נמצאים ברגע הזה", הוא מדגיש

מגזין18 ביולי 2019    12 דקות

כתיבת תגובה