מגזין

כשהאהבה מנגנת כינור ראשון

מגזין14 בפברואר 2019    3 דקות
0

חנה מנגנת בצ'לו, בעלה אשר הוא כנר בסינפונייטה של באר שבע ובנם שאול, הוא נגן בס. תכירו את משפחת בלכמן שמנגנת מהלב

כשהאהבה מנגנת כינור ראשון
חנה ואשר בלכמן | צילום: אלבום אישי

אם ישנו דבר אחד שאפשר להגיד על משפחת בלכמן, הוא שמדובר במשפחה מוזיקלית. אשר הוא כנר בסינפונייטה הישראלית באר שבע, אשתו חנה מנגנת בצ'לו ומורה לצ'לו ופסנתר ואפילו הבן שאול עוסק בתחום ומנגן על בס.

אשר החל ללמוד נגינה כבר בגיל 9 ומאז הוא לא מפסיק לנגן. גם אמא שלו הייתה פסנתרנית ומורה לפסנתר, ושניהם למדו בבית הספר ג'וליארד שבניו יורק, אשר נחשב לאחד מבתי הספר המובילים בעולם ללימודי אמנויות הבמה. בשנת 1987 הם עלו לארץ ואשר החל לנגן בסינפונייטה בבאר שבע.

ההיכרות בין אשר וחנה הייתה עוד בניו יורק והמשיכה עד לישראל. "הכרנו בניו יורק, היה לנו חבר שעשה את ההיכרות בינינו. הוא חשב שזה יהיה מתאים וכנראה צדק. שנינו נגנים והוא חשב שתהיה כימיה בינינו. הייתה לנו שפה משותפת, היה לנו על מה לדבר", מספר אשר ל"שבע".

"יצא לנו לנגן ביחד הרבה, גם בקונצרטים לצ'לו וכינור יחד וגם כינור ופסנתר. הופענו מול הנשיא חיים הרצוג ז"ל, לפני הרבה שנים באוניברסיטת בן גוריון".

מה היתרון בזוגיות באותו המקצוע?

"לרוב זה עוזר לנו כי אם אני מדבר על העבודה שלי או על המקצוע, אשתי מבינה בדיוק על מה אני מדבר. זה לא זר לה. הייתה תקופה שחנה גם הייתה חלק מהסינפונייטה בבאר שבע, וזה גם עזר שאנחנו באותו מקום עבודה. אין בינינו תחרות כי אנחנו מנגנים בכלים שונים. לרוב יוצא שאנחנו לא בעבודה ביחד. הייתה שנה אחת ששנינו היינו יחד בתזמורת, והיום לפעמים יוצא לנו לנגן יחד, אבל לרוב לא. לחנה יש פסנתרנית שגרה ברעננה והם צמד שמופיע יחד בשם 'קול אבי'".

אתם לוקחים את העבודה הביתה?

"הסלון שלנו גדול מאוד, כל הבית שומע" | צילום: אלבום אישי

"אני מתאמן עם המוזיקה שאנחנו צריכים ללמוד להופעה וכך גם חנה. אין לנו בבית חדר נפרד לנגינה, אבל הסלון שלנו גדול מאוד, אז שם אנחנו מנגנים ואז כל הבית שומע. האמת היא שמעט פעמים אנחנו נותנים טיפים אחד לשני. למדנו להתרחק מזה, כי זה יכול להיות עניין רגיש. מצד שני, לפעמים אתה רוצה לחזור הביתה ולא להתעסק בעבודה, אבל בן הזוג שלך הוא גם מאותו המקצוע, אז אי אפשר לברוח מזה".

הילד שאול כאמור מנגן גם הוא, אך אשר מדגיש כי עד גיל 23 שאול בכלל לא היה בכיוון של נגינה. "שאול אמנם גדל בבית מוזיקלי, אבל עד גיל 23 הוא לא היה בטוח שהוא רוצה לעשות את זה בתור מקצוע. הוא עבד כמה שנים בניהול והוא הבין שהוא רוצה מוזיקה. עודדנו אותו אבל לא דחפנו לזה. יש לנו עוד שלושה ילדים והם אוהבים מוזיקה, אבל לא כמקצוע", אומר אשר ומוסיף: "הבת שלנו, באחת הפגישות הראשונות עם בעלה, העלתה את השאלה-מה אבא שלך עושה? הסתבר שגם אבא שלו היה אבובן בתזמורת באיטליה".

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה