מגזין

אין תרופה לאהבה

מגזין14 בפברואר 2019    2 דקות
1

ד"ר מיכל מימון ופרופ' נמרוד מימון, שני רופאים בכירים בבית החולים 'סורוקה', מתמרנים ב-25 השנים האחרונות, בין קריירה מצליחה בתחום הרפואה, לחיי משפחה

אין תרופה לאהבה
מיכל ונמרוד מימון | צילום: אלבום אישי

היא ד"ר מיכל מימון, רופאת ילדים, מומחית ברפואה דחופה בילדים ומנהלת חדר מיון ילדים, בבית החולים 'סורוקה'. הוא פרופ' נמרוד מימון, רופא פנימאי ומומחה למחלות ריאה ומנהל מחלקת פנימית ב' בבית החולים. השניים מוכיחים כי זוגיות ומשפחה בין כתלי בית החולים אפשרית.

בני הזוג נשואים כבר 25 שנה. הם הכירו בסוף שנה א' ללימודי הרפואה ומאז הם ביחד. "למדנו יחד בבית הספר לרפואה. למדנו למבחנים יחד ובלימודים לא הרגשנו שזה מהווה בעיה וזה אפילו היה כיף", אומרת מיכל ל"שבע".

"בתקופה שלמדנו לבחינות גמר, כשהבן שלנו נולד, היינו מתחלקים. אחד היה איתו אחר הצהריים והשני נח, ואחר כך מתחלפים. וכך היה לנו כוח ללמוד אחרי שהילד היה הולך לישון".

נמרוד מסביר כי הזוגיות כסטודנטים, עזרה להם להבין איך מצליחים לשלב את המקצוע והזוגיות: "בתור סטודנטים למדנו יחד, והחיים הם קשים בתור סטודנטים, לא פחות מרופאים במשרה מלאה. הלימודים היו הכנה. הסתדרנו, הבנו שאנחנו יודעים לעשות את ההתאמות, לעשות וויתורים הדדיים, ראינו את הלו"ז של הרופאים והבנו שאפשר להסתדר".

נמרוד גם מצהיר כי כששני בני הזוג עובדים באותו המקצוע, בטח לרופאים, אין ברירה אלא לקחת את העבודה הביתה. "כל הזמן אנחנו לוקחים את בית החולים הביתה. מדברים על בית החולים כל הזמן, הילדים מכירים את המתמחים והמנהלים שלנו, את כל הדברים הקטנים, הם שומעים את הדברים בבית ואי אפשר להתחמק מזה. לפעמים יש גם משברים מול מטופלים, או במהלך הקריירה, והדברים האלה מגיעים הביתה. מצד שני, יש הבנה למה מה המקצוע ומה בית החולים דורש".

כמה קשה לשלב עבודה ומשפחה במקצוע כל כך אינטנסיבי?

מיכל: "המקצוע שלנו הוא מקצוע תובעני, אבל אנחנו לא שונים מכל זוג אחר ששני בני הזוג קרייריסטים ועובדים הרבה שעות".

נמרוד: "היום זה יותר קל מאשר פעם. אנחנו מסתדרים, כל מי שיש לו קריירה תובענית יודע שזה דורש את ההתאמות הנכונות אבל אם יש זוגיות טובה וויתורים הדדיים, הכלה והבנה אז זה עובד. כשיש שני רופאים, ההבנה יותר ברורה וגם כל המשפחה מבינה. בבית החולים אנחנו לא נפגשים, אולי מידי פעם נוסעים יחד בבוקר, או נפגשים באירועים של בית החולים, אבל לא יותר מזה".

ומה היתרונות בלעבוד באותו המקצוע?

מיכל: "אנחנו מבינים אחד את השני. כל אחד מאיתנו יכול לשתף את השני בדברים שעוברים עליו במהלך יום העבודה. מייעצים אחד לשני ותומכים אחד בשני בימים הפחות טובים. יש הבנה".

נמרוד: "יש המון תמיכה הדדית. זה גם עניין של אישיות, תמיד צריך להתחיל באישיות של בן הזוג. במקרה שלנו יש הרמוניה, חיפוי ודאגה הדדית, מטרות משותפות. זה עובד טוב".

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זכיתם! שמרו על הישגיהם הצלחתכם ואחד על השניה!