מגזין

"הפועל ב"ש חייבת להנציח את שמו של שוקי בנאדו"

מגזין30 בינואר 2019    10 דקות
1

האנשים שהכירו אותו הכי טוב - החברים, הכוכבים שגילה, המאמנים שטיפח, נפרדים בפעם האחרונה...

"הפועל ב"ש חייבת להנציח את שמו של שוקי בנאדו"
בנאדו עם התגליות שלו, בניון וסגרון | צילום: פרטי

מאמן הכדורגל, המחנך והעיתונאי, שוקי בנאדו ז"ל, שנפטר בסוף השבוע בגיל 70 לאחר מאבק במחלה קשה, הובא ביום ראשון למנוחת עולמים, בהלוויה שנערכה בבית העלמין החדש בבאר שבע.

מאות אנשים הגיעו לחלוק כבוד אחרון לבנאדו, כשביניהם, אנשי ספורט, שחקני עבר, אנשי תקשורת, בכירי עיריית באר שבע וחברים. בנאדו, הותיר אחריו אישה את בתיה, שלושה בנים אמיר, אריק וברק, עשרה נכדים, האם עליזה והאח רמי. אבל יותר מהכל, נותרו הסיפורים והחוויות. אין אחד שמגע הקסם של שוקי, לא נגע בו בכל התקופות.

שוקי בנאדו | צילום: ארכיון "שבע"

בנאדו שגידל דורות של שחקנים, מזוהה בעיקר כמאמן שגילה את יוסי בניון, כשהיה ילד בגיל 11 וניבא לו גדולות, כאשר נתן לבניון למעשה את ההזדמנות הראשונה לשחק בקבוצת הילדים של הפועל באר שבע. בניון תמיד זכר חסד נעורים למאמנו, כשהיה שותף מלא לערב ההתרמה למען בנאדו בשנת 2004, כאשר נאלץ לעבור השתלת כליה. בניון מספר כל הזמן, "על הקשר הטוב שלו לאורך השנים עם בנאדו, שהיה המאמן הראשון של בניון בקבוצת הילדים של הפועל באר שבע, זאת לאחר שבנאדו ראה אותו משחק לראשונה בטורניר קט רגל של בית הספר לכדורגל בדימונה, ומשם הביא אותו להפועל באר שבע". לימים, בנאדו אף התארח בשנת 2005, יחד עם בנו ברק, אצל בניון כשזה שיחק בראסינג סנטאנדר שבליגה הספרדית. כששמע על מותו של בנאדו, ביקש להשתתף בצער המשפחה.

"שוקי היה בעצם האיש שהביא אותי בפעם הראשונה לשחק בבאר שבע בליגת הילדים והיה המאמן שלי ונתן לי את ההזדמנות הראשונה לשחק ולהתפתח. היינו בקשר במשך השנים. כואב מאוד שאדם כזה הולך לעולמו מוקדם מדי. מאחל למשפחה שלו רק טוב ורק בשורות טובות".

בניון ואורן סגרון | צילום: ארכיון "שבע"

אבל לא רק בניון, חברים ואנשי כדורגל מכל הזמנים, מספידים את שוקי בנאדו.

חלוץ העבר והמנהל המקצועי במחלקת הנוער של הפועל באר שבע, שרון אביטן: "שוקי היה אחד מאבני הייסוד בדרכי כשחקן, אדם ומאמן. אם יש נקודה אחת שמעלה בי חיוך, זה שבתפקידי כמנהל מקצועי במחלקת הנוער של הפועל באר שבע, אני החזרתי אותו לעבוד במקום ובמקצוע שהוא כל כך אהב (מאמן בבית הספר לכדורגל – א.ג), ולגמול לו על כל מה שהוא עשה בשבילי, בשביל אחרים ובשביל העיר. שוקי בשבילי זה כתף ומורה דרך. שוקי בשבילי הוא חבר. אף פעם לו קראתי לו שוקי, תמיד קראתי לו דוד".

שרון אביטן | צילום: ארכיון EYOYA

קשר העבר אלעד בונפלד: "שוקי גילה אותי ונתן לי את האופציה לשחק. הוא לקח אותי לקבוצת המחוננים. היינו באותה התקופה ביחד עם יוסי בניון ורמי אליהו. שוקי היה בן אדם נדיר, עם דרך ארץ, שידע להעביר את הדברים ברוגע ונינוחות. היה לו ראש לכדורגל ועין טובה, שאין לאנשים אחרים. הוא היחידי שזיהה בזמנו את כל השחקנים הטובים ולמעשה גילה אותם".

אלעד בונפלד | צילום: ארכיון EYOYA

קשר הפועל באר שבע חן עזרא: "הצטערתי לשמוע ששוקי נפטר. הוא עזר לי המון בקריירה, והמליץ לי בזמנו ללכת ולשחק בבית"ר נס טוברוק נתניה (בנאדו שימש בזמנו כסקאוט של טוברוק – א.ג). שוקי היה בן אדם טוב לב ואהבתי אותו. הוא היה חבר טוב של אבא שלי והמשפחה, הכרתי אותו מאז שהייתי ילד קטן".

חן עזרא | צילום: ערן לוף

קשר העבר רמי אליהו: "שוקי הוא זה שגידל אותי. התחלתי לשחק בהפועל באר שבע מגיל הילדים, ושוקי היה המאמן שלי. מדובר בבן אדם משכמו ומעלה,, תמיד חייכן, אוהב ורוצה לעזור. זאת אבדה גדולה לעיר באר שבע בכלל. אהבתי אותו מאוד. כאב לי לשמוע ששוקי נפטר. שוקי היה קרוב אליי המון שנים והיינו מחוברים. הוא התנהג והתייחס אליי כמו לבן שלו. ברכת התל חי הייתה חלק ממנו ואני באופן אישי מאוד אתגעגע אליו".

רמי אליהו | צילום אילן שי

אלמוג כהן, קשרה של אינגולשטאדט מהליגה הגרמנית השנייה, שלבנאדו היה חלק בזמנו במעברו של כהן לבית"ר נס טוברוק נתניה, אומר: "אני משתתף בצער העיר באר שבע כולה על מותו של שוקי בנאדו. הוא היה סמל להמון שחקנים ואימן באופן אישי את אמיר, אחי הבכור. הוא היווה מודל לחיקוי עבורי. תהיי נשמתו צרורה בצרור החיים. ברוך דיין האמת".

אלמוג כהן עם נערים ג' של הפועל באר שבע | צילום: ארכיון EYOYA

יו"ר הפועל באר שבע בעבר, אלי זינו: "שוקי ראוי לכל המחמאות כבן אדם. הוא ייזכר לטוב בעיקר על מאות ואלפי השחקנים שהוא אימן וחינך במשך 50 שנים. הפועל באר שבע חייבת להנציח את שמו. שוקי בשביל כולנו היה באר שבעי טיפוסי, שבכל פינה הוא צץ והופיע בכל אירוע ואירוע. היום קשה לנו עם מותו של שוקי. הוא עבד כמעט בכל מגוון קבוצות, הבוגרים, הנוער, הנערים, הילדים ובית הספר לכדורגל, של כל קבוצות בירת הנגב. שוקי היה בן אדם הגון, מקסים וישר ואהב את הספורט. זה אובדן גדול לנוף הבאר שבעי. גם כעיתונאי, הביקורות שלו היו בונות וענייניות. המילה תל חי ליוותה אותו מגיל אפס. אין דברים כאלו. קשה לי מאוד. שנשמתו תהיה בגן עדן. הרבה תנחומים למשפחה".

אלי זינו ואליניב ברדה | ארכיון "שבע"

קפטן העבר של הפועל באר שבע ואיש הצוות המקצועי כיום, אליניב ברדה: "שוקי היה יקיר העיר באר שבע וגידל דורות של שחקני כדורגל. הוא משך אלפי ילדים מהשכונות לכדורגל. הייתה לו הצלחה עם המון שחקנים מהדרום, הן מקצועית והן חברתית. הוא תמיד אימן באהבה ומי שהתאמן אצלו זכה ביותר ממאמן. מעבר להיותו מאמן כדורגל, הוא היה מחנך. אותי שוקי אימן בקבוצת המחוננים. הוא אימן וכיוון אותי, והתווה לי את הדרך בעולם הכדורגל. ממש כואב לי שהוא נפטר. איבדנו אדם נדיר. אני אוהב אותך וכבר מתגעגע. יהי זכרו ברוך".

מגע הקסם. שוקי בנאדו ז"ל | צילום: ארכיון "שבע

מאמן העבר רפי פישר: "למעשה שוקי עשה אותי מאמן כדורגל. הוא מינה אותי לעוזרו בשנת 1987 בנוער של בית"ר באר שבע. אחר כך הוא התמנה למאמן הבוגרים שם, ואני המשכתי לאמן בנוער. במשך השנים נפגשנו במחלקת הנוער של הפועל באר שבע. התייעצתי איתו בהמון מקרים בגלל הניסיון הרב שלו. שמרנו על חברות עד הרגע האחרון ודיברנו כל הזמן. הוא שיתף אותי בבעיות הרפואיות שלו, ולמען האמת קיבלתי את מותו בתדהמה, כי האמנתי שהוא בדרך הנכונה וייצא מהכל. שוקי עבורי היה מעבר לחבר, היה איש חכם מאוד שאפשר שהיה לקבל ממנו עצה טובה ברגעים הקשים. זה יום עצוב מאוד לעיר באר שבע ולי ששוקי נפטר. אני מקווה שבמחלקת הנוער של הפועל באר שבע יידעו להנציח את שמו".

בנאדו ז"ל בשיחה עם תלמידים. מחנך | צילום: ארכיון EYOYA

חלוץ העבר אורן סגרון: "שוקי היה אחד מאנשי המקצוע הטובים, הדעתנים ויכולת לזהות כשרון ופוטנציאל. הוא אימן אותי בזמנו בבית הספר לכדורגל של הפועל באר שבע, ובהמשך גם את אחי שרון סגרון. כל מי שעבר ועבד איתו ולצידו, למד הרבה דברים שהם מעבר לכדורגל. שוקי היה דמות עם המון צניעות, יושר ואהבת הזולת. תמיד מתעניין ושואל לשלומך. נעים הליכות. זאת אבדה גדולה, לספורט בפרט ובאופן כללי בכלל, לעיר באר שבע. יהי זכרו ברוך".

יו"ר מ.ס באר שבע (בית"ר באר שבע לשעבר), יוסי בן עמי: "זאת אבדה גדולה מאוד עבורי בתור חבר יקר שהיה קרוב מאוד לליבי. קשה לי מאוד עם זה שהוא איננו. שוקי יחסר לי מאוד, ויחסר המון לנוף הבאר שבעי. שוקי היה בן אדם משכמו ומעלה, איש אהוב ובעל חוש הומור מדהים ומפותח. איש חד כתער ודעות נחרצות. אומר את דעתו וכיף להיות במחיצתו. אפשר תמיד לדבר ולהתייעץ איתו בכל תחום, בעיקר בנושא הספורט. תמיד כשהיינו נפגשים הוא היה מעלה את זכרו של אבי (שוער העבר ואחד ממקימי בית"ר באר שבע, אברהם בן עמי ז"ל – א.ג). שוקי היה איש בית"ר ותמיד התעניין בקבוצה שלנו. איש יקר מאוד ואהוב, שעבד אצלנו בבית"ר באר שבע כמאמן. תמיד העצות שלו התקבלו בברכה. אף פעם לא התאכזבתי ממנו. כל משפחת בית"ר ומשפחת בן עמי מרכינה את ראשה. יהי זכרו ברוך נשמתו בגן עדן אמן. אסיים בברכתו המסורתית של שוקי, תל חי".

איש הכדורגל הרצל שדה: "שוקי אימן אותי בתור שחקן בבוגרים של מכבי באר שבע ועלינו ליגה באותה השנה. בהמשך דרכנו נפגשו שוב ושוקי הביא אותי לבית"ר באר שבע לפני כ-30 שנים. הייתי העוזר שלו בקבוצת נערים א'. ביחד איתו ורחמים בננו, הקמנו את כל מחלקת הנוער של בית"ר באר שבע. למדתי ממנו המון. במרוצת השנים שוקי עבר להפועל באר שבע, אבל תמיד היינו מתייעצים בכל דבר. הבן שלי שעובד בבית הספר לכדורגל בהפועל באר שבע, גם קיבל עצות משוקי. לנו זאת אבדה גדולה מאוד. הוא לא היה רק מאמן. הוא היה מחנך. הייתה לו שיטת חינוך מיוחדת עם חוש הומור. השחקנים תמיד כיבדו אותו. אנחנו נתגעגע אליו מאוד".

הפועל באר שבע: "הפועל באר שבע משתתפת בצערה של משפחת בנאדו על פטירתו של שוקי, מאמן במחלקת הנוער שלנו ומוותיקי מאמני הכדורגל בנגב, שהלך לעולמו בטרם עת. שלא תדעו עוד צער". יצוין, כי במשחק הבית הקרוב ובכל משחקי קבוצות מחלקת הנוער של הפועל באר שבע, אמורה להיות דקת דומיה לזכרו של בנאדו, והשחקנים עתידים לענוד סרטים שחורים. הטקס לזכרו אמור להיות לאחר שהמשפחה תצא מהשבעה, ובמשחק הבית לאחר מכן".

אלונה ברקת | צילום: דני מרון

מבית"ר תל אביב, ששוקי בנאדו היה מזוהה איתה והיה אוהד הקבוצה לאורך כל ימי חייו, נמסר: "משפחת בית"ר תל אביב/רמלה אבלה על פטירתו של שוקי בנאדו, שהלך לעולמו בטרם עת. שוקי ז"ל, היה בית"רי בכל רמ"ח אבריו, אוהד מושבע וחבר נאמן. ת.נ.צ.ב.ה". זאת ועוד, בבית"ר תל אביב אמורים לזמן את משפחת בנאדו למשחק הבית הבא, ולערוך לזכרו של שוקי בנאדו טקס מיוחד".

כל הסיפורים על שוקי בנאדו ז"ל, בגיליון סוף השבוע המוקדש לו

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה

  • קוקו בן19

    בן אדם מדהים איש למופת