מגזין

תינוק בן 30

מגזין19 באוגוסט 2018    4 דקות
0

צילומי "הניו בורן" הפכו עם השנים לטרנד נפוץ בקרב הורים שמתעדים את הרך הנולד. ליז זאבי ובעלה אור מבאר שבע, לקחו את הקונספט הזה צעד אחד קדימה...

תינוק בן 30
אור זאבי בצילומי ניו-בורן | צילומים: ליז זאבי

צילום הפך לחלק בלתי נפרד מחיינו, אנחנו מתעדים הכל. אנחנו מצלמים את הצעת הנישואין, את החתונה, את הריסת השמלה ("טרש דה דרס"), את ההיריון ובשנים האחרונות גם את ימיו הראשונים או השבועות הראשונים של התינוק במה שנקרא צילומי "ניו בורן".

"מה לא עשית לילד צילומי ניו בורן"?, שאלה בתדהמה אחת האימהות את חברתה, בשיחת מזל טוב על הלידה שהתרחשה לפני כחודש. לאותה אימא, זה לא ברור איך עד עכשיו חברתה לא ניגשה לסטודיו הקרוב לביתה לתעד את הפלא הזה שיצא מריחמה. התוצאה-אלבום ניו בורן, אוסף תמונות יפיפיות, אך גם בואו נודה באמת, רוב האלבומים פשוט דומים אחד לשני, למרות שברור לגמרי שעבור כל אם, התינוק שלה הוא הכי יפה.

זה דומה, כבר פחות מקורי, אבל זה גם חזק מאיתנו, אנחנו חייבים לצלם, כי במציאות של ימינו, אם לא צילמת, אם זה לא תועד – כנראה שזה לא קרה. עכשיו דמיינו לכם שהתינוק בצילומים הבאים, זכה לסשן הניו בורן הראשון שלו בגיל 33?

זה כבר באמת מקורי

 

שני משוגעים

ליז זאבי מבאר שבע, אם לילד בן שנתיים ונמצאת בהריון מתקדם עם בת, היא בכלל מעצבת גרפית במשרד פרסום, אך גם צלמת מתחילה. "התחלתי לצלם ולקבל לקוחות בצורה מקצועית בשנה האחרונה וחשבתי איך אפשר למשוך אנשים", היא מספרת. "אבל האמת שהכל התחיל מאור בעלי".

"הכל התחיל מאור בעלי"

השניים חיפשו לצלם משהו מצחיק ולמשוך את העין של הלקוחות. "ניסיתי לחפש רעיונות באינטרנט, וראיתי שעשו צילומי 'סמאש קייק'. אור עלה על הרעיון של הניו בורן וזה משהו שהסתובב באוויר הרבה זמן, אבל לא יישמתי את זה". לדבריה, "חשבתי שזה מגניב וצחקתי, אבל השארנו את זה באוויר כחצי שנה".

ליז מספרת כי פשוט לא היה לה זמן פנוי, אז היא המשיכה עם צילומי ההיריון והמשפחה. "בשבועות האחרונים אחרי שלקחתי סדנה לצילומי ניו בורן, שוב התחלנו לדבר על זה ואור אמר-'נו מה עם ניו בורן בשבילי'? אנחנו שנינו משוגעים, אמרנו בוא נעשה ואם ייצא טוב, אז מגניב, אם לא אז גם בסדר. וואלה יצא מגניב", היא צוחקת. "חיפשתי באינטרנט אם כבר עשו דבר כזה ולא מצאתי, אז זה טוב, שזה משהו שלנו".

מאמאצחיק

"אותי זה בעיקר הצחיק", מספר הדוגמן בתמונות, בעלה אור זאבי. "בגלל זה זרמתי עם זה. זה מביך באיזשהו מקום, כי בכל זאת זה אני שם וזה לא משהו קונבנציונלי, אבל אני אוהב את התוצאה. אני אוהב את זה שזה בקטע של הומור ולא חשבתי בכלל בהתחלה על אם זה יהיה יפה או לא ויצא לנו גם וגם".

לדבריו, "האמת שבהתחלה שלחנו את זה לקבוצה של חברים וחלק צחקו, אחרים לא הבינו את זה כי לא כולם הכירו את הקונספט של הניו בורן. אחרי זה כולם אהבו את זה".

"המטרה היא להתפתח בתחום של הניו בורן"

ליז הבינה שעלתה פה על משהו כשהעלתה את הצילומים לקבוצת הפייסבוק 'מאמאצחיק', דף המונה כ-135 אלף אימהות. "זה צבר כ-14 אלף לייקים תוך כמה שעות ומעל אלף תגובות מפרגנות", היא מספרת. "הבנות התלהבו מאוד וזה היה הלם. גבר בן 33 בתנוחות של תינוק, לא ידענו איך אנשים יקבלו את זה והיינו קצת בלחץ. פחדנו שיצחקו וייקחו את זה לכיוונים שליליים". זאבי פרסמה את עבודתה גם בקבוצה של צלמים וגם שם זה נחל הצלחה אדירה. "אמרתי שיש שם משהו באמת. יצא ממש נחמד ומפתיע".

אז מה השלב הבא?

"המטרה היא להתפתח בתחום של הניו בורן, בו לא יצא לי להתנסות, חוץ מעל אור בעלי ואחרי זה אולי סטודיו – הלוואי. לגדול ולצמוח".

הכוונה היא מה השלב הבא בלהתעלל בבעלך?

"אור מה השלב הבא? האימהות רוצות 'סמאש דה קייק' אבל זה לא מקורי כי כבר עשו את זה. אולי צילומי הריון לגבר. אנחנו נחשוב על זה טוב ונעשה משהו מעניין ומקורי".

"אוהב את זה שזה בקטע של הומור"

משפחת זאבי | צילום: יוליה זארק

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה