בריאות

חדש ב"סורוקה": שיקום לב

בריאות22 בינואר 2018    3 דקות
1

בבית החולים הגדול בנגב נפתחה, בשבוע שעבר, יחידת שיקום לב, ונחנכה היחידה המורחבת לטיפול נמרץ לב ביניים

חדש ב"סורוקה": שיקום לב
"חלק חיוני בהחלמה". מימין, פרופ' זגר, שליסל, אחות אחראית יחידת טיפול נמרץ לב ציפי גואטה, פרופ' דודסון, ד"ר גביזון ושוורץ | צילום: רחל דוד, "סורוקה"

בטקס חגיגי, נפתחה בשבוע שעבר, בבית החולים "סורוקה", יחידת שיקום לב, ונחנכה היחידה המורחבת לטיפול נמרץ לב ביניים של המערך הקרדיולוגי במוסד.

מ"סורוקה" נמסר, שבאירוע השתתפו מנהל מרחב דרום של "הכללית" והמנהל הפורש של בית החולים פרופ' אהוד דודסון, מנהל המערך הקרדיולוגי במוסד פרופ' דורון זגר, מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב ביניים ב"סורוקה" ד"ר יגאל אברמוביץ, עובדי המערך הקרדיולוגי, מנהלת שירות הפיזיותרפיה בבית החולים פטריס שליסל, עובדי המכון לפיזיותרפיה במוסד, מטופלים ואורחים רבים.

בין הנוכחים היה גם שמעון שוורץ, שסיים לא מכבר, תהליך שיקום לב ב"סורוקה", ושיתף בהתרגשותו: "כיום, כשלושה חודשים מתחילת השיקום, אני מרוצה מהישגיי; חל שיפור ניכר בבדיקות הדם שלי, בעיקר במדדי הסוכרת. חזרתי לרכוב על אופניים, ולצעוד כמעט בכל יום. שבתי לכושר הגופני שלי, ואף יותר מזה. תודה היא מלה קטנה, כדי לתאר את הצוות המדהים, העובד בשיתוף פעולה, ומקדיש מעל ומעבר. תודה להנהלת בית החולים, שראתה את ערכו הרב של שירות שיקום הלב ונחיצותו בדרום".

כמו כן, באותו מעמד נחנכו ארבע מיטות חדשות ביחידה לטיפול נמרץ לב ביניים במוסד, שיאפשרו להגדיל את מספר המטופלים, העוברים פעולות התערבותיות, במסגרת המערך הקרדיולוגי. הפעילות ביחידות הצנתורים והאלקטרו-פיזיולוגיה של המערך מצויה בעלייה מתמדת, ומתבצעות בהן יותר ויותר פעולות מורכבות.

המערך הקרדיולוגי ב"סורוקה" נחשב לאחד ממרכזי המצוינות בבית החולים, וכולל את היחידות לטיפול נמרץ לב, טיפול נמרץ לב ביניים, קרדיולוגיה התערבותית, אקו-קרדיוגרפיה ואלקטרו-פיזיולוגיה, שירותים לדימות הלב ואי ספיקת הלב ומרפאות. צוות המערך עוסק באבחון ובטיפול במחלות לב באמצעים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר. המכון לפיזיותרפיה במוסד עוסק במגוון תחומי שיקום, ונעזר באמצעי טיפול חדישים ומתקדמים.

הטיפול במחלות לב אינו מסתיים בשחרור מבית החולים; חשיבות שיקום לב הוא במניעת אירוע לב עתידי ובאיזון גורמי סיכון, כמו יתר לחץ דם, שומני דם מוגברים, סוכרת והשמנה, תוך שילוב מספר התערבויות תחת מעקב מקצועי. מטופלים לאחר התקף לב, ניתוח לב, צנתור התערבותי, אי ספיקת לב חריפה או השתלת דפיברילטור זקוקים לעבור שיקום, שמטרתו להחזירם לתפקוד מלא בקהילה, באיזון מיטבי של גורמי הסיכון השונים. צוות משולב של המערך הקרדיולוגי ושל השירות הפיזיותרפי ב"סורוקה" בונה ומתאים תוכנית אישית (בהתאם למצבו הרפואי ולצרכיו), בידי צוות רב מקצועי, הכולל צוותים מהמכון לפיזיותרפיה במוסד ואנשי רפואה, סיעוד ותזונה של המערך הקרדיולוגי. התוכנית משלבת פעילות גופנית פרטנית מודרכת תחת השגחת רופא ואיזון תזונתי ותרופתי.

פרופ' זגר: "שיקום הלב הוא חלק חיוני בהחלמת המטופלים שלנו. חולים שעוברים שיקום זוכים לאיכות חיים טובה הרבה יותר ולעלייה בתוחלת החיים. את הפעילות הרפואית של השירות מרכז ד"ר יצחק גביזון, קרדיולוג בכיר שחזר באחרונה מהתמחות על בתחום. פתיחת שיקום הלב" במוסד "משלימה על כן שירות מרכזי, שלא היה ברשותנו עד כה, ואני קורא לכל מטופל לבוא וליהנות ממרכיב חשוב זה של ההחלמה והחזרה לחיים מלאים".

שליסל: "עבור כולנו זהו יום חג, יום של הגשמת חלום. שירות שיקום הלב הוקם בשיתוף פעולה של ההנהלה, המערך הקרדיולוגי ושירות הפיזיותרפיה בבית החולים לטובת תושבי הנגב, והוא תוצר של חזון משותף. מי שמעביר את שיקום הלב הם פיזיותרפיסטים, בעלי מיומנות ייחודית בתחום שיקום הלב; הם בקיאים בתורת האימון לאוכלוסיה מיוחדת זו ובפיזיולוגיה של המאמץ".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה

  • מטי בוגנה
    שיקום

    היי
    אבא שלי עבר לפניי יומיים ניתוח מעקפים ושסתום ברגע שהוא יוצא מהמחלקה הוא יכול להגיע אליכם לשיקום???