בריאות

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים אסותא

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים אסותא
"שמחים על הזכות להוביל". הסיור באתר הבנייה | צילום: שחר טל

כשנה לפתיחת שעריו הצפויה של בית החולים החדש של אסותא בבאר שבע, אירחה הנהלת אסותא באתר הבנייה את ראש העירייה רוביק דנילוביץ', לסקירת התקדמות הפרויקט. לאתר "שבע" נמסר, שבמהלך הסיור הוצגו אבני הדרך שהושלמו עד כה בהקמת בית החולים, השלד שכבר עומד ובחינת הפעולות והמהלכים הצפויים עד לפתיחה הצפויה באוקטובר 2024.

המוסד החדש המוקם על תשתיות חכמות, ירחיב באופן משמעותי את היצע שירותי הבריאות המוענק לתושבי הדרום בכלל ובאזור בירת הנגב בפרט. הוא יתפרס על פני כ-17 אלף מ"ר בשבע קומות עיליות רפואיות וקומה תת קרקעית לחניון ושימושים לוגיסטיים. בבית החולים יפעלו חדרי ניתוח מתקדמים וחדשניים שייבנו בסטנדרטים בינלאומיים בדומה לבתי חולים מתקדמים באירופה וארה"ב.

באגף הכירורגי שלו יהיו חמישה חדרי ניתוח, מחלקת התאוששות ומחלקת אשפוז ושירותים תומכים ובהם מעבדה ובנק דם. כמו כן, יופעלו במוסד מכוני דימות, גסטרו-אנטרולוגיה, עיניים, פוטו-תרפיה, שינה, מרפאת כאב, מרפאות מומחים, מרפאת מי שפיר, מרכז לטיפול בהשמנת יתר ומכון לב שיספק מענה אבחוני שלם.

בית החולים מוקם לפי תקן ירוק ומתוכנן כך שיוכל להמשיך את עבודתו גם בעת מלחמה, כאשר כל חדרי הניתוח, מכוני ההדמיה והמערך התומך, יהיו ממוגנים מפני טילים. לצד שירותים רפואיים עבור המטופלים, יהיו בו מתחמים שיכללו קפיטריה, שטחי מסחר, בית כנסת וכדומה.

יו"ר "אסותא מרכזים רפואיים", פרופ' שוקי שמר: "בית החולים החדש בבאר שבע מצטרף לרשת איתנה של 'אסותא מרכזים רפואיים', המספקת שירותי בריאות ורפואה מקצועיים ואיכותיים, תוך הקפדה על  בטיחות הטיפול והמטופלים, כאשר החמלה היא נר לרגלינו. הוא ייפתח בעוד כשנה וישמש את תושבי האזור ב-100 השנים הבאות כשהוא עתיד לגדול ולהתפתח בקצב הזמן ולהעניק את השירות המתקדם לתושבי באר שבע, הנגב והדרום. אני מודה לראש העירייה רוביק דנילוביץ' והנהלת העיר על ההליכה המשותפת רבת השנים. שירות, איכות ובטיחות הטיפול עומדים לנגד עינינו. אסותא מתקדמת בצעדי ענק לעבר פתיחת בית החולים החדש בדרום, שיהווה מודל של עשייה רפואית איכותית למיליון וחצי תושבים במדינת ישראל, תוך הקפדה על סטנדרטים בלתי מתפשרים. זוהי בשורה חשובה לקידום הבריאות של תושבי הדרום".

מנכ"ל "אסותא מרכזים רפואיים" גידי לשץ, הוסיף: "בניית בית החולים החדש בבאר שבע מהווה עבורנו שליחות לאומית לחיזוק ופיתוח הדרום כולו ולחוסנה של מדינת ישראל. אסותא הינו ארגון בריאות שפיתח ידע ומומחיות בהקמת בתי חולים בפריסה ארצית. בית החולים ישלב מצוינות רפואית, אנושית וערכית ויהיה חכם וחדשני, בו ייושמו טכנולוגיות ומודלים רפואיים ושירותים מהמתקדמים בעולם".

מנהלת בית החולים "אסותא" באר שבע, רוחמה אלחיאני, התייחסה אף היא ואמרה: "אני נרגשת עם כל התקדמות בבניית בית החולים החדש לתושבי הדרום, בית חדש ובו שירותים רפואיים חדשים מסוגם בנגב, שיאפשר לנו להמשיך ולשרת את אוכלוסיית הדרום, כפי שאנו עושים שנים רבות. נמשיך לתת טיפול רפואי איכותי, תוך הקפדה על שירות אנושי ואישי. כמי שמשרתים את הסביבה כולה, אנחנו שמחים על הזכות להוביל את שירותי הבריאות בעיר באר שבע ובנגב כולו".

ראש העיר, דנילוביץ', סיכם: "הקמתו של המרכז הרפואי של אסותא מביאה איתה בשורה גדולה. הוא ייתן בשלב זה מענה משלים למרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה, לטובת הציבור כולו. זו משימה שלנו יחד עם מדינת ישראל בראשות משרד הבריאות, למקסם את המענה לתושבות והתושבים שלנו בבאר שבע והנגב. המרכז הרפואי ייתן מענה מקיף, תוך ניצול האיכויות המקצועיות של הרופאות והרופאים הנהדרים שיש לנו בעיר ובאזור. אסותא הציבו סטנדרט גבוה מבלי להתפשר, עם מיטב הטכנולוגיות באיכות הטובה ביותר. יצאתי מהסיור אופטימי ומלא תקווה. אני מודה לכל השותפות והשותפים על המחויבות הגדולה והמסירות האינסופית למגה פרויקט הזה. הפתיחה בעוד כמה חודשים. שיהיה בהצלחה".

כתבות נוספות בבריאות

0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת
0

פרוצדורה חדשנית בסורוקה

לראשונה בסורוקה: השתלת משאבה למתן כימותרפיה ישירות לעורק הכבד

בריאות12 ביולי 2023    2 דקות

כתיבת תגובה