בריאות

תרומת המיליונים אפשרה הקמת אגף אורתופדי חדש ב"סורוקה"

בריאות17 בינואר 2018    דקה אחת
0

שנחנך השבוע, הודות לירושתם של אמציה ואילנה כץ ז"ל מערד בסך כחמישה מיליון שקלים

תרומת המיליונים אפשרה הקמת אגף אורתופדי חדש ב"סורוקה"
הטיפול המיטבי נענה בתרומה חשובה. מימין, פרופ' עטר, עוזי בולדה (אחיה של אילנה כץ), פרופ' דודסון וד"ר אוחנה | צילום: רחל דוד "סורוקה"

ירושת המיליונים, שתרמו אנשי החינוך אמציה ואילנה כץ ז"ל מערד אפשרה, השבוע, את חנוכת האגף האורתופדי החדש בבית החולים "סורוקה" וגם את רכישתו של מכשיר מאיץ קווי מתקדם לחולים אונקולוגיים במוסד.

מ"סורוקה" נמסר, שבטקס חנוכת האגף השתתפו מנהל בית החולים היוצא פרופ' אהוד דודסון, מנהל המערך האורתופדי ב"סורוקה" ד"ר ניסים אוחנה, מנהל המחלקה האורתופדית לשעבר במוסד פרופ' דן עטר (שבני הזוג המנוחים החליטו, בעודם בחייהם, לתרום לבית החולים את עיזבונם המוערך בכחמישה מיליון שקלים, בעקבות טיפולו המסור באמציה), עובדי המערך האורתופדי, מטופלים ואורחים נוספים.

המערך האורתופדי ב"סורוקה" כולל שתי מחלקות אשפוז, יחידה לאורתופדיית ילדים, חדרי ניתוח, מיון אורתופדי ומערך אמבולטורי מהגדולים בארץ. צוות המערך האורתופדי מבצע כ-2,600 ניתוחים בשנה במגוון רחב של תחומי רפואה אורתופדית. הוא גם מהווה מחלקת אם של המחלקות האורתופדיות בבתי החולים "ברזילי" באשקלון ו"יוספטל" באילת, ומעניק למטופליהם מענה במקרים אורתופדיים מורכבים.

ד"ר אוחנה אמר באירוע: "אמציה כץ שטופל שנים רבות במחלקה האורתופדית, ואילנה כץ שטופלה במערך האונקולוגי, תרמו את כל רכושם שנותר לאחר מותם למחלקות האורתופדית והאונקולוגית ב'סורוקה'. לאורך השנים, בהן אמציה טופל, הוא ראה את הטיפול של הצוות המסור במחלקה האורתופדית.

המנוח וזוגתו היו עדים, בין השאר, לתקופה בה נשאה המחלקה בנטל קשה והרואי, במהלך מבצע 'צוק איתן'. אני משוכנע, שהמראות להם נחשפו והחוויות להן היו עדים, גרמו להם לעשות מעשה. אין לי ספק, שהיכרותו רבת השנים של אמציה עם דמותו המיוחדת של פרופ' עטר גרמה לו ולרעייתו לבקש 'לצבוע' את התרומה בגוון אישי מאוד", כדי "להוקיר דווקא אותו. המחלקה בראשותי תמשיך לעשות לילות כימים", במטרה "להעניק את הטיפול המיטבי לחוסים בצילה, ותמלא בכל המובנים את צוואתם של אלו שהאמינו בה".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה