בריאות

היסטוריה רפואית

בריאות4 בדצמבר 2019    דקה אחת
0

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה פה אחד את המיקום וההקמה של בית החולים השני בנגב והמתחם הסובב אותו. "זה רגע היסטורי", אומרים בעירייה

היסטוריה רפואית
הדמיית בית החולים | הדמיה: באדיבות עיריית באר שבע

"רגע היסטורי"! כך מכנים בעיריית באר שבע את החלטתה פה אחד היום (שלישי) של המועצה הארצית לתכנון ובנייה לאשר את מיקומו והקמתו של בית החולים השני בבירת הנגב ע"ש שמעון פרס ואת קריית הביו-טק (הבינלאומית) והתעסוקה, בצמוד אליו.

ל"שבע" נמסר, שהמתחם יכלול כאמור בית חולים כללי ובתי חולים בתחומי רפואה מוגדרים וכן את קריית הביו-טק והמחקר, שימושים של תעסוקה ומוסדות ציבור בדגש לזיקה לבתי חולים. התוכנית מתפרסת על שטח של כ-1,000 דונם בסמוך למחלף שרה, ממזרח לדרך מספר 40 ומצפון לדרך מספר 25. שטחו הבנוי של בית החולים החדש הוא 400 אלף מ"ר, והוא יכלול בסופו של תהליך כ-1,900 מיטות.

ראש העירייה רוביק דנילוביץ': "מדובר בבשורה היסטורית חשובה מאין כמוה. במתחם בנוסף לבית החולים מתוכננת קריית הביו-טק והמחקר וכן מסחר ועסקים, עוגן בינלאומי שישאב וימגנט הרבה מאוד חברות, ישאב וימגנט את ההון האנושי הטוב ביותר בתחום מערכת הבריאות מהארץ ומהעולם, עוגן חשוב מאין כמוהו לידע, לחדשנות, למחקר. ככה בעצם בונים את העתיד ומשנים את העתיד! הפרויקט הזה מבחינתנו ועבורנו זה מגדלור מאוד חשוב, ששם את באר שבע לא רק על המפה הלאומית אלא גם הבינלאומית. בימים הקרובים, נאמר תודה פומבית ונביע הערכה לכל השותפים המרכזיים שסייעו להקמתו של בית החולים (והם רבים ובהם כלל משרדי הממשלה וגורמי התכנון), לרווחת תושבי הנגב ולשיפור מערכת הבריאות, אך ראוי כבר עתה לציין את המעורבות האישית והדחיפה מצד סגן שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן ומנכ"ל משרדו משה בר סימנטוב. 'בנגב ייבחן העם בישראל' (דוד בן גוריון)".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה