בריאות

רופאים מ"סורוקה" חוצים את גבולות המזה"ת

בריאות3 בדצמבר 2019    2 דקות
0

משלחת של 9 רופאים ישראלים, בהובלתו של ד"ר דרגן קרברושיץ (מנהל המחלקה לכירורגיית ילדים ב"סורוקה") השתתפה בכנס בינלאומי יוקרתי בדוחא בירת קטאר

רופאים מ"סורוקה" חוצים את גבולות המזה"ת
מתרחב שיתוף הפעולה. משתתפי הכנס | צילום: באדיבות "סורוקה"

מנהל המחלקה לכירורגיית ילדים בבית החולים "סורוקה" ד"ר דרגן קרברושיץ, הוביל באחרונה משלחת של 9 רופאים ישראלים (4 מהם מ"סורוקה") שהשתתפה בכנס בינלאומי בדוחא בירת קטאר.

ל"שבע" נמסר, שמארגני הכינוס העולמי של האיגודים העולמיים של כירורגיית ילדים WOFAPS – The World Federation of Associations of Pediatric Surgeons, האיגוד הגדול ביותר לכירורגיית ילדים שחברות בו מדינות מכל העולם, מצפון אמריקה וממדינות השייכות לעולם השלישי) היה חשוב שנציגות ישראלית תיקח בו חלק, בפרט לפרופ' דיויד סיגלט (היו"ר לשעבר של WOFAPS, רופא כירורג ילדים קנדי, המשמש זה כמה שנים כמנהל המחלקה לכירורגיית ילדים במרכז Sidra לאם ולילד שבדוחא, ובימים אלה גם כנושא תפקיד ניהולי של המערך הקליני במרכז זה).

את בית החולים "סורוקה" ייצגו בכנס, מלבד ד"ר קרברושיץ (שהשתתף בוועדה שארגנה את האירוע, והרצה בנושא התפתחות הכירורגיה הזעיר פולשנית בילדים במדינות העולם השלישי) גם ד"ר צחי לזר (מנהל המחלקה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים) וד"ר זכי עאסי וד"ר אחמד זייד מהמחלקה לכירורגיית ילדים. כמו כן, השתתפו בכנס ד"ר רן שטיינברג (יו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיית ילדים ומנהל המחלקה לכירורגיית ילדים בבית החולים רמב"ם), ד"ר מרואן אליאס וד"ר מאג'ד זבידאת מבית החולים "העמק", פרופ' יחיאל שווידו מבית החולים לגליל המערבי ופרופ' איגור סוחוטניק (מנהל המחלקה לכירורגיית ילדים בבית החולים "איכילוב").

באירוע נכחו 800 מנתחי ילדים מרחבי העולם, מה שאיפשר לאנשי מקצוע ממדינות, תרבויות וגישות שונות להיפגש ולחלוק ידע וניסיון מקצועי. המפגש איפשר גם לרופאים הישראלים להיפגש עם קולגות שלהם מכל העולם, ולהיחשף להרצאות וסימפוזיונים שעסקו בנושאים וסוגיות שונות ובעיקר ליצור קשרים חשובים.

בשנים האחרונות, מתרחב שיתוף הפעולה של ישראל עם מדינות המפרץ. ישראלים מקיימים קשרים, ולוקחים חלק בעשייה האזורית בעסקים, אירועי ספורט ועכשיו הצטרף עולם הרפואה לעשייה המשותפת.

ד"ר קרברושיץ: "ההשתתפות של משלחת רופאים ישראלים בכנס בקטאר מרגשת ועוצמתית, ומדגישה את העידן החדש שלפנינו. מפגש של רופאים מכל העולם במדינה שהיא כל כך מודרנית ובעלת אמצעים מחד גיסא, ומאידך גיסא מתנהלת לפי חוקי השריעה, הוא בהחלט מאתגר. הכנס היווה מפגש תרבותי ומקצועי יוצא מן הכלל, ואני מקווה שיתפתח לעשייה נוספת בתחומנו".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה