בריאות

הנוער בנגב מחפש פיתרונות למערכת הבריאות

בריאות1 במאי 2019    דקה אחת
0

מאות תלמידי מגמת "מערכות בריאות" מתיכונים גם בבאר שבע הציגו בבית החולים "סורוקה" את פרויקט הגמר האישי שלהם

הנוער בנגב מחפש פיתרונות למערכת הבריאות
החוקרים לעתיד. הצגת הפרויקטים | צילום: באדיבות משרד החינוך, מחוז הדרום

כ-200 תלמידי מגמת "מערכות בריאות", מתיכונים בבאר שבע, מיתר, מרחבים, עומר, לקיה, כסיפה ועד הציגו, באחרונה, בבית החולים "סורוקה" את פרויקט הגמר האישי שלהם. ל"שבע" נמסר, שלאורך השנה, נפגשו התלמידים עם רופאים מומחים במחלקות השונות, חקרו, ליוו מטופלים, ולמדו את יסודות המקצוע.

ביצוע עבודת חקר דרך למידת הצרכים בשטח חושף אותם לחידושים בעולם הרפואה ולהיבטים מקצועיים מגוונים באותו עולם, במטרה לשלב אותם בתעשייה בהמשך דרכם, כחוקרים בעלי מיומנויות וכישורים, שיסייעו בקידום פיתרונות רפואיים. לימודי מערכות בריאות לבגרות פותחים, למעשה, צוהר לתשתית מחקרית עתידית, בכך שהם מאפשרים לתלמידים הצעירים לעשות את צעדיהם הראשונים בתחום חקר מערכות בריאות.

בין עבודות הגמר, היו נושאים, המעסיקים את עולם הרפואה, כגון מחלות גנטיות, פריצת דיסק, חוסר תחושת כאב, פיברו-מיאלגיה, מום בלב, אנמיה ואירוע מוחי. במהלך המפגש, הועברה הרצאה של ד"ר רויטל לוי חברוני, סגנית מנהל "סורוקה", אודות 60 שנה לבית החולים. התלמידים נחשפו גם למהלך הלאומי של מעבר צה"ל לנגב ולתוכניות אורח חיים בריא וקהילות בריאות, שמקדם מינהל המעבר דרומה ביישובים השונים באזור.

האירוע מסכם שיתוף פעולה של מחוז הדרום ומינהל מדע וטכנולוגיה במשרד החינוך עם מינהל המעבר במשרד הביטחון, פרויקט "אושפיזין" של בית החולים "סורוקה", עמותת "תעשיידע" והמפקחת המרכזת הארצית של המגמה, ד"ר פנינה הירש.

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה