בריאות

"סורוקה" הכי פחות מזהם

בריאות30 באפריל 2019    דקה אחת
0

בית החולים מוביל בהישגיו מבין בתי החולים הגדולים בישראל, עם הכי פחות זיהומים נרכשים

"סורוקה" הכי פחות מזהם
בית החולים "סורוקה" | צילום: רחל דוד, "סורוקה"

דוח חדש של משרד הבריאות מלמד, שבית החולים "סורוקה" מוביל בהישגיו מבין בתי החולים הגדולים בישראל, עם הכי פחות זיהומים נרכשים. ל"שבע" נמסר, שהדוח ריכז את נתוני הזיהומים הנרכשים בכל בתי החולים בישראל ב-2018.

הוא בדק באלו בתי חולים נדבקים מטופלים בזיהומים, הנגרמים מחיידקים עמידים לאנטיביוטיקה. בדוח מחולקים בתי החולים ל-3 קבוצות: גדולים, בינוניים וקטנים. לבתי החולים הגדולים מועברים חולים מורכבים וקשים יותר, שחשופים לזיהומים. במודל זה נבדק שיעור "חיידקי ההתראה" לכל 100 אלף ימי אשפוז. חיידקים אלה עמידים לתרופות אנטיביוטיות רבות, וידועים כנרכשים בבתי החולים, ביניהם החיידקים אצינטו-בקטר באומני, CPE, VRE וקלוסט-רידיום.

"סורוקה" הגיע למקום הראשון בקבוצת בתי החולים הגדולים ומרכזי העל בארץ, עם המספר הקטן ביותר של זיהומים נרכשים, תוצאה המעידה על הדירוג הגבוה של בית החולים בתחום מניעת זיהומים, שנגרמים מחיידקים עמידים לאנטיביוטיקה.

פרופ' אברהם בורר. "אקלים ארגוני בטיחותי" | צילום: רחל דוד, "סורוקה"

פרופ' אברהם בורר, מנהל היחידה למניעת זיהומים ב"סורוקה" והפורום למניעת זיהומים ב"כללית": "מדובר ב-1 האתגרים הגדולים במערכות בריאות בעולם ובארץ; היכולת להגיע להישגים טובים תלויה בהשקעה הולמת בתשתיות, ציוד וכוח אדם, יחד עם הטמעת הנהלים והגברת המודעות בקרב אנשי הצוות. אנו מובילים בבית החולים תהליכים בקרב כלל העובדים, כדי לייצר אקלים ארגוני בטיחותי".

ד"ר שלומי קודש, מנהל "סורוקה": "מניעת זיהומים מוצבת כיעד אסטרטגי, תוך התגייסות מערכתית של כל הצוותים. ההובלה וההצטיינות של בית החולים 'סורוקה' בפעילות למניעת זיהומים הושגו הודות לתרבות הארגונית, המוטמעת בקרב כל הצוותים בבית החולים".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה