בריאות

עשרות עבודות והרצאות הוצגו בכנס איכות מרחבי ברפואה

בריאות23 בדצמבר 2018    4 דקות
0

האירוע אורגן בידי בית החולים "סורוקה" ומחוז דרום של "הכללית", לזכר פרופ' חיים דורון ז"ל

עשרות עבודות והרצאות הוצגו בכנס איכות מרחבי ברפואה
רצף הטיפול האתגר הבא. כנס האיכות | צילום: דוברות "סורוקה'

כנס איכות משותף למחוז דרום ב"כללית" ובית החולים "סורוקה" התקיים לאחרונה, לזכרו של פרופ' חיים דורון ז"ל, מחלוצי הרפואה בנגב וממייסדי הפקולטה למדעי הבריאות  באוניברסיטת בן גוריון, ששימש גם כיו"ר האגף הרפואי ויו"ר מרכז קופת חולים "כללית".

ל"שבע" נמסר, שבאירוע השתתפו צוותים רפואיים, מנהלים ועובדים, ביניהם פרופ' אהוד דודסון (מנכ"ל שירותי בריאות כללית), ד"ר שלומי קודש (מנהל "סורוקה"), מיכאל מישורי דרעי (מנהל מחוז דרום של "הכללית"), ד"ר עלי אלהואשלה (מנהל רפואי של המחוז), בני משפחה של פרופ' דורון ועובדים במרחב.

הנושא המרכזי בכנס היה רצף הטיפול – האתגר הבא. הקהילה ו"סורוקה", כל אחד בתחומו, עוסקים רבות באיכות ובעשייה משותפת לקידום רצף הטיפול ו"העברת המקל" בין מסגרות הטיפול השונות.

הכנס עסק בנושאים נוספים: איכות ברפואת הקהילה, איכות בבית חולים, המטופל במרכז, מי מטפל במטפל, חדשנות באיכות וחוויית המטופל כמרכיב מרכזי באיכות, והוצגו עבודות העוסקות בקידום בית החולים, הקהילה ומה שביניהם. באירוע הוצגו 25 עבודות על העשייה הפורה לטובת קידום האיכות הרפואית ואיכות השירות לתושבי הנגב, ביריד דוכנים, בהרצאות מליאה ובהרצאות Mini Ted.

בפרס ההרצאות המצטיינות זכו ד"ר ליאור נשר וצוות המכון למחלות זיהומיות והיחידה למניעת זיהומים בבית החולים ("כך ניצחנו את השפעת – התערבות רב ממדית להתמודדות עם עונת השפעת". עונת השפעת מהווה אתגר למערכת הבריאות האשפוזית. בתי החולים מתמודדים עם שיעורי תפוסה גבוהים, התפרצויות של שפעת נרכשת באשפוז, תמותה ותחלואה. העבודה מתארת התערבות רב ממדית של שיפור מוכנות בית החולים להתמודדות עם מחלת השפעת. התערבות זו הביאה לשחרור מוקדם של מטופלים, ירידה בתפוסה במחלקות פנימיות, ירידה בשימוש באנטיביוטיקה והפחתה בשפעת נרכשת באשפוז); וד"ר טלב אבו חמאד וצוות מרכז סאלד לרפואה יועצת במחוז דרום ("הנגשת השירות למטופלים – 'יהיה בסדר?' או 'נעשה סדר!'" התערבות ניהולית נחושה ומותאמת באמצעות שיתוף של מנהלים ועובדים, כשגולת הכותרת היא ניצול מקסימלי של המשאבים הקיימים ונתינת מענה בנושא זמינות שירות, המביאה להנגשה פעילה של שירות רפואי איכותי).

בפרס הרצאת Mini Ted מצטיינת זכו אסנת קראוס, אתי רוטשילד וצוותי השירות לריפוי בעיסוק במחוז וב"סורוקה" ("מרחב דרום ריפוי בעיסוק – הדור הבא". מתוך אמונה והבנה, שאנו מרחב אחד ושאחריות המטופלים היא של כולנו יחד, עלה צורך בשיתוף פעולה אמיתי רב ממדי, שיקיף את כל התחומים, החל מנוהלי עבודה ומעבר מידע רציף בין המטפלים בבית החולים וכלה ביישור קו מקצועי ובפרוטוקולים טיפוליים).

בפרס דוכן מצטיין זכו שרון וידר אוקסמן וצוות מרפאת "השלום" בדרום ("תוכנית למניעת נפילות". נפילות בגיל זיקנה יכולות להיות הרות אסון לקשיש ומשפחתו. מניעת נפילות ונקיטת אמצעי זהירות מרביים הן המפתח לאיכות חיים. מטרת העבודה הייתה לבנות כלי להערכת מצבו של המטופל, תוך זיהוי צורך בהתערבות לשיתוף פעולה מלא בין הצוות במרפאה, משפחה וצוותים מקצועיים חיצוניים נוספים).

פרופ' דודסון: "פרופ' חיים דורון הדגיש את חשיבות הרפואה הציבורית ומרכזיותה של רפואת המשפחה. במסגרת עבודתי ב'כללית' לאורך השנים, הכרתי את פועלו ואת תרומתו רבת השנים למערכת הבריאות הציבורית בישראל ואת הדגש המיוחד שנתן לנגב. אני רואה בו את אחד מהאבות המייסדים של הרפואה בישראל".

ד"ר קודש: "כנס האיכות הביא לידי ביטוי את העבודה האיכותית ואת המצוינות, המבוצעות באופן שוטף במחוז דרום וב'סורוקה' ואת הסינרגיה שבין שני המוסדות. אין ראוי מלכבד את זכרו של פרופ' חיים דורון, שזיהה את הפוטנציאל הגלום בעבודה משותפת במרחב דרום. איכות רפואית היא נשמת אפו של כל מי שעוסק במקצוע הרפואה. בשביל זה אנחנו קמים בבוקר ובאים לעבודה, כדי לתת טיפול רפואי איכותי, כזה שמועיל למטופלים שלנו ומשיג את המטרה שלשמה הוא ניתן".

מישורי דרעי: "פרופ' דורון היה ממנהליו הרפואיים של מחוז דרום. מיד לאחר פטירתו, הוחלט על קיום כנס לזכרו. בעבודתו של פרופ' דורון היה דגש על עבודת צוות ועל הרצף שבין בית החולים והקהילה. העבודות וההרצאות נבחרו בקפידה, וממחישות את חזונו של פרופ' חיים דורון בתחום הרצף הטיפולי בין בית החולים לקהילה".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה