בריאות

"סורוקה": מחקר חדש עשוי להוביל לחיסכון משמעותי בעלויות הטיפול בהפטיטיס C

בריאות23 בדצמבר 2018    דקה אחת
0

חוקרים מבית החולים הבאר שבעי ומבית החולים "בילינסון" ואוניברסיטה אמריקאית מצאו, שניתן לקצר משמעותית את משך הטיפול במחלה הלא פשוטה

"סורוקה": מחקר חדש עשוי להוביל לחיסכון משמעותי בעלויות הטיפול בהפטיטיס C
רפואה מותאמת אישית. ד"ר עציון מציג את המחקר בכנס בטאיוואן | צילום: דוברות "סורוקה"

מחקר של בית החולים "סורוקה", שנערך בשיתוף פעולה עם בית החולים "בילינסון" ואוניברסיטת Loyola משיקגו הראה, שניתן להפחית את זמן הטיפול התרופתי היקר ב- DAA (תרופות אנטי ויראליות ישירות). ל"שבע" נמסר, שהמחקר הוצג במפגש השנתי של האגודה האמריקאית לחקר מחלות כבד בסן פרנסיסקו, ארה"ב.

הפטיטיס C הוא זיהום, שנגרם בידי נגיף המתפשט בדם מזוהם. נגיף זה עשוי לגרום לנזק בכבד, לאי ספיקת כבד ולסרטן הכבד. בעולם נגועים כרונית בזיהום כ-70 מיליון איש ובישראל כ-60 אלף חולים.

תרופות אנטי ויראליות ישירות DAA , חוללו מהפכה בטיפול בהפטיטיס C, ובעזרתן ניתן להגיע לסילוק הנגיף ביותר מ-90 אחוזים מהחולים וכמעט ללא תופעות לוואי. יחד עם זאת, עלות תרופות אלה גבוהה ומהווה נטל כלכלי על החולים ומערכת הבריאות.

החוקרים מצאו, שניתן לקצר את משך הטיפול בהפטיטיס C בכמחצית מהחולים במחלה. הדבר נעשה באמצעות שימוש במודל מתמטי, שחישב את משך זמן הטיפול הנדרש לכל מטופל באופן אישי על סמך תגובת הנגיף לתרופות בשבועות הראשונים לטיפול (טיפול מונחה תגובה). יישום המודל שנבדק במחקר יכול להוביל לחיסכון של עד 20 אחוזים מהעלויות של הטיפול התרופתי להפטיטיס C.

צוות החוקרים כלל את ד"ר אוהד עציון (מנהל המכון לגסטרו-אנטרולוגיה ומחלות כבד ב"סורוקה"), ד״ר אמיר שלומאי (מנהל מחלקה פנימית ד׳ והמעבדה לחקר מחלות כבד ב"בילינסון") ופרופ' הראל דהרי מאוניברסיטת Loyola, שפיתח את המודל המתמטי בו השתמשו במחקר זה.

ד"ר עציון מסביר: "המחקר מבשר בשורה משמעותית למטופלים הסובלים מהפטיטיס C ולמערכות הבריאות בעולם, הנושאות בנטל הכלכלי הכרוך בטיפול. הטיפולים החדשים יכולים לרפא יותר מ-90 אחוזים מהחולים, אך עלותם גבוהה מאוד ועומדת על יותר מ-50 אלף דולר למטופל. מחקר זה מדגים כיצד רפואה מותאמת אישית יכולה להיטיב עם המטופלים, ובו זמנית להביא לניצול יעיל של משאבי מערכת הבריאות".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה