בריאות

מומחי מרכז בריאות השד ב"סורוקה" קוראים לנשים להיבדק

בריאות23 באוקטובר 2018    2 דקות
0

גם בבית החולים מציינים, בימים אלה, את חודש המודעות הבינלאומי לקידום המאבק בסרטן השד, ביום בדיקות מיוחד, בו ייערכו בדיקות כירורג שד וממוגרפיה

מומחי מרכז בריאות השד ב"סורוקה" קוראים לנשים להיבדק
ד"ר אגסי. מתפקידנו להמליץ לנשים לעבור בדיקה זו אחת לתקופה" | צילום: דוברות "סורוקה"

חודש המודעות הבינלאומי לקידום המאבק בסרטן השד מצוין בישראל ובעולם במהלך אוקטובר, ול"שבע" נמסר, שבבית החולים "סורוקה" יתקיים יום בדיקות מיוחד, יוצבו דוכני מידע של "האגודה למלחמה בסרטן", ובניינים בבית החולים יוארו בצבע ורוד, המסמל את המאבק במחלה.

סרטן השד הוא המחלה הממאירה השכיחה ביותר בקרב נשים בישראל. עיקר התחלואה הוא בנשים מגיל 50, אך היא קיימת גם בקרב נשים צעירות יותר. במקרים נדירים, גם גברים עלולים לחלות בסרטן השד והם מהווים אחוז אחד מסך החולים בסרטן זה. הסיכון הגבוה ביותר נצפה בנשים בקבוצות הגיל המבוגרות. כיום, חיות בישראל 22,481 נשים, שאובחנו עם סרטן שד, והחלימו או עדיין מתמודדות עם המחלה. קיימת מגמת ירידה מובהקת בתמותה מסרטן השד: כ-2 אחוזים בכל שנה וכ-25 אחוזים ירידה בתמותה מאז 2005.

מחקרים מדעיים קבעו, שסגנון חיים בריא ופעיל מפחית את הסיכון לחלות בסרטן השד, ושכשליש מכלל מקרי סרטן השד ניתנים למניעה באמצעות שמירה על  אורח חיים בריא ופעיל. חוסר פעילות גופנית, השמנת יתר וצריכת אלכוהול הם דפוסי התנהגות, העלולים להגביר את הסיכון לחלות בסרטן. גילוי מוקדם באמצעות ממוגרפיה (תוכנית סריקה screening), הוכח כמפחית את התמותה מסרטן השד, וכמאפשר לשנות את מהלך המחלה. תוכנית הגילוי המוקדם מיועדת לנשים בגילאי 50 – 74 בסיכון רגיל למחלה (שלהן מומלצת בדיקת ממוגרפיה שגרתית אחת לשנתיים) ולנשים בנות 40 ויותר בסיכון מוגבר למחלה מסיבות שונות (להן מומלץ ביצוע ממוגרפיה אחת לשנה).

מ"מ מנהל מרכז השד ב"סורוקה", ד"ר רוית אגסי: "למודעות לגילוי מוקדם יש חשיבות אדירה; אחת מכל 9 נשים תחלה בסרטן השד, אבל חשוב יותר לדעת ש-9 נשים מתוך 10 יבריאו! אין כיום חיסון למניעת המחלה, אך גילוי מוקדם מציל חיים. נכון להיום, ממוגרפיה היא בדיקת הסקירה היחידה לסרטן השד, וישנה הסכמה שהיא מפחיתה תמותה מסרטן זה. מתפקידנו להמליץ לנשים לעבור בדיקה זו אחת לתקופה. כיום, המחקר והידע בתחום רבים מאוד. הטיפול מותאם מולקולארית, לפי הביולוגיה וסוג הגידול. טיפול זה מבוסס על בדיקות, שעוברת המטופלת, ונמצאים בכל הקופות ובסל הבריאות".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה