בריאות

עוד השתלה מוצלחת ב"סורוקה"

בריאות24 באוקטובר 2018    3 דקות
0

מטופלת דיאליזה קיבלה כליה חדשה, לאחר שהמתינה 7 שנים

עוד השתלה מוצלחת ב"סורוקה"
מענה מקיף. מימין לשמאל, ד"ר רוגצ'וב, ד"ר אלבירה רומניוק (מומחית בנפרולוגיה), ד"ר יקיר, שמלה, פרופ' חביב, ד"ר אבו גנים וולדימיר ורנובסקי (סגנית אחות אחראית במחלקה הנפרולוגית) | צילום: רחל דוד סורוקה

פיבי שמלה, תושבת נתיבות בת 62, עברה בשבוע שעבר, השתלת כליה בבית החולים "סורוקה", זאת לאחר שסבלה מאי ספיקת כליות, ונאלצה לחוות טיפולי דיאליזה כמה פעמים בשבוע ב-7 השנים האחרונות. ל"שבע" נמסר, שמצבה של שמלה הצריך השתלה, והיא המתינה שנים לכליה, שתתאים לה. לשמחתה, קיבלה המטופלת, לא מכבר, שיחה טלפונית מרופאיה, המבשרת על כליה, שעשויה להתאים לה, והגיעה זמן קצר לאחר הבשורה, ל"סורוקה" לבדיקות ולהכנה הנדרשת לפני ניתוח ההשתלה.

הצוות, שטיפל בשמלה, בראשות מנהל המחלקה הנפרולוגית ב"סורוקה" פרופ' יוסף חביב, ומנהל שירות ההשתלות ד"ר בוריס רוגצ'וב, מכיר היטב את המטופלת, מה שאפשר לאנשיו לקבל את ההחלטה על התאמת הכליה וביצוע ההשתלה, יחד עם צוות המשתילים, ד"ר עבד אבו גנים וד"ר עוז יקיר, מומחים בכירורגיה כללית והשתלות איברים במחלקה לכירורגית א'. ההשתלה בוצעה בהצלחה רבה, נטלו בה חלק צוותים רבים בבית החולים (הכירורגים המשתילים, נפרולוגים, אורולוגים, צוות המרדימים וההתאוששות, אחיות חדר הניתוח והמחלקות ועובדים סוציאליים), והמנותחת שוחררה לביתה זמן קצר לאחריה.

פרופ' חביב: "אי ספיקת כליות היא מחלה נפוצה, הנגרמת בעיקר בידי סוכרת, יתר לחץ דם, בעיות אורולוגיות, מחלות לב וכלי דם ומחלות דלקתיות של הכליה. בישראל, 1 מכל 1,000 איש נזקק לדיאליזה, ו-1 מכל 2,000 עבר השתלת כליה. הטיפול בדיאליזה הינו טיפול קשה, ותוחלת החיים הממוצעת בקרב המטופלים בה נמוכה מהישרדות ברוב מחלות הסרטן. לכן, יש חשיבות רבה לעודד תרומת איברים והשתלות כליה, שהן פרוצדורות מורכבות, הדורשות מיומנות רבה והתאמה מקסימלית בין הכליה הנתרמת לחולה הדיאליזה המקבל אותה".

והוא מוסיף: "ההיכרות של הצוות המטפל עם פיבי ורישומה להשתלה ב'סורוקה' היה שילוב מנצח, שסייע לנו בקבלת ההחלטה על ההשתלה וביצועה. המטופלים שלנו מקבלים את המעטפת המקצועית והאישית, לה הם זקוקים. הצלחת ההשתלה תשפר משמעותית את בריאותה ואת איכות חייה של פיבי, וזה הסיפוק הגדול ביותר לרופא המטפל".

ד"ר אבו גנים: "חשוב לציין, ששיעור ההצלחה של השתלות כליה בישראל גבוה, ועומד בסטנדרטים הבינלאומיים. כך גם מערך ההשתלות ב'סורוקה', העומד על אחוזי הצלחה גבוהים, ומהווה מעטפת מקצועית ומיומנת, הנדרשת לביצוע ההשתלות. אין ספק, שכשמטופל עובר השתלה בסמוך לביתו, זה מקל משמעותית עליו ועל משפחתו, בזמן ההחלמה ולאחריה".

ואילו שמלה הודתה, בהתרגשות, "לצוות המסור והמקצועי ב'סורוקה', שליווה אותנו לאורך כל התהליך, משלב הבדיקות ועד ביצוע ההשתלה. מעבר למקצועיות והמיומנות של הצוות, קיבלתי יחס אישי והסברים מפורטים על כל שלב בתהליך. אני ממליצה גם לתורמים וגם לנתרמים לעבור את ההשתלה ב'סורוקה'. זו הייתה חוויה יוצאת מן הכלל,  ואני שמחה על ההחלטה לעבור את הפרוצדורה בבית חולים זה" .

מערך ההשתלות בבית החולים "סורוקה" נותן מענה מקיף לצרכי המטופלים בתחום השתלות הכליה. מספר ההשתלות ואחוזי ההצלחה הגבוהים גדלו באופן משמעותי בשנתיים האחרונות, וצוות רב מקצועי מלווה את המטופלים, ומבצע בדיקות הכנה מרובות ואת המעקב הרפואי הנדרשים. לביצוע השתלה קרוב לאזור המגורים של המטופל יש חשיבות רבה; הקירבה מקלה על המושתלים ועל בני משפחותיהם, ומשפרת את הזמינות, המעקב הרפואי, איכות החיים והתפקוד שלאחר ההשתלה.

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה