בריאות

טיפול סיני החזיר את חוש הריח

בריאות29 באוגוסט 2018    3 דקות
0

מטפל "מכבי טבעי" בבאר שבע הצליח להשיב את החוש לליאור גופמן

טיפול סיני החזיר את חוש הריח
"רואים שאכפת לו". גופמן ושישו | צילום: יח"צ

שלוש שנים לאחר שנפצע בתאונת דרכים, חוש הריח של ליאור גופמן (19) מבאר שבע נעלם. ל"שבע" נמסר, שלאחר שטובי הרופאים סברו שהוא לא ישוב להריח, הגיע גופמן, אל המטפל עומר שישו מ"מכבי טבעי" של "מכבי שירותי בריאות", שהצליח להחזיר לו את חוש הריח. "לא האמנתי ולא רציתי להגיע לטיפול; לא כל מדקר היה מצליח לעשות את זה. רואים שלעומר אכפת", סיפר השבוע, גופמן בהתרגשות.

לפני כחודשיים, הוא התייצב אצל שישו (מומחה לרפואה סינית ומטפל בדיקור סיני, כאמור ב"מכבי טבעי"), לטיפול אישי. לדברי גופמן, ממצאי הבדיקות שעבר הראו, שהתאים האחראים לחוש הריח נהרסו מהפגיעה בתאונה, מה שגרם לאיבוד חוש הריח. "אושפזתי במשך שבועיים בבית החולים 'סורוקה', אחרי התאונה", הוא נזכר. "טובי המומחים ב'סורוקה' אמרו לי שהסיכוי שאחזור להריח לא קיים עד קלוש, משום שהעצב האחראי על הריח נהרס לחלוטין בתאונה".

גם שישו עצמו היה בתחילה מעט ספקן בנוגע לסיכויי ההצלחה: "אמרתי לו שאני מאוד סקפטי, כי אצלו זה הגיע מחבלה ולא ממחלה, ואלו דברים שונים, ובאותו רגע חשבתי שפגיעה מחבלה פוגעת קשה יותר בחוש הריח, ולכן סיכויי ההצלחה נמוכים יותר". למרות זאת, הוא החליט לערוך בדיקה, וגילה שעל אף החבלה, כבר בטיפול הראשון התעורר חוש הריח, באופן זמני לטיפול, מה שגרם לשישו להבין, שיש צורך בסדרת טיפולים, כדי להשיב לגופמן את חוש הריח במלואו. ואכן, מטיפול לטיפול, הוא הצליח להריח מדרג ריחות לאורך זמן רחב יותר, ואפילו בצורה ספונטנית.

לקראת סיום סדרת הטיפולים, החליט אביו של גופמן המופתע מהשינוי, לבדוק האם אכן מדובר בדבר אמיתי; הוא בחן את בנו בריחות של מאכלים וחומרים מסוימים, במטרה לזהות את הריח, בעיניים קשורות כמובן. לאחר שהניסוי הסתיים בהצלחה מלאה, הבין האב, שאכן בנו נרפא. "גופמן ריגש אותי כשאמר לי שבעקבות הטיפול, הוא רוצה ללמוד רפואה סינית", התייחס שישו למקרה. "מבחינתי, זו סגירת מעגל, כי גם אני החלטתי ללכת ללמוד רפואה סינית, אחרי אירוע שקרה לי, בדיוק באותו הגיל שלו".

גופמן היה נרגש לא פחות: "השלמתי עם זה שלא אריח יותר, ואפילו סוג של התרגלתי לזה. ממש לפני חודשיים, אימא שלי סיפרה לי על עומר, שטיפל בבחורה שלא מריחה בעזרת דיקור סיני, והיא חזרה להריח. באותו שלב, די התנגדתי, וחשבתי שחבל על כאב הלב ללכת סתם, ולא יקרה כלום. אולם, בטיפול השלישי או הרביעי, פתאום התחלתי להריח; בהתחלה, רק אם קירבתי משהו לאף, אבל לאט לאט, זה חוזר, ועכשיו אני מריח, וזה בא לי טבעי. זה היה רגע מטורף, ולא האמנתי, זה מרגש מאוד. אבא שלי עוד עשה לי מבחנים, ורק אחר כך הוא התחיל להאמין. הודיתי מאוד לעומר; זה מקרה קשה, כי  בדרך כלל מחזירים לאנשים את הריח אחרי דלקת או משהו, ואצלי זו הייתה חבלה. מעבר לזה, הטיפול עצמו נוח ולא כואב, וגם עומר לא רק מדקר, הוא ממש מתחבר לטיפול ולמטופל, ואפילו מתקשר, שואל ודואג; רואים שאכפת לו".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה