בריאות

חשש מהתפרצות מחלת החצבת בבאר שבע והאזור?

בריאות28 באוגוסט 2018    דקה אחת
0

בעקבות טיפול במיון ילדים בילד החולה, נקראו כל הנוכחים במיון באותו ערב לביצוע חיסון

חשש מהתפרצות מחלת החצבת בבאר שבע והאזור?
| צילום: באדיבות בית החולים סורוקה

בערב השבת האחרונה, בשעות הלילה, הגיע למיון ילדים בבית החולים "סורוקה" ילד חולה בחצבת. בעקבות זאת, ביום ראשון השבוע, נוצר קשר עם כל הנוכחים במיון ילדים ביום שישי בערב, כדי שיקבלו למחרת (ב') חיסון בסניף משרד הבריאות שבקריית הממשלה בבירת הנגב.

דובר משרד הבריאות אייל בסון, מסר בתגובה: "אכן, כל מי שבא במגע עם חולה החצבת במיון ב'סורוקה', הוזמן בידי לשכת הבריאות באר שבע (בשיתוף עם בית החולים 'סורוקה') להיבדק, ובמידת הצורך לקבל חיסון נגד חצבת".

חצבת היא מחלה נפוצה (המחלה הוויראלית המידבקת ביותר, ומהמחלות הזיהומיות השכיחות בעולם, למרות קיומו של חיסון יעיל ביותר נגדה), שנגרמת בידי נגיף מסוג מורביליוירוס, התוקף את המערכת החיסונית. כתוצאה מחצבת, יכולים להיגרם דלקת ריאות ודלקת קרום המוח, העלולה להוביל למוות. בשיאה של מחלת החצבת, סובלים החולים בה מחום גבוה ופריחה על העור, בליווי שיעול, נזלת, כאב ראש ותחושה כללית גרועה.

לא מן הנמנע, שהמקרה של הילד הנגוע במחלה, שהובא למיון ילדים ב"סורוקה" נובע מאי חיסונו, לפי טרנד מסוים, המקבל תאוצה בשנים האחרונות, של גורמים שונים, שדוגלים באי חיסון נגד מחלות שונות, ולא רק חצבת…

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה