אוכל

הטומהוק של האותנטית

אוכל16 בינואר 2020    2 דקות
1

שלחנו את שני הדובים, מבקרי האוכל שלנו, למסעדת האותנטית החדשה לטעום ממטבחו של השף יקיר מסרטי. הם חזרו עם משקל עודף

הטומהוק של האותנטית
"האותנטית" | צילום: עידן אסלן

יום חמישי 22:00 בלילה, מסעדת האותנטית החדשה מלאה עד אפס מקום. זה בדיוק הרגע שבו השולחנות המשפחתיים התחלפו בצעירים שחיפשו מקום שמשלב אוכל טוב עם אווירה , או במילים אחרות לבלות בבאר שבע ולהרגיש תל אביב.

האותנטית החדשה הביאה לבאר שבע את הנוסחה שהפכה לא מעט מסעדות בישראל למצליחות: מטבח פתוח עם בר ישיבה, מחבתות לוהטות, אלכוהול משובח, צ'ייסרים שעפים באוויר ומוזיקה שעולה ככל שנוקפות הדקות. כאשר התבלינים הדומיננטיים במנות המוקפדות של השף, הם העיצוב והאווירה.

במסעדה מוגש תפריט פיוז׳ן ארוך ועשיר, מצד אחד אולי מגוון ומתפזר, מצד שני אין מצב שמישהו לא ימצא את עצמו במסעדה. עושה רושם שהתפריט נבנה לפי מסע הטעמים שעבר השף יקיר מסרטי בחייו וישנן לא מעט מנות בתפריט שמתייחסות למסורת, אך לוקחות אותם לכיוון חדשני ומפתיע. כך למשל הביסים שטעמנו ממנת המופלטה כבד אווז והסיגר בקר וכבד על משוואיה פיקנטית וצ׳רמלה.

יחד עם זאת, אל תתנו לשם של המסעדה להטעות אתכם, מרבית המנות לא דומות בנראות ובטעמים למה שאתם רגילים לאכול בבית, ובכל זאת בחרו שם להישאר עם השם המקורי של המסעדה, עוד כשהייתה ממוקמת ברסקו.

חומרי הגלם איכותיים וההגשה יצירתית ואסתטית, כאשר בתואר המנה היפה זכתה מנת הסביצ'ה דג-ים, שעם הקרח היבש נראתה כאילו יצאה יותר מהר געש מאשר מהים.

המנות הראשונות גדולות ומאפשרות חלוקה וההמלצה שלנו היא להזמין כמה מהן למרכז שולחן אבל בשום פנים ואופן לא לוותר על הסטייק טומהוק, שהטיס אותנו באוויר. מדובר בסטייק מנתחים כשרים שמגיעים על העצם מנברסקה בארצות הברית. הם עוברים במסעדה יישון במקרר יעודי עם בלוקים של מלח שסופגים את הלחות ולאחר מינימום של 28 יום, הם יפגשו את הגריל הלוהט. חוויה.

אין ספק שהאותנטית החדשה בבאר שבע מציבה רף גבוה בחוויות הבילוי הקולינרי בעיר וימים יגידו אם היא תצליח לשמור על הרף הגבוה גם ב"דאוורה", הבר  החדש  שאמור להיפתח בסמיכות למסעדה. אנחנו נהיה שם כדי לבדוק גם את זה.

אתם חייבים לקחת ביס:

מופלטה כבד אווז – 89 שקלים

סטייק טומהוק – 42 שקלים ל-100 גרם

סביצ'ה דג-ים – 62 שקלים

כתבות נוספות באוכל

0

״המלחמה מציבה אתגר, אבל יש לנו לקוחות...

מלחמה, מגיפה ועושר קולינרי: אפליקציית המשלוחים וולט תציין בחודש הבא 3 שנות פעילות בבאר שבע. בדקנו מה עשתה הטכנולוגיה לסצנת האוכל בעיר, איך הושפעו 200 המסעדות ובתי העסק שעובדים עם וולט, והאם המלחמה שינתה את הדרך שבה הבאר שבעים בוחרים מה לאכול

אוכל14 בינואר 2024    5 דקות
0

רשת "ג'אפן ג'אפן" מגיעה לפרויקט "הבלוק", באר...

המסעדה האסייתית חתמה על הסכם של חמש שנים במתחם

אוכל13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה

  • יאנה

    נירה מדעים