אוכל

שני הדובים | הקונצרט של שופן

אוכל2 בפברואר 2020    2 דקות
0

בשנתיים האחרונות הפכה מסעדת שופן בבאר שבע מעוד שיפודיה טובה לאחת ממסעדות הבשר המרשימות בעיר

שני הדובים | הקונצרט של שופן

'שופן' היא מוסד קולינרי ותיק בעיר, הראשונה שהביאה לבאר שבעים שולחן עם השילוב המנצח של סלטים שלא נגמרים, שמוגשים עם לאפות חמות שנאפות במקום וכמובן בשר עסיסי. כבר יותר מ-20 שנה שהמשפחה מנהלת את המסעדה מקרוב, שומרת על המסורת והנוסחה המנצחת אבל מעזה ומצליחה למתוח את התפריט ולהביא לסועדים חוויה קולינרית, שמצד אחד מוכרת ואהובה ומצד שני מרגשת ומפתיעה.

מהרגע שהתיישבנו, הזרים המלצר במהירות מסחררת סט של לא פחות מ-17 סלטים עשויים בצורה מיטבית – מושקעת, מלאה בטריות ובטעמים אותנטיים. תוך דקה וחצי הצטרפה גם הלאפה החמה שנשבענו שלא ניגע בה, מה שכמובן לא קרה. מהר מאוד התחלנו לנגב את החומוס המושלם שמייצרים במסעדה, המרקם היה חלק והתוספות של הפטריות והבצל הפכו את הביס ללא פחות מושלם.

כבר בשלב הזה של הארוחה הבנו את סוד הקסם של 'שופן', הכל טרי וטעים ואסור לדלג על סלט. תארו לכם שהיינו "שומרים את עצמנו" ומפספסים את הלימון הכבוש הנהדר.

בגזרת המנות הראשונות כבר החל קונצרט של ממש. לשולחן הגיעה פסטייה של כבד, עטופה בעלי סיגר ארוכים שהתפצחה בפה, חצילים חמים מטוגנים בפירורי לחם, שהוגשו בליווי רוטב חמוץ מתוק ומרק שעועית שלחלוטין זכה בתואר "אין מצב שלא סבתא שלי הכינה". בכף הראשונה של המרק רצינו לקום ולחבק את מי שהכין את המרק הזה.

אבל שום דבר לא הכין אותנו למנה העיקרית (אתם מוזמנים לדמיין תופים ברקע); סטייק אנטרקוט על העצם, בליווי מדליוני כבד אווז. הסטייק הגיע לשולחן עשוי במידה הנכונה, חתוך על פלטת עץ, כשעליו הונחו מדליוני האווז. הביס המשולב גרם לנו ללא פחות מזיקוקי דינור. ואם חשבתם שפרשנו בשיא, אז השארנו עוד טיפה מקום למנת הקבב המיתולוגית של שופן, שזכתה במקומות רבים לתואר אחת ממנות הקבב הטעימות בישראל. הקבבים הגיעו על מצע של חציל קלוי חרוך ואכן הצדיקו את התואר הנכסף .

בשורה התחתונה, לצד הקולינריה החדשה שהגיעה לבאר שבע, יש לעיר כמה מוסדות קולינריים ותיקים שנותנים פייט עם הרבה תשוקה ואהבה לאוכל ומסתבר שהוותק והמוניטין הוא תבלין מנצח.

חייבים לקחת ביס: 

מנת קבב על מצע חציל קלוי – 42 שקלים

פסטייה כבד עוף – 32 שקלים

אנטריקוט עם טבעות כבד אווז – 185 שקל

כתבות נוספות באוכל

0

״המלחמה מציבה אתגר, אבל יש לנו לקוחות...

מלחמה, מגיפה ועושר קולינרי: אפליקציית המשלוחים וולט תציין בחודש הבא 3 שנות פעילות בבאר שבע. בדקנו מה עשתה הטכנולוגיה לסצנת האוכל בעיר, איך הושפעו 200 המסעדות ובתי העסק שעובדים עם וולט, והאם המלחמה שינתה את הדרך שבה הבאר שבעים בוחרים מה לאכול

אוכל14 בינואר 2024    5 דקות
0

רשת "ג'אפן ג'אפן" מגיעה לפרויקט "הבלוק", באר...

המסעדה האסייתית חתמה על הסכם של חמש שנים במתחם

אוכל13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה