אוכל

״המלחמה מציבה אתגר, אבל יש לנו לקוחות נאמנים והרבה משלוחים בוולט״

אוכל14 בינואר 2024    5 דקות
0

מלחמה, מגיפה ועושר קולינרי: אפליקציית המשלוחים וולט תציין בחודש הבא 3 שנות פעילות בבאר שבע. בדקנו מה עשתה הטכנולוגיה לסצנת האוכל בעיר, איך הושפעו 200 המסעדות ובתי העסק שעובדים עם וולט, והאם המלחמה שינתה את הדרך שבה הבאר שבעים בוחרים מה לאכול

״המלחמה מציבה אתגר, אבל יש לנו לקוחות נאמנים והרבה משלוחים בוולט״
"נמשיך להיות כאן עבור הלקוחות, בתי העסק והשליחים" | צילומים: יח"צ וולט

הסיפור של שירז ובן אל תואתי, הבעלים של ״החלה״, הוא על המפגש בין טכנולוגיה וקולינריה, בצורה הטובה ביותר. בן אל, בעל חברת משלוחים בבאר שבע, החליט לפני כשנתיים שהוא רוצה לקחת את המאכל הנוסטלגי והאהוב שאכל בבית בכל יום שישי, ולהפוך אותו לנחלת הכלל. הזוג הקים בביתם את העסק שהציע משלוחי שניצל בחלה לתושבי באר שבע, ובתוך מספר חודשים הפכו לשם דבר בעיר.

״זיהינו את ההצלחה והחלטנו שאנחנו רוצים להשקיע קצת ולפתח את העסק מחוץ לבית, אבל עדיין במיקום שיהיה משתלם עבורנו״, מספר בן אל. ״כך הגענו לשוק, בנינו את המקום כמטבח והחלטנו להפעיל את העסק רק במשלוחים. אבל לאט לאט התחיל דיבור על ״החלה״ בבאר שבע, נהיינו מותג בעיר, אנשים התחילו להגיע ולבקש לקחת מהמקום, הביקוש בשישי שבר שיאים. כדי לתת מענה המשכנו להתפתח ולאט לאט הוספנו עוד מנות כמו קוסקוס, שקשוקה, חזה עוף, בנוסף לחלה עם השניצל״.

״בשלב הזה החלטתי שאני נכנס לוולט. ראיתי באפליקציה הזדמנות להרחיב את קהל הלקוחות שלי ולפתור כאב גדול עבורי כבעל עסק – היכולת לשלח במהירות וביעילות בכל רחבי העיר״, ממשיך בן אל. ״וולט נתנו לנו פוש רציני והרימו אותנו. אני בעצמי בעלים של חברת שליחויות, עוד לפני שהקמתי את ״החלה״. והפתרון שוולט נותנים, של להגיע תוך מקסימום חצי שעה, זה מטורף, אין אותו היום. אני יודע שאני יכול לסמוך על וולט שהכול יהיה מסודר, שיעמוד בזמנים, וזה מאפשר לי לעבוד בצורה מסודרת בעסק. במלחמה, שיתוף הפעולה שלי עם וולט התעצם והם הוכיחו לי עד כמה אפשר לסמוך עליהם. הם פה בשבילנו וגם העבודה דרכם לא נפגעה״.

אפליקציית המשלוחים וולט, שהוקמה בפינלנד ב-2014, הגיעה לישראל לפני כחמש שנים והשיקה את השירות בתחילה בתל אביב ובאזור המרכז. התל אביבים, כמובן, התאהבו בבשורת המשלוחים המהירים שעומדים עד היום על ממוצע של חצי שעה מרגע ההזמנה, וחווית הלקוח המשודרגת שכוללת אפליקציה ידידותית, מעקב אחר השליח ושירות לקוחות מצוין. ובעקבות ההצלחה, לפני כשלוש שנים החליטה וולט להתרחב בארץ והשיקה את השירות שלה בבאר שבע עם עשרות מסעדות.

״המטרה שלנו היא לייצר ערך לשלושה צדדים שנהנים מהשירות של וולט – הלקוחות, בתי העסק והשליחים״. מסביר תומר טל, מנהל בצוות המסעדות של וולט ומי שאחראי במידה רבה להצלחה שלה בבאר שבע. ״הלקוחות נהנים מחוויה יוצאת דופן – מגוון עצום של מסעדות ובתי עסק, משלוחים של חצי שעה בממוצע ושירות לקוחות שעונה ומטפל מיידית וגם יודע לפצות כשצריך. בתי העסק נהנים מחשיפה גדולה באפליקציה ומפתרון של שני צרכים בולטים – שירות משלוחים שיודע להגיע בדיוק כשההזמנה מוכנה ומביא אותה ללקוח תוך 20-15 דקות, ושירות לקוחות שמבין את הלקוח ונותן לו מענה, בלי להעמיס על המסעדה. והשליחים, כמובן, נהנים מההכנסה הנוספת והגמישות שנותנת להם לבחור לעבוד מתי שבא להם וכמה שבא להם״.

 

"השליחים נהנים מהכנסה נוספת ומהגמישות שמאפשרת להם לבחור לעבוד מתי שבא להם וכמה שבא להם״

גם אדיר יפרח, חלוץ הסושי של הדרום, שהקים לפני 17 שנה את סאן סושי, מתאר תמונה דומה: ״אנחנו מהראשונים שנכנסו לוולט בעיר, וכל חבר שיש לי אני מכניס אותו לוולט. לא רק שאני יודע שאני יכול לסמוך על וולט, השליחים שלהם בעיר, שהם אנשים טובים אחד אחד, הפכו להיות חברים שלנו. הם יושבים פה בזמן הפנוי שיש להם ומביאים את בנות הזוג שלהם בערב. זה קשר יוצא דופן״, מדגיש אדיר וממשיך, ״מאז שנכנסתי לוולט העסק צמח כלכלית, העבודה ממשיכה לעלות והלקוחות יותר מרוצים. וזה נכון גם לתקופת המלחמה המאתגרת שבה השולחנות במסעדה לא תמיד מלאים כמו שהתרגלנו בעבר״.

״אני שמח להגיד שההצלחה שמתארים בן אל ואדיר היא משותפת לכלל העסקים והשליחים שעובדים איתנו בבאר שבע, ובכל רחבי הארץ״, מוסיף תומר בחיוך. ״באר שבע ספציפית היא אחת הערים הצומחות ביותר ויש לנו כבר מעל ל-200 עסקים בפלטפורמה של וולט. ולא רק העסקים מתפתחים, גם הטעם של הבאר-שבעים משתנה עם הזמן – ולצד קולינריה אופיינית לעיר כמו שניצל בחלה ושווארמה, היום ניתן למצוא בראש דירוג ההזמנות גם סושי, אסייתי והמבורגרים איכותיים״.

ומה צופן העתיד?

תומר טל: ״מבחינת וולט, אנחנו נמשיך להיות כאן עבור הלקוחות, בתי העסק והשליחים. אנחנו משקיעים משאבים בהתרחבות לקהלים חדשים ומתן ערך נוסף לשותפים שלנו. ומעבר לכל, בין במלחמה ובין אם בשגרה – אנחנו כאן בשבילם, עוזרים להם להגיע לעוד לקוחות, לתת את השירות הטוב ביותר ולפתח את העסק״.

גם העתיד של בן אל והעסק נראה ורוד מאוד: ״אני הולך לפתוח סניף בתל אביב רק בזכות וולט. אנחנו מאוד רוצים להתרחב, אבל בתל אביב אף אחד לא מכיר אותנו ואני יודע שוולט ייתנו לי את הפוש בתל אביב כדי שאוכל להצליח״.

אז מה אוכלים בפעם הבאה שהבטן מקרקרת ופותחים את אפליקציית המשלוחים וולט?

בן אל תואתי: ״המנה המנצחת מבחינתי – שניצל בחלה עם מטבוחה, חצילים, כרוב סגול במיונז ופלפל חריף בצד״.

אדיר יפרח: ״חייבים לנסות את הבמבה רול המפורסם של סאן סושי, לצד ספייסי טול רול ולאס וגאס״.

כתבות נוספות באוכל

0

רשת "ג'אפן ג'אפן" מגיעה לפרויקט "הבלוק", באר...

המסעדה האסייתית חתמה על הסכם של חמש שנים במתחם

אוכל13 באוגוסט 2023    דקה אחת
0

ה'בגסו קייק' של "מרטין"

חדש: אחד הטרנדים הכי לוהטים בשנים האחרונות מגיע לבאר שבע. קבלו אותו!

אוכל23 ביוני 2023    2 דקות

כתיבת תגובה