עסקים וכלכלה

גבוה מעל נאות חובב

עסקים וכלכלה24 ביולי 2023    3 דקות
0

הונחה אבן הפינה למפעל החדש של חברת העגורנים הגדולה בישראל

גבוה מעל נאות חובב
המפעל החדש | הדמייה: Studio Lichterman

חברת העגורנים הגדולה בישראל, "סקייליין עגורנים וטכנולוגיות", הניחה את אבן הפינה להקמת המפעל הגדול בישראל ומהמתקדמים בעולם לייצור מכלולים וחידוש עגורני צריח. לאתר "שבע" נמסר, שהמפעל שיוקם בנאות חובב, ייבנה בעלות של כמאה מיליון שקל על כ-110 דונם, שרכשה החברה מרשות מקרקעי ישראל, והוא עתיד להיפתח ב-2024.

"סקייליין" היא החברה היחידה כיום בארץ, המספקת לענף הבנייה המקומי מעטפת שירותים נרחבת לענף העגורנים ברמה בינלאומית, שכולל תחת קורת גג אחת מאות דגמי עגורנים, דרך שירות טכני, חידוש ותחזוקה ועד לפיתוח וייצור פתרונות טכנולוגיים והנדסיים לענף העגורנים הגלובלי.

המפעל החדש יתווסף למפעל הקיים במרכז, ויעניק מערך כולל, שיסייע לאלפי עגורני הצריח הקיימים בישראל לתפקד בצורה תקינה, בטיחותית ויעילה הרבה יותר. בדומה לכלי שיט, מטוסים, טנקים ועוד, גם בעגורני צריח התחזוקה הכוללת היא שתקבע בטווח הארוך את איכות וטיב הכלי. ב"סקייליין" עגורנים זיהו כבר לפני זמן רב, את החשיבות הקריטית של תחזוקת עגורנים, והקימו עוד ב-2008, את המפעל הגדול והמתקדם ביותר עד כה לתחזוקת וייצור מכלולים בענף העגורנים המקומי.

עם גידול היקפי הבנייה המתועשת וזו לגובה, עלה משמעותית גם מספר העגורנים בישראל, וכדי לענות על דרישות השוק הצומח, החליטו ב"סקייליין" על הרחבת הפעילות, והחלו בהקמת מפעל נוסף, גדול וחדשני ומשוכלל יותר. מפעל זה ירחיב את יכולת החברה להאריך את משך התפעול היעיל של העגורנים, להגביר את הבטיחות באתרי הבנייה ולהקטין משמעותית את כמות התקלות והפסקות עבודת העגורנים וכך יתרום באופן מובהק להגברת הפריון בענף. המפעל בנאות חובב יאפשר פריסה רחבה יותר לחברות הבנייה בדרום ויגדיל וירחיב ויפתח את היצע מקומות העבודה באזור. כ-200 עובדים עתידים לפקוד אותו בכל יום, ביניהם מהנדסים, טכנאים, חשמלאים, מנופאים, רתכים ומסגרים מומחים, בעלי תעודות הסמכה מתאימות. בכוונת "סקייליין" להכפיל בתוך חמש שנים, את כמות העובדים.

 

מימין: ברוך פרנס – יו"ר "סקייליין", אביב כרמל – מנכ"ל משותף בחברה, ארז בדש – ראש מועצת נאות חובב וגיא פרנס – המנכ"ל המשותף | צילום: עזרא לוי

 

המפעל יהיה אמון על יצירת מערכות טיפוס לעגורנים, עגורני הזנה עצמאים לחומרי בניין, שילוט מסכים דיגיטלי לעגורנים, לוחות חשמל, חלפים כגון משקולות זנב, רגלי שתילה, שתלים לקשירה והרמה ועוד. בנוסף, תהליך הייצור של המפעל החדש יהיה הרבה יותר יעיל, והתפוקה וכושר הייצור והאספקה לקבלנים יהיו גבוהים יותר, דבר שיגרום להתייעלות כלכלית ותפעולית דרך שימור ערך העגורנים שבבעלות חברות הבנייה, הארכת ימי המדף של העגורנים ועד חיסכון של מיליוני שקלים בשנה לקבלנים בשל הקטנה למינימום של ימי השבתת אתר כתוצאה מתקלות בעגורן.

יו"ר "סקייליין עגורנים", ברוך פרנס, אומר: "הנחת אבן הפינה למפעל המתקדם לייצור מכלולים וחידוש עגורני צריח בנאות חובב היא צעד חשוב וסימבולי לשינוי המשמעותי, שיחול בענף הבנייה בישראל בעקבות הקמתו. המפעל החדש יסייע בהתייעלות הענף, יתרום להגדלת ולחיזוק התשתית התעסוקתית בדרום ובעקבותיו אנו צופים שהקבלנים יוכלו לחסוך מיליוני שקלים בשנה, דבר שיכול להשפיע על הפחתת מחירי הדיור לרוכש הישראלי".

ראש מועצת נאות חובב היוצא ארז בדש, הוסיף: "אני מברך את חברת 'סקייליין', החברה הגדולה והמובילה בענף העגורנים בישראל, על הקמת מפעל בשטחי המועצה. זוהי בשורה חשובה לתושבי הנגב ולמדינת ישראל, שכן מדובר בהמשך פיתוח כלכלי עבור האזור כולו ובמקומות תעסוקה איכותיים נוספים לתושבי הנגב. אנו במועצה נמשיך ונעמוד לרשות 'סקייליין' וכל חברה שתבקש להקים כאן מפעל. זוהי הייחודיות שלנו והיכולת שלנו לספק את התנאים הטובים ביותר עבור יזמים ובעלי מפעלים תוך שמירה על הסטנדרטים הגבוהים והאיכותיים ביותר".

כתבות נוספות בעסקים וכלכלה

0

"זכיתם בפיס"

אלו היו מילות הפתיחה של מנכ"ל המכללה הטכנולוגית באר שבע להנדסאים יעקב דור, לסטודנטים של "עתידאים" בטקס פתיחת הכיתה השנייה של חטיבת יבשה ותעש של חברת "אלביט". 27 הסטודנטים, שהחלו בימים אלה את לימודיהם, מצטרפים ליותר מ-800 בוגרי "עתידאים", המועסקים היום אצל למעלה מ-40 מעסיקים

עסקים וכלכלה15 באפריל 2024    3 דקות
0

בום של מוצרי מזון כשרים לפסח ב-!BOOOM...

פסח זה לא רק מצות, זה גם שפע של עוגות ועוגיות שעושות כיף לחיך. וביחד עם הגשמים האחרונים צצים בגדי קיץ לילדים. כדאי לקפוץ

עסקים וכלכלה10 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה