טורים אישיים

זווית מהיציע | אין עשן בלי אש

טורים אישיים20 בדצמבר 2019    2 דקות
0

"רק בעוד 15 שנה יבינו איזו קבוצה יש פה", אמר המגן בן ביטון רק בחודש אוקטובר 2017. באותה עונה באר שבע זכתה באליפות האחרונה שלה, אבל ביטון, כמו כל קבוצתו לאחרונה - טעה. וואלה, עברו רק שנתיים וכבר עכשיו אנחנו מבינים איזו קבוצה הייתה פה, או כמו שהדגימו יפה האוהדים במשחק בשני מול בית"ר ירושלים - אין עשן בלי אש

זווית מהיציע | אין עשן בלי אש
צילום: דני מרון

כבר אז, למרות הניצחון ההוא על מכבי תל אביב שבסיומו התבטא הקפטן של הפועל באר שבע, היה ניתן לחזות את העתיד ובאר שבע זכתה באליפות בכוחותיה האחרונים ולמרות שהכתובת הייתה על הקיר, בבאר שבע סירבו לקרוא אותה.

האמת היא שאין שום דבר חריג במה שקרה למועדון הזה בשנים האחרונות. הפועל באר שבע הוא מועדון גדול, אבל אף פעם הוא לא יהיה מכבי תל אביב או מכבי חיפה, או אפילו הפועל תל אביב וגם להן יש עונות יותר גרועות מאלה, תשאלו את יענק'לה שחר או את ניסו אביטן. יהיו עוד תארים, יהיו עונות יפות, אבל הנגב לא ישלוט בליגה והמאמי הלאומית לא תהיה ריאל מדריד או ברצלונה הישראלית, או איך שאחד האוהדים הגדיר זאת הכי טוב השבוע: "יפה הכדורגל הזה, חבל שלא תפס בארץ".

האוהדים האדומים יתנחמו לעד בזה שהקבוצה שלהם נועדה להיות רק גאוות הנגב ולא המאמי הלאומית, גם אם זה לא מרגיש ככה לפעמים וגם אם "גאוות הנגב" כבר לא מופיע בלוגו.

באר שבע היא פשוט עוד קבוצת כדורגל וכמו לכל קבוצת כדורגל, יש לה תקופות טובות ותקופות פחות טובות. הממוצע, הוא אי שם במרכז הטבלה. לדגדג את המפעלים האירופיים.

אז מה כן השתנה אתם שואלים? האוהדים. ברדה, מליקסון, וואקמה ובכר שינו את הדי אן איי שלהם ובבאר שבע, כמו בבאר שבע, אחרי שהאבוקות נדלקות, כולם מסתכלים על העשן אבל לא מנסים בכלל להבין למה הוצת הניצוץ הראשון. במקרה של העונה, ישנן שתי סיבות עיקריות לכך וחייבים להגיד שיש משהו במה שהאוהדים אומרים.

הסיבה הראשונה: נכון שהסגל של באר שבע לא מספיק טוב, אבל הוא יותר טוב ממה שהציג העונה על כר הדשא והאוהדים רואים זאת. הסיבה השנייה היא שכולן חלשות ולא רק באר שבע ועם איך שהליגה נראית, באר שבע הייתה צריכה להיראות יותר טוב.

אה, ויש עוד סיבה: תגידו, באמת האמנתם ש'טרנר' זה מבצר בלתי מנוצח? שבוע אחרי שבוע, הפסד אחרי הפסד, מסיבת עיתונאים אחרי מסיבת עיתונאים, השחקנים מנסים להסביר לכם ואתם לא מקשיבים: כשהקבוצה טובה, כשמשחקים בה אוגו, וואקמה, ויטור, בוזגלו, ברדה ומליקסון כשהם בשיא הכושר, 'טרנר' זה מבצר. כשג'ימי מארין, ניב זריהן ורמזי ספורי משחקים, זה רק עוד אצטדיון כדורגל.

אוהדים צהובים כבר סיכמו זאת טוב ממני: THIS WAS TERNER  (הטעות במקור).

להתראות ב'טרנר', לימים טובים יותר

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה