טורים אישיים

שי מאילן | גאים בכם!

טורים אישיים22 ביולי 2019    3 דקות
0

עמית זיס ויאיר קרביץ מהפועל באר שבע היו שותפים בכירים לזכייתה של נבחרת ישראל באליפות אירופה לנבחרות עתודה. ומה הלאה?

שי מאילן | גאים בכם!
שותפים לזכייה. קרביץ וזיס עם אבדיה, מדר וחנוכי | צילום: דני מרון

הרשו לי להצטרף לאופוריה.

נבחרת העתודה של ישראל בכדורסל עשתה הלילה היסטוריה, וזכתה בפעם השנייה ברציפות באליפות אירופה עד גיל 20. זו גם הפעם השלישית ברצף שהיא מגיעה לגמר.

במשך כשבוע ימים התרוצצו על הפרקט של הדרייב-אין בתל אביב ושל אולם זיסמן ברמת גן, מיטב השחקנים של היבשת מ-16 מדינות, ביניהן ספרד, צרפת, ליטא, איטליה, וכמובן ישראל.

ים של מילים נכתבו ונאמרו על דני ועל ים, אינסוף מחמאות נשפכו על רוח הקרב של הלבנים מהיכל שלמה, ושפע של שבחים הורעפו על עבודת הצוות והפרגון ההדדי בקרב חניכיו של אריאל בית הלחמי.

אני בחרתי להתמקד דווקא בשני שחקני חמישייה פותחת, שהיו פחות בזרקורים (לפחות לפני הטורניר), ששיחקו בעונה שעברה בהפועל באר שבע / בני שמעון – עמית זיס ויאיר קרביץ. הראשון ימשיך עוד עונה בקונכייה, השני בחר לקבל יותר דקות משחק בליגה הלאומית.

קצת מספרים:

קרביץ וזיס שיחקו בכל 7 המשחקים, וברובם עלו בחמישייה הפותחת. קרביץ שיחק 172 דקות (24.6 ד' בממוצע) בעוד זיס היה על הפרקט 117 דקות (16.8).

הקפטן הלאומי, יאיר קרביץ (20, 1.93), קלע לאורך האליפות 60 נקודות (8.6 בממוצע), קלט 32 ריבאונדים (4.6), מתוכם 14 בהתקפה. הוא מסר 21 אסיסטים (3.0), וחטף 7 כדורים (1.0).

זיס (19, 1.98), קלע 32 נקודות (4.6), קלט 17 כדורים חוזרים (2.4), מסר 8 אסיסטים וחטף 8 כדורים.

קרביץ הצטיין במשחק מול אוקראינה כשקלע 18 נקודות. הוא קלט 8 ריבאונדים וחטף 3 כדורים מול סרביה, ומסר 7 אסיסטים במשחק מול מונטנגרו.

זיס בלט במשחק רבע הגמר מול נבחרת ליטא, כשקלע 13 נקודות וקלט 7 כדורים חוזרים.

אלופי אירופה. עמית זיס ויאיר קרביץ | צילום: לילך וייס, איגוד הכדורסל

אכן נתונים מצוינים, שאליהם חובה לצרף את רוח הלחימה של השניים, שלא נעלמה מעיניו של בית הלחמי. זיס שהגיע לטורניר אחרי פציעה, קיבל את ההזדמנות והוכיח שהוא עשוי מחומר מיוחד. הג'ינג'י הנמרץ של הנבחרת אף נפצע בסנטר, ובשלבי הנוקאאוט רץ על הפרקט כשחבישה מעטרת את סנטרו. הזכיר לי את הרתיעה מעל מצחו של אריאל שרון במלחמת יום הכיפורים. גיבורים.

קרביץ, הקפטן של הנבחרת עוד מהימים ששיחק בנבחרת הנוער, נע אף הוא על הפרקט כמו סופה. הוא רץ, מסר, בלם, קפץ. לעתים נדמה היה שיש יותר מקרביץ אחד על המגרש. הוא קלט בממוצע 2 ריבאונדים בהתקפה, מול מיטב הכדורסלנים בני גילו באירופה. מדהים.

אבל מה בדיוק ייצא לשני הכדורסלנים המאוד כישרוניים האלה ומחבריהם לנבחרת המופלאה הזו? אומרים שדרכם של דני אבדיה וים מדר סלולה לנ.ב.א וליורוליג. אולי. אבל מה עם האחרים? האם הטורניר הזה יהיה שיא הקריירה שלהם? האם התמונות שמעטרות את כל האתרים יהוו את המזכרת היחידה כדי להראות לנכדים? אני מניח שעבור חלק מהם בהחלט כן.

בעידן בו מכבי תל אביב לוחצת על 6 זרים, ובעקבות ביטול החוק הרוסי, מה יהיה עם הכחולים-לבנים, שהוכיחו שהם מסוגלים למלא את כל 3.504 המושבים בהיכל קבוצת שלמה? קרביץ כבר החליט לנסות את מזלו בליגת המשנה. שיהיה לו המון בהצלחה. כמה דקות יוכל רמי הדר לתת לזיס בקונכייה? אנחנו, על כל פנים, גאים מאוד במה שראינו, ונשמח לראות את זיס ממשיך לקבל דקות (10.2 בממוצע בעונה שעברה).

ובינתיים, נאחל להפועל באר שבע, שתשכיל לצרף לשורותיה עוד שחקנים דוגמת זיס וקרביץ.

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה