חדשות

מנהלי אגפי החינוך בדרום במאמץ המלחמתי

חדשות9 בנובמבר 2023    3 דקות
0

על רקע המצב בדרום הם מובילים את מערכת החינוך ברשויות המקומיות ומנהלים מערכה כפולה: אחת ציבורית ומקצועית בהגברת החוסן ואיוש החמל"ים העירוניים אליהם פונו התושבים, ומערכה אישית-משפחתית, כשבני המשפחה מגויסים והילדים מפונים

מנהלי אגפי החינוך בדרום במאמץ המלחמתי
ראש החוג לחינוך באקדמית חמדת. ד"ר ציפי בבצ'יק | צילום: ינאי יחיאל

לא כך ציפו לפתוח בפורום מנהלי אגפי חינוך של מחוז דרום את שנת הפעילות הנוכחית. לאחר שבשנה החולפת, השנה הראשונה לפעילותו, נחל הפורום הצלחה גדולה, התקיים השבוע המפגש הראשון לשנה זו כשברקע ההתמודדות עם הקשיים שמביאה עמה מלחמת 'חרבות ברזל'. הפורום, מיסודה של האקדמית חמדת, מכללה לחינוך בשדות נגב, הנו מסע משותף של מנהיגי מערכות החינוך בדרום שמטרתו קידום מערכת החינוך באזור ופלטפורמה ליצירת שותפויות, חיבורים וחלוקת יידע בין קברניטי מערכת החינוך לעמידה באתגרים בתפקיד.

בשל המלחמה, מנהלי אגפי ומחלקות החינוך קיימו את המפגש בזום בהובלתה של ראש החוג לחינוך באקדמית חמדת ד"ר ציפי בבצ'יק. "מטרת המפגש בעת הזאת נחוצה", הסביר פרופ' חיים שקד, נשיא האקדמית חמדת. "הצורך כעת הוא לתת כוח ולחזק את העומדים בראש מערכת החינוך ברשות המקומית. מפגש הפורום מהווה הזדמנות לחוסן, לפרוק, לשתף ולקבל כוחות אחד מהשני".

ד"ר שי פרוכטמן, מנהל אגף החינוך באור יהודה ויו"ר איגוד מנהלי מחלקות החינוך ברשויות המקומיות, הוגה הפורום ומלווה אותו מקרוב זאת השנה השנייה, הוסיף כי "מנהלי מחלקות החינוך הם חוד החנית של הרשויות המקומיות וכפי שכבר למדנו בקורונה הרשויות מגיבות ראשונות במצב חירום ופועלות בהתאם לצרכי העיר והתושבים".

החלק הראשון של המפגש הוקדש לזכרו של אופיר ליבשטיין הי"ד, ראש המועצה האזורית שער הנגב, שנהרג בחילופי אש עם מחבלים במהלך הטבח הנורא בכפר עזה ב-7 באוקטובר. מנהלת מחלקת גני ילדים במועצה האזורית שער הנגב שירה רום ודוברת המועצה עדי מאירי, סיפרו למשתתפים כי הן תכננו להמשיך ולעבוד עם ליבשטיין יחד בחמש השנים הבאות, אך חייו נגדעו באחת. השתיים שיתפו את המוטו של ליבשטיין בנושא החינוך שהאמין כי "החינוך הוא המפתח, הוא הלב של הקהילה והוא השער לחוסן קהילתי", והקפיד להדגיש בכל הזדמנות כי "החינוך הכי טוב ינצח את המצב הבטחוני, חינוך חזק שווה קהילה חזקה".

מתוך הבנה כי המערכה בדרום תימשך עוד זמן רב וכי השיבה לשגרת הלימודים המוכרת עוד רחוקה, חלק מרכזי במפגש עסק בצורך במציאת פתרונות מידיים ומגוונים לביצוע התאמות עבור רבבות מתלמידי מערכת החינוך בדרום. רבים מהתלמידים פונו לבתי מלון או יישובים מרוחקים לצד רבבות שנותרו ביישוביהם וככל הנראה לא יפקדו את בית הספר והגן בזמן הקרוב. מנהלי מחלקות החינוך במועצות המקומיות במחוז דרום מרגישים כי על כתפיהם מוטלת אחריות גדולה ביצירה של שגרה בחירום ועושים הכול על מנת שהמערכת תפעל בגמישות וביצירתיות.

הנחת העבודה של מנהלי אגפי ומחלקות החינוך בדרום היא כי לצד המורכבות והקושי ביצירת סביבת למידה בזמן חירום, למערכת החינוך יש תפקיד קריטי ביצירת סביבה רגשית וחברתית שתורמת לחוסן של הילדים. בד בבד להיצמדות להנחיות פיקוד העורף המחייבות, משתדלים כל העת ברשויות המקומיות במחוז הדרום לקיים סביבה של שיח בין הדמויות החינוכיות לבין הילדים. "אנחנו עיר במלחמה ואני מנהיגה חזקה. המנהיגות שלי נבחנת בימים אלו", הדגישה מנהלת אגף החינוך בעיריית אופקים רחל אוחנה. "ברשות המקומית אנו עושים הכול רק כדי לא לראות גן סגור. העיר נצורה עם הרבה מאוד חיילים וכמעט שלא נותרו בה תושבים, והתפקיד שלי הוא ליצר איים קטנים בתוך האי שפיות", הוסיפה. מנהלת מחלקת בתי ספר בעיריית נתיבות טל בן דרור, תיארה בפני חברי הפורום מציאות מטלטלת בה משפחתה פונתה מביתה ומתארחת בירושלים, אך למרות זאת היא נוסעת על הציר לנתיבות. "מתוך מסירות לתפקיד אני לא נוטשת את ספינת ההנהגה", הדגישה בן דרור.

 

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה