חדשות

הבאר שבעי שעובד על החיסון לקורונה

חדשות17 בנובמבר 2020    2 דקות
0

ד"ר טל זקס, המדען הראשי של חברת מודרנה ובוגר בית הספר לרפואה של אוניברסיטת בן גוריון יקבל את 'אות בן גוריון'

הבאר שבעי שעובד על החיסון לקורונה
ד"ר טל זקס. צילום: יחסי ציבור

מדי שנה מעניקה אוניברסיטת בן-גוריון בנגב את 'אות בן-גוריון', מתוך רצון להוקיר נשים וגברים שתרמו תרומה משמעותית וייחודית ברוח מורשת דוד בן-גוריון. האות מוענק ביום ציון פטירת ראש הממשלה הראשון בתחומי המדע, חברה וקהילה, כלכלה, תרבות, סביבה וחינוך.

נשיא אוניברסיטת בן-גוריון, פרופ' דניאל חיימוביץ, ברך את הזוכים ואמר: " חזונו של דוד בן-גוריון ממשיך לפעם בקרב הזוכים. אנו מוקירים את תרומתכם הייחודית שיש בה פריצת דרך מדעית למען העולם לצד נתינה מתמשכת למען הזולת, אלו ערכיו של בן-גוריון, אלו הערכים שלנו".

בין מקבלי "אות בן-גוריון" ד"ר טל זקס, בוגר בית-הספר לרפואה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב ופרופסור חבר באוניברסיטת פנסילבניה. זקס הוא הסמנכ"ל הרפואי של חברת מודרנה האמריקאי שעובדת על חיסון לנגיף הקורונה ולה חוזה חתום  להבאת החיסון לישראל. רק השבוע דווח כי נתונים ראשוניים לניסוי לחיסון של החברה הניבו 94.5 אחוזי הצלחה. זקס כאמור הוא בוגר בית הספר לרפואה באוניברסיטת בן גוריון ויקבל את אות בן גוריון.

עוד זוכים באות בן גוריון הוא ראש עיריית דימונה בני ביטון,  ד"ר יונס אבו-רביעה, הרופא הבדואי הראשון, מומחה בעל שיעור קומה בתחום מחלת הסוכרת, ויו"ר העמותה לשיתוף ואחווה בנגב. פרופ' ורדה שושן-ברמץ, מדענית מצטיינת ממייסדי המכון הלאומי לביוטכנולוגיה בנגב, ששפכה אור על תפקידו של החלבון VDAC1 במיטוכונדריה ועל שליטתו על חיי התא, ובכך פרצה דרך לפיתוח טיפולים במחלות רבות, ביניהן סרטן, סוכרת, מחלות נוירודגנרטיביות ומחלות אוטואימוניות. ד"ר הלה הדס, מנכ"לית עמותת "אנוש" לבריאות הנפש. פעילת הציבור אן ברג'ר, שפעלה ללא לאות למען הסובלים ממחלות ולטובת מטרות נעלות נוספות, מתוך הוקרה על תרומתה לקידום אגודת ידידי האוניברסיטה בבריטניה והידוק הקשרים בין הממלכה המאוחדת למדינת ישראל. קרולין סימון, חברת כבוד בחבר הנאמנים של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב ומתורמיה החשובים, ד"ר שמואל קבילי, מדען פורץ דרך, שעבודתו החלוצית לייצור נוגדנים חד-שבטיים בעזרת הנדסה גנטית, שעליה מבוסס "פטנט קבילי" הקרוי על שמו, פתחה אופקים חדשים שבזכותם פותחו עשרות תרופות ביולוגיות ידועות-שם למחלת הסרטן ולמחלות אוטואימוניות ונוירולוגיות שונות ונציגי כפר רפאל, שהקימו קהילת מרפא ייחודית בלבו של הנגב.

 

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה