חדשות

אלופות רמון בפעם השנייה ברציפות

חדשות14 ביוני 2020    2 דקות
0

תלמידות באולפנת "בני עקיבא חן במדבר" בבאר שבע זכו שוב באולימפיאדת החלל, שהגמר שלה נערך במתכונת מקוונת

אלופות רמון בפעם השנייה ברציפות
צילום: עיריית באר שבע

אולפנת "בני עקיבא חן במדבר" מבאר שבע, זכתה באחרונה, במקום הראשון בגמר אולימפיאדת רמון לחלל לחטיבות הביניים התש"פ, זו השנה השנייה ברציפות.

ל"שבע" נמסר, שהשנה בשל מגבלות הקורונה, נערך שלב הגמר במתכונת מקוונת. הקבוצה הזוכה ("מרום"), המונה 13 תלמידות כיתה ט' מהאולפנה, בהובלתה של רכזת המדעים עינת בן אליהו, בנתה דגם של מושבה שלמה שיכולה להתקיים על המאדים, שנקראת MARS 7. בדגם הן מציגות את החדרים שתכננו בתוך המושבה, כאשר לכל חדר יש מטרה אחרת ותפקיד המסייע להתיישבות על הכוכב האדום.

261 בתי ספר (4,000 תלמידים) מכל רחבי הארץ החלו את התחרות הארצית, ומתוכם 28 בתי ספר הגיעו לשלב חצי הגמר, ורק 10 העפילו לשלב הגמר. הנושא המרכזי היה "האדם בחלל – ציוני דרך, הישגים טכנולוגיים ואתגרים". המשתתפים תכננו, פיתחו ובנו דגם של תחנה מאוישת מחוץ לכדור הארץ באמצעות תב"מ (תכנון בעזרת מחשב), והציגו אותם בפני צוות השופטים. התחרות מתקיימת ביוזמה ובמימון סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה, בשיתוף הפיקוח על הוראת מדע וטכנולוגיה באגף מדעים א' במזכירות הפדגוגית במשרד החינוך ובסיוע הקרן הממשלתית לזכרו של האסטרונאוט הישראלי הראשון אל"מ אילן רמון ז"ל שבמשרד המדע והטכנולוגיה. היא מנוהלת ומבוצעת בידי המרכז הישראלי למצוינות בחינוך. לצד פרס כספי שיקבלו הזוכים, לפעילות השראה חווייתית, תלמידות "חן במדבר" יוזמנו בקרוב למפגש עם שר המדע והטכנולוגיה החדש יזהר שי.

ראש העירייה רוביק דנילוביץ': "באר שבע נמצאת בחזית המצוינות המדעית הטכנולוגית לבנות ובני נוער, ומעניקה הזדמנות נדירה לתלמידים להיות חוד החנית בתחום, פורצי הדרך של המחר, הזדמנות שתפתח בפניהם את האפשרות לעסוק בתחום המהווה אחד מהנכסים האסטרטגיים של מדינת ישראל".

מ"מ ראש הרשות ומחזיקת תיק החינוך, ד"ר חפצי זוהר: "התלמידות הזוכות מהוות דוגמה ומופת ללמידה מתוך עניין, העמקה ומימוש יכולות תוך חתירה למצוינות אקדמית ואישית, המעודדת את היצירתיות והלהט שיובילו לתגליות, פריצות דרך ופיתוחים חדשניים נוספים. יישר כוח למורה עינת על הובלתה, למנהל, לצוות החינוכי ולתלמידות. בטוחני שצומח דור של פורצות דרך שיובילו את העיר והמדינה להישגים ייחודיים בהמשך דרכן"."

בן אליהו: "הובלת תלמידות לאתגרים בתחומי הלמידה, דרכי הלימוד והסקרנות והעמל הרב שעליהן להשקיע היא חוויה מיוחדת מאוד. גם כמורה, אני מתפעלת ונטענת בכוחות, על חשבון זמן משפחה ועבודה בשעות מסביב לשעון, ונהנית מאוד לראות את הקבוצה מתמודדת".

ראש האולפנה, הרב יוני סמואל: "ההגעה למקום הראשון היא תוצאה של האתגר האמיתי, אותה מצליחה המורה עינת בן אליהו ליצור אצל התלמידות. יצירת הסקרנות, העמל, הלמידה העצמאית, החיבור לתפקיד של כל תלמידה בקבוצה, האמונה ביכולתן להצליח תוך עבודה לאורך השנה והמקבילה להצלחה של המידות, ענווה והתפעלות מהיצירה האלוקית היא חיבור מנצח. יישר כוח גדול למורה עינת, לבוגרת האולפנה איילה אביטן ולבנות הנהדרות שלנו שלא עוצרות בשאיפותיהן אפילו בתקופת הקורונה".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה