חדשות

בהלת הקורונה: 30 תלמידים מבאר שבע הועברו לבידוד

חדשות22 בפברואר 2020    2 דקות
0

התלמידים נכחו באותו אתר שבו ביקרו התיירים מדרום קוריאה שאובחנו כחולים בקורונה. עיריית באר שבע: השגרה תישמר

בהלת הקורונה: 30 תלמידים מבאר שבע הועברו לבידוד

30 תלמידים ושני מורים ממקיף טוביהו בבאר שבע, ישהו בבידוד לאחר ששהו בקרבתם של קבוצת תיירים מדרום קריאה, שהתגלו אצלם תסמינים של קורונה. מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב הורה בנוסף למנות צוות ליווי לבית הספר שיכלול יועצים חינוכיים ופסיכולוגים של שפ"י, צוות בריאות שיכלול את הממונה על תחום הבריאות במשרד וצוות שידאג להעמיד אמצעים מקוונים כדי לעמוד בקשר עם התלמידים המבודדים בביתם ולתת להם בימי הבידוד את המענים הלימודיים הנדרשים.

המנכ"ל אבואב הוסיף כי המשרד עומד בקשר רציף עם משרד הבריאות, ופועל בתיאום ובכפוף להנחיות שלו.

30 התלמידים ו-2 המורים שהיו במסגרת טיול של"ח הונחו על ידי משרד הבריאות להישאר החל ממחר (ראשון) בביתם עד לתאריך ה- 27.2.2020. מורה נוסף נמצא בבדיקות בבית החולים ב"סורוקה".

מדוברות בית החולים "סורוקה" נמסר: "בעקבות המידע לגבי קבוצת התיירים מדרום קוריאה שביקרה גם באזור באר שבע, פנה היום למלר״ד סורוקה גבר בשנות החמישים לחייו, מורה ששהה עם התלמידים באתר בבאר שבע, בו ביקרה גם קבוצת התיירים. הוא הגיע עם תסמינים של שיעול, נלקחו ממנו דגימות שהועברו למעבדה המרכזית של משרד הבריאות, והוא שוחרר לבידוד בית, בהתאם להנחיות. היערכות המרכז הרפואי סורוקה ממשיכה להיות גבוהה, בהתאם להנחיות משה"ב".

בבית החולים הוסיפו: "מטופלים המגיעים ל'סורוקה' בחשד לקורונה, מבוגרים וילדים (בהתאם להנחיות והגדרות משרד הבריאות) מתבקשים להגיע לכניסת המלר״ד הכללי, להתקשר למספר הטלפון המופיע בשילוט שבכניסה ולהיכנס לשטח המיון לאחר תיאום. צוות המיון יצא לקבלם והם יופנו לחדר בידוד המותאם לכך".

ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' ובכירי העירייה קיימו התייעצות עם הנהלת משרד הבריאות, בסופה הוחלט כי "השגרה תשמר בעיר באר שבע. למי שנדרש, הועברו הנחיות פרטניות על ידי גורמי המקצוע במשרד הבריאות.
עיריית באר שבע,פונה  לציבור לנהוג באחריות ולפעול על פי ההנחיות של משרד הבריאות. ככל שישתנו ההנחיות, על ידי גורמי המקצוע במשרד הבריאות, הם יובאו מיד לידיעת הציבור".

משעות אחה״צ פנו לביה״ח 6 אנשים עם חשד לחשיפה לנגיף הקורונה. מתוכם נערה בת 15, ושני המורים שהיו עם קבוצת התלמידים. על פי ההנחיות, נלקחו דגימות לבדיקת הנגיף והם שוחררו לבידוד ביתי, בהתאם למדיניות והנחיות משרד הבריאות.

ד״ר ליאור נשר, מומחה במחלות זיהומיות בסורוקה: "יש לזכור כי מרבית התחלואה מנגיף הקורונה היא תחלואה קלה ואחוזי התמותה נמוכים. יחד עם זאת, יש להיות ערניים לסימנים, בהתאם להנחיות שמפרסם משרד הבריאות. כמו כן על פי ההגדרות המקצועיות, חשיפה אפשרית היא בטווח של פחות משני מטר למשך 15 דקות לפחות".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה