חדשות

כנס היזמים הגדול של הנגב

חדשות19 בפברואר 2020    3 דקות
0

300 יזמים ואורחים השתתפו בכנס UpNegev שהתקיים בבית הספר למשחק "גודמן" בבאר שבע

כנס היזמים הגדול של הנגב
"דוגמה לתרבות ההי-טק". כנס היזמים | צילום: יח"צ

מאות יזמים, סטארט-אפיסטים ואורחים הגיעו אתמול (שלישי) לכנס היזמים הגדול של הנגב UpNegev של עיריית באר שבע, הרשות לפיתוח הנגב, "יעדים" החברה העירונית לפיתוח עסקי ועמותת Tech7, בשיתוף משרד עוה"ד פישר בכר חן וול אוריון ושות' ו"פועלים היי-טק", זאת במה שמכנים בעירייה אירוע "פתיחת עשור החדשנות של הנגב".

ל"שבע" נמסר, שהאירוע התקיים בבית הספר למשחק "גודמן", בהשתתפות 300 יזמים ויזמיות מתחום ההיי-טק. מטרת הכנס הייתה להזמין יזמים וסטארט-אפיסטים בדרום לקהילת היזמים של הנגב, המונה כבר היום יותר מ-16 אלף חברים וחברות. במהלך האירוע, הציגו אנשי הקהילה את מגוון האפשרויות ומרחב ההזדמנויות והיתרונות שיש לקהילת הסטארט-אפים בנגב להציע. ד"ר עמרי רחום טוויג ממשרד עוה"ד פישר בכר חן וול אוריון ושות' הציג לקהל דילמות משפטיות בתחום האינטליגנציה המלאכותית ופיתוחים בתחום, ולאחריו מנכ"ל "פועלים היי-טק" יוסי ויניצקי נתן עצות וטיפים לנציגי חברות ההזנק הצעירות שישבו בקהל.

במרכז הכנס עמד ראיון אחד על אחד בין ראש העירייה רוביק דנילוביץ' ומנכ"לית "פייסבוק" ישראל עדי סופר תאני, שסיפרה על החברה, כיצד התחילה בישראל ופעילותה בארץ וייצוג המדינה ב"פייסבוק" העולמי. דנילוביץ' מנה את היתרונות בתחום היזמות בישראל, ותיאר את קידום התחום בידי הרשויות המקומיות. ה-2 דנו גם בנושא האקו-סיסטם וכיצד בירת הנגב, יחסית לערים אחרות בעולם, מקיימת את המודל בצורה מוצלחת. בהמשך, נערך פאנל עם מנכ"לי הסטארט-אפים הגדולים בנגב: יעל אלטר (מנכ"לית Soos Technology), רונן יהושע (מנכ"ל Morphisec), לירן טנקמן (מנכ"ל Rezilion) ושחר בלקין (CTO בחברת Zutacore), שזכו בתחרות הסטארט-אפים SilicoNegev בשנה שעברה.

דנילוביץ' בירך את המשתתפים באירוע, והדגיש בשיחתו עם מנכ"לית "פייסבוק" ישראל את השותפות הייחודית, "האקו-סיסטם" שבפארק ההיי-טק בבאר שבע ואת קידום ההיי-טק, הסייבר והחדשנות, המשלבים את המגזר העסקי יחד עם הרשות המקומית והאקדמיה ובראשה אוניברסיטת בן גוריון: "הצלחנו להוביל חזון פורץ דרך, כאן אצלנו בנגב. העיר באר שבע הפכה למרכז ידע, טכנולוגיה וסייבר בינלאומי, ואליה מגיעות חברות מכל רחבי האקו-סיסטם. נוצרה כאן חממה של חולמות וחולמים, המשנים את העתיד, ויוצרים מציאות חדשה. פארק ההיי-טק עם עשרות החברות הבינלאומיות, מטה הסייבר הלאומי ורובע החדשנות המתוכנן שמים את באר שבע על המפה העולמית".

פלורין גדלבסקי (סמנכ"לית הרשות לפיתוח הנגב) אמרה שהרשות "שמה לה למטרה, יחד עם המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, לפעול לצמצום פערים בין המרכז לנגב. אנחנו פועלים במגוון תחומים, כדי להשיג מטרה זו, ובשנה הקרובה ניכנס גם לתחום חברות ההזנק בנגב. זו תהיה הפעם הראשונה שגוף ממשלתי משקיע בשותפות שכזו ליצירת והרחבת האקו-סיסטם הטכנולוגי במרחב, ואנו חוזים שההשפעה של השותפות הזו על הנגב תהיה מכרעת".

דניאל אינהורן (מנכ"ל Tech7) סיפר בתחילת הכנס על הסטארט-אפ שהקים בעבר והדרך שעשה עד שהגיע ל-Tech7: "הרעיון מאחורי העמותה הוא לייצר צמיחה כלכלית באמצעות אקו-סיסטם של חדשנות בנגב. עולם ההיי-טק מספק מאות ואלפים של משרות איכותיות לסוגים שונים של אנשים. המשימה שלנו היא שינוי כלכלי חברתי, ואנחנו עושים זאת במגוון צורות. כיום, הגענו ל-16 אלף איש ברחבי הנגב. הכנס היום הוא דוגמה לתרבות ההיי-טק שאנו רוצים להביא לבאר שבע. אם אתם רוצים לקחת חלק, נשמח לעזור לכם להקים את החברה שלכם".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה