חדשות

מדור לדור בבאר שבע

חדשות28 בינואר 2020    2 דקות
0

תוכנית "שעה שמחה" של "עמידר" וארגון "דור לדור" מחברת בין סטודנטים הלומדים בבאר שבע לדיירי החברה בני הגיל השלישי

מדור לדור בבאר שבע
טיפוח הדיירים. פעילות של "עמידר" | צילום ארכיון: באדיבות "עמידר"

חברת "עמידר", זרוע הביצוע של משרד הבינוי והשיכון, והארגון החברתי "דור לדור", המקשר בין אלפי צעירים לוותיקים בודדים ברחבי ישראל, מקדמים תוכניות לחיזוק הקשרים בין הדורות בבאר שבע. ל"שבע" נמסר, שאחת התוכניות שקודמה באחרונה היא "שעה שמחה", המחברת בין סטודנטים ותלמידי תוכניות מנהיגות שונות הלומדים בעיר לבין בני הגיל השלישי המתגוררים בדיור הציבורי בבירת הנגב.

במסגרת תוכנית זו, נערכים מפגשים שבועיים בבתי האזרחים הוותיקים בבאר שבע, במטרה להפיג את הבדידות המאפיינת את החברה האורבנית המערבית. התוכנית מיצירת קשר בינ-דורי שוטף, המאפשר חיבור בין 2 האוכלוסיות וסביבתן, חיבור המביא עימו יתרונות רבים, כגון הפגת שעמום ובדידות למבוגרים ותחושות אושר ומשמעות.

לוטם קהתי, תושב בירת הנגב ומוביל התוכנית בעיר, סיפר על היוזמה: "הערים הגדולות בישראל עוברות תהליך מואץ של הפרדה בין צעירים לוותיקים. כך גם בבאר שבע, הצעירים שוכרים זמנית דירות בעיר לשנים ספורות, והוותיקים שחיים בה את רוב חייהם לא זוכים לפגוש אותם באופן ישיר ובלתי אמצעי. באר שבע מבחינתנו היא בדיוק המקום לגשר על הפער הזה; דווקא כאן יש הזדמנות למיצוי האוצר הגדול הזה, המצוי בקשר עם האזרחים הוותיקים. כל צעיר שאנחנו מגייסים, שהוא בממוצע בן 28, זוכה להכיר נציג ותיק של מדינת ישראל, וליהנות מההון האנושי שיש באנשים האלה דרך קשר אישי וחברתי, תוך יצירת תחומי עניין ובסיס ארוך יותר לקשר ביניהם".

רותם עמירן (סטודנטית לסיעוד באוניברסיטת בן גוריון) הוסיפה: "הקשר שלי ושל שושנה הוא ממש כמו של סבתא ונכדה, ואני אפילו לו קוראת לה ננו (אימא). היא קיבלה אותי אליה לביתה, והכרתי את משפחתה המדהימה. אני מרגישה שהפגישות שלנו נותנות לה את המקום לדבר ולפרוק, ואני נהנית מסיפוריה, אם זה על טוניסיה לפני שעלתה לארץ, אם זה על החיים כאן ובכלל בקבלת טיפים לחיים מאדם בעל ניסיון. אני שמחה שנפלה בחלקי הזכות להשתתף ב'שעה שמחה' עם שושנה; באתי לחזק, ויצאתי מחוזקת".

פאני שמשי (מנהלת קשרי קהילה ב"עמידר" מחוז דרום) סיכמה: "מתוך הבנה שקשרים חברתיים יכולים לחולל שינוי משמעותי בחייהם של בני הגיל השלישי, פעלנו ויצרנו את החיבור החשוב עם 'דור לדור'. אני בטוחה שתוכנית 'שעה שמחה' כשמה כן היא, תגרום שמחה לכל משתתפיה, וזה הדבר החשוב ביותר עבורנו. נמשיך לפעול לחיזוק הקשר הבינ-דורי בבאר שבע ובכלל במחוז הדרום".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה