חדשות

פסטה של גשר

חדשות19 בינואר 2020    2 דקות
0

סטודנטים ממכללת סמי שמעון הצליחו להקים גשרים חזקים מהמאכל המשמין משהו...

פסטה של גשר
"מעבר להווי המחלקתי". התחרות במכללה | צילום: יח"צ

כחלק מקורס "סטטיקת מבנים 2", בהנחיית המרצה מהמחלקה להנדסת בניין ב-SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון, ד"ר מרינה פירר, התקיימה לא מכבר, במכללה תחרות הגשרים מפסטה. ל"שבע" נמסר, שבמסגרת התחרות התבקשו עשרות סטודנטים לתכנן ולבנות גשר שיעמוד במשקלים גבוהים. האתגר הוא שהגשר צריך להיות מוקם מפסטה. את הגשרים בנו הסטודנטים לפי מספר חוקים: חומר העבודה חייב להיות רק 500 גרם פסטה (חבילה אחת), את מוטות הפסטה מותר לחבר אך ורק בדבק מגע או חבל דק, והגשר צריך להיות באורך של מטר אחד ובגובה של עד 50 ס"מ וברוחב מינימלי של 5 ס"מ.

במהלך התחרות, הציבו הצוותים את המבנה שהקימו כך שיהיה בין 2 משטחים המרוחקים מטר אחד זה מזה. לאחר מכן, החלו הצוותים להעמיס על הגשר משקולות במטרה לבחון מתי הוא נשבר וכמה הוא יכול לשאת. למרות התנאים הקיצוניים, הצליחו צוותים רבים להגיע למשקלים מרשימים, אך הצוות של שמואל חדד, יגל חורי, אביאל חלילי, אורן לוי, אריאל לכטמן ושלומי קוברמן, ניצח בתחרות אחרי שבנו גשר במשקל 550 גרם בלבד, שהחזיק את המשקל הבלתי נתפש של 15 ק"ג. התחרות מאפשרת לסטודנטים ללמוד כיצד ניתן ליישם תיאוריות שונות ולחשב לחצים שונים בהתאם לפרויקטים מגוונים.

"תחרות גשר מספגטי שקיימנו במחלקה היא חלק מתוכנית Project Oriented שמנהיגה המכללה", סיפר ד"ר דגן בקון-מזור (ראש המחלקה להנדסת בניין). "שיטה זו מבוססת על לימוד תוך עשייה במגוון רחב של שיעורים במסגרת התואר. הצגנו לסטודנטים בעיה הנדסית מוכרתL תכנון ובניית גשר. בשביל ההתנסות המעשית וכדי להציג להם שלעתים צריך לצאת מהקופסה כדי להצליח, ביקשה מהם המרצה ד"ר פירר שהגשר יוקם מפסטה יבשה בלבד. במהלך התחרות, מתנסים הסטודנטים בעבודה קבוצתית לצורך פיתרון בעיות הנדסיות מהתעשייה, תוך הנחיה אקדמית ופרקטית צמודה המותאמת למציאות משתנה. כך, הם מבינים יותר טוב את החומר התיאורטי, ומיישמים את מה שלמדו מהמרצים במחלקה. משיחות עם הסטודנטים אנו לומדים שחווית היצירה, לצד החישובים ההנדסיים הדרושים, גורמת להם להבין את הדברים בצורה מוחשית יותר. תכונות אלה הכרחיות לכל מהנדס בניין, ולכן מעבר להווי המחלקתי, מדובר במשימות מהותיות התורמות לאיכות הסטודנטים".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה