חדשות

מדרום מגיעה החוכמה

חדשות19 בינואר 2020    2 דקות
0

2 ראשי רשויות מהנגב השתתפו בפאנל ראשי רשויות שהתקיים בכנס ערים חכמות Smart Cities eXpo2020

מדרום מגיעה החוכמה
2 משלנו. פורום ראשי הרשויות | צילום: ניב קנטור

8 ראשי עיריות, סגני ראשי רשויות ובכירים בשלטון המקומי השתתפו היום (שלישי) בפאנל חדשנות וערים דיגיטליות שהתקיים במרכז הכנסים "אווניו קריית שדה התעופה". ל"שבע" נמסר, שהפאנל היה האירוע המרכזי בכנס והתערוכה השנתיים Smart Cities Expo2020 שנערך זו השנה ה-11 ברציפות, בידי קבוצת "אנשים ומחשבים", בשיתוף פורום המנמ"רים (מנהלי מערכות המידע) בשלטון המקומי בראשותה של ליאורה שכטר, יו"ר הפורום ומנמ"רית עיריית תל אביב יפו.

בבכירים שהשתתפו בפאנל היו, בין היתר, עו"ד ניסן בן חמו (ראש עיריית ערד), בני ביטון (ראש עיריית דימונה) ורמי סידיס (משנה למנכ"ל מרכז השלטון המקומי). בפאנל, בהנחיית יהודה קונפורטס, סיפרו בכירי השלטון המקומי על אסטרטגיית החדשנות שלהם, כפי שהם מיישמים אותה בעריהם, הסבירו כיצד הם רותמים את הטכנולוגיה לטובת יישום התוכניות להפיכת עריהם לערים דיגיטליות, ופירטו מהן התוכניות ל-2020.

"כשנכנסתי לתפקידי, הבנתי שאם אני רוצה עיר חכמה, עליי לעסוק בתשתיות. כדי לטפל בתשתיות, נדרשים משאבים תקציביים. ממשלת ישראל ועיריית דימונה הכניסו את היד עמוק לכיס, כדי שזה יקרה", אמר ביטון. "דימונה והנגב המזרחי הם אזור חכם", הוסיף, "מזה 5 שנים, כל התאורה בעיר היא לד. ההשקיה עוברת דרך מכון טיהור, ואנו פועלים רבות לחיסכון של חשמל ומים. הגז הטבעי הגיע לעיר, ויש כבר שכונה ראשונה שתושביה צורכים גז. בתוך שנה, כל העיר תהיה מחוברת לגז טבעי".

ביטון סיכם באומרו: "אנחנו חושבים קדימה; בעוד שנה וחצי, תיכנס לפאתי העיר רכבת חשמלית מהירה, שתגיע לתל אביב ב-50 דקות. השנה, נקים בעיר מכללת סייבר ראשונה במדינה. אנו מכינים את עצמנו לעליית צה"ל דרומה".

עו"ד בן חמו הדגיש: "אני רוצה לקחת את נושא העיר החכמה לעיר מבוססת תוכן, כפי שעשו בחברת 'אפל', שהחלו בעולם החומרה, והשיקו iPhone, וכשכולם ייצרו אותו דבר, הם התחילו לייצר תוכן. העיריות היותר אטרקטיביות יהיו מי שיהפכו לספריות תוכן. דרך התוכן אתה מנהל קהילות. התוכן יביא אותך לעיר".

השופטת נילי ארד. שקיפות בינלאומית | צילום: ניב קנטור

 

והוא הוסיף: "אנחנו מפגרים בתשתיות; אין סיבה שאדם לא יגור בערד, וייסע שעה למרכז. היינו הראשונים לעזוב בעשור הקודם את החברה לאוטומציה, אבל שם נשארנו. אנו מפגרים שנות אור, וצריך להדביק את הפער עם סיבים אופטיים וקישוריות".

אורחת הכבוד שפתחה את הכנס הייתה השופטת בדימוס נילי ארד (נשיאת בית הדין הארצי לעבודה לשעבר ויו"ר עמותת "שקיפות בינלאומית ישראל"). ארד דיברה בין השאר על מדד השקיפות של הרשויות המקומיות, שפורסם בחודש שעבר. "שקיפות בינלאומית ישראל – שבי"ל" מקיימת זה 9 שנים את מדד השקיפות באתרי הרשויות.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה