חדשות

מעקב "שבע": נדחה הערעור על חידוש הסכמי החכירה בשוק באר שבע

חדשות15 בינואר 2020    2 דקות
0

בית המשפט העליון דחה את ערעורן של העירייה וחברת "יעדים" על החלטת בית המשפט המחוזי בבירת הנגב לפני יותר משנה וחצי שלא לקבל את המרצת הפתיחה של המערערות לעליון לחידוש ההסכמים

מעקב "שבע": נדחה הערעור על חידוש הסכמי החכירה בשוק באר שבע
השוק העירוני | צילום ארכיון: "שבע"

3 משופטי בית המשפט העליון, מני מזוז, ענת ברון ועופר גרוסקופף, דחו באחרונה את ערעורן של עיריית באר שבע וחברת "יעדים – החברה העירונית לפיתוח עסקי באר שבע" על פסק דינו של שופטת בית המשפט המחוזי בבירת הנגב יעל רז-לוי לגבי המרצת הפתיחה שהגישו העירייה והחברות לפני כשנתיים בעניין חידוש הסכמי החכירה של סוחרים בשוק העירוני נגד משרד הפנים והיועץ המשפטי לממשלה. ל"שבע" נודע, שכעת כמה עשרות בודדות מסוחרי השוק ייאלצו להתמודד באופן עצמאי בנושא מול המשרד והיועץ המשפטי.

כזכור, ב-15.2.18 פרסמנו כאן (תחת הכותרת "הצעטעלך" של דנילוביץ'"), שבמהלך דיון במועצת העיר בו נכחו כמה סוחרים מהשוק, שביקשו למחות על אי הארכת הסכמי החכירה עימם, שתוקפם הסתיים בשנה שלפני כן, ציין ראש העירייה רוביק דנילוביץ', בין היתר, שברשות "רוצים שכל החוכרים שלנו ימשיכו. איננו מפקירים אותם. קורה היום משהו טוב בשוק. לפני כחודשיים, נפגשתי בעניין עם המנכ"ל והיועץ המשפטי במשרד הפנים. הסוחרים נתנו את דמם, והרבה מאוד מתקשים בתשלום, והעירייה מסכימה שהם ימשיכו".

לשאלת יו"ר האופוזיציה במועצה משה ינאי, מדוע הסכם החכירה אינו מחודש אוטומטית לעוד 49 שנה, כנהוג בדרך כלל, השיב היועץ המשפטי של "יעדים" (האחראית על השוק), עו"ד אודי ערב, שבהסכמי החכירה הקודמים לא הופיעה אופציה לחידוש אוטומטי כזה. ראש הרשות גילה, שבעקבות חוסר ההסכמה בנושא מול משרד הפנים, לגבי מיעוט סוחרים שהמשרד מסרב להאריך להם אוטומטית את ההסכם, תגיש העירייה (לדברי דנילוביץ’, כבר למחרת ישיבתה של מועצת העיר), "לראשונה בהיסטוריה" של הרשות עתירה ("המרצת פתיחה", כפי שכינה את ההליך עו"ד ערב) נגד משרד הפנים. המרצה זו אכן הוגשה לבית המשפט המחוזי בבירת הנגב, ובסוף אפריל 2018 נדחתה בידי השופטת רז-לוי.

בפסק דינם כתבו 3 שופטי העליון, אחרי שבמהלך הדיונים בעניין נקבע שאין יריבות משפטית בעניין בין העירייה וחברת "יעדים" למשרד הפנים וליועץ המשפטי לממשלה, ושכל סוחר יכול לתבוע בעניין באופן פרטני, ש"לאחר שיג ושיח ובעקבות הערות בית המשפט, הודיעו המערערות שהן חוזרות בהן מן הערעור. הערעור נדחה אפוא. המערערות יישאו בהוצאות המשיבים, על הצד הנמוך, בסך 3,000 שקלים".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה