חדשות

רוצים הסכם קיבוצי

חדשות13 בינואר 2020    דקה אחת
0

שביתת אזהרה והפגנה של מאות עובדי חברת "ח.צ שיקום בקהילה", המעניקים שירותי שיקום למתמודדי נפש בדרום תתקיים בבאר שבע

רוצים הסכם קיבוצי
לא הפגנה ראשונה. אחת ההפגנות שערכו העובדים | צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

עובדי "ח.צ. שיקום בקהילה" יקיימו מחר (שלישי) ב-14:00 שביתת אזהרה בת יום אחד מול המשרדים של הנהלת החברה שברחוב בן צבי בבאר שבע, זאת במחאה על מבוי סתום במו"מ לחתימה על הסכם קיבוצי ראשון שיסדיר את תנאי העסקתם. מההסתדרות נמסר, שב"ח.צ. שיקום בקהילה" מועסקים כ-250 עובדים, רובם מדריכים ועובדים סוציאליים (עו"סים) המעניקים למשרד הבריאות שירותי שיקום למתמודדים עם קשיים בריאותיים נפשיים.

בכוונת העובדים להחריף את צעדיהם הארגוניים ככל שההנהלה תמשיך להתבצר בעמדותיה, ולא תושג התקדמות במו"מ. "ח.צ" היא ספקית שירותי השיקום הגדולה בדרום, מאזור קריית גת עד דימונה. עובדיה התאגדו בהסתדרות בפברואר 2018, כשבתוך פחות מ-24 שעות הצטרפו להתארגנות כ-75 אחוזים מהעובדים. אף על פי שהנהלת החברה הכירה בהתאגדות (המלווה בידי מזכיר האיגוד המקצועי מהסתדרות המעו"ף ארז לוי), היא נכנסה עם נציגות העובדים למו"מ על הסכם קיבוצי רק אחרי מאבק והפגנות שערכו עובדיה.

ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה ב"ח.צ" לאחר שההנהלה חזרה בה ממרבית ההסכמות שכבר הושגו במהלך המו"מ, והבהירה שהיא אינה מוכנה לפעול כדי לשפר את תנאי שכרם וביטחונם התעסוקתי של העובדים, המבצעים מלאכת קודש ומסייעים במסירות לאוכלוסייה הנזקקת להם.

בימים האחרונים, קיימו עשרות מעובדי החברה הפגנות מול משרדו של מנכ"ל "ח.צ" רפי חדד בבירת הנגב, בדרישה לקדם את המו"מ ולחתום על הסכם קיבוצי. במהלך ימי הצינון של סכסוך העבודה, סירבה ההנהלה לקבוע פגישות בין הצדדים, מלבד אחת שהסתיימה בלא התקדמות, וההנהלה שוב חזרה בה מהסכמות נוספות שכבר הושגו.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה