חדשות

10 שנות מאסר על נער שהרג נער אחר בפנימייה בסיכון

חדשות24 בדצמבר 2019    דקה אחת
0

ביהמ"ש המחוזי לנוער בב"ש התיר היום לפרסום גזר דין בעניינו של נאשם, שהיה קטין כבן 17 במועד ביצוע העבירה, אשר הורשע בהריגתו של נער אחר, והוטל עליו עונש מאסר של 10 שנים

10 שנות מאסר על נער שהרג נער אחר בפנימייה בסיכון
צילום אילוסטרציה: ingimage

על פי הכרעת הדין, בראשית שנת 2018, עת שהו הנאשם והמנוח בני ה-17 בפנימייה לנוער בסיכון, התקוטטו ביניהם על רקע לחם שנזרק לפח. במהלך הקטטה, נטל הנאשם סכין, וחרף ניסיון הפרדה בין הניצים, דקר הנאשם את המנוח בצווארו, דקירה אחת שהובילה למותו. בית המשפט דחה את טענת הנאשם כי פעל מתוך הגנה עצמית, קיבל את עמדת הפרקליטות והרשיע את הנאשם בעבירה של הריגה (יסוד נפשי של אדישות).

עו"ד יעל לויה- פינק מפרקליטות מחוז דרום (פלילי) הפנתה את בית המשפט בטיעוניה לעונש לפסיקה של בית המשפט העליון, לפיה יש צורך במיגור תופעת "תת תרבות הסכין", אשר במסגרתה עושים צעירים שימוש בכלי משחית בתגרות אלימות ולשם פתרון סכסוכים, כאשר הדברים נכונים ביתר שאת במקרה של תוצאה קטלנית.

ביהמ"ש המחוזי לנוער בב"ש (השופטת ד. כהן) ציין בפסק הדין, כי "חובתו לתת ביטוי הולם לפגיעה המיותרת בחייו של נער צעיר בשל זוטי דברים…התנהגות זו של הסלמת אירוע, תוך שימוש בנשק קר, אינה מקובלת ויש להוקיעה בכל דרך".

ביהמ"ש גזר כאמור על הנאשם עונש של 10 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי וכן פיצוי להורי המנוח בסך של 50,000 שקלים.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה