חדשות

ממקיף עומר למפעיל כלי טיס מאוישים מרחוק

חדשות20 בדצמבר 2019    דקה אחת
0

סגן משנה ע' מיישוב באזור באר שבע הוא מבוגרי מחזור 34 של קורס כטמ"ם הצה"לי

ממקיף עומר למפעיל כלי טיס מאוישים מרחוק
"הכי מהר שאפשר". סגן משנה ע' | צילום: דו"צ

בין בוגרי מחזור 34 של קורס כטמ"ם מפעילי (כלי טיס מאוישים מרחוק) הצבאי שהסתיים באחרונה, נמצא סגן משנה ע', המתגורר ביישוב ליד באר שבע. ל"שבע" נמסר, שלקורס מגיעים חיילים מצטיינים ממערך חיל האוויר וכלל צה"ל, יוצאי יחידת "זיק" בחיל התותחנים וקצינים מצטיינים מיחידות עם רקע אווירי. ההכשרה מתבצעת בבסיס "פלמחים" במשך חצי שנה, ובסופה מקבלים הבוגרים את סיכות המפעיל, ומשובצים בבסיסי חיל האוויר השונים.

ע' (20) נולד בארה"ב, ועלה עם משפחתו (אימו נאווה עובדת בסגל המינהלי של אוניברסיטת בן גוריון, ואביו מייקל מרצה באוניברסיטה, כשל-2 יש בת נוספת, שני) בגיל חודשיים. בגיל 15, הוא עבר עם משפחתו ללוס אנג'לס, לשנת שבתון של האב מייקל. ע' למד במקיף עומר, והרחיב בפיזיקה והנדסת תוכנה. מתחביביו, לנגן בגיטרה, להתאמן בקרב מגע, לצלם ולהיפגש עם חברים. כשהיה ילד קטן, חלם ע' להמציא מכוניות, ולפני שהתגייס היה חבר בתנועת הנוער "הצופים".

הוא בחר בקורס מפעיל כטמ"ם, בשל הבנתו שזהו מערך מתפתח, וע' רצה להיות חלק מהביצוע במערך המשלב טכנולוגיה ועשייה. הקורס היה מבחינתו חוויה, וע' חיבר גם מקצוענות וגם התפתחות בדמות המפקד.

רגע מיוחד בקורס היה ההתנדבות שבית הספר לכטמ"ם עשה עם ילדים בעלי מוגבלויות, וע' השתתף בה. התנדבות זו הייתה שזורה בשגרת היום ורגע לפני טיסת אימון שהייתה לו. חוויה נוספת מהקורס הייתה טיסת הדדי, שבה 2 המפעילים היושבים בתחנת השליטה של המטוס הם חניכים בקורס. בטיסה היה ע' עם חבר טוב מהקורס, שגם היה איתו בקורס טיס.

לדעתו, חשיבות מפעיל הכטמ"ם בעידן הנוכחי גדולה מאוד; כטמ"ם נמצא בכל מקום ובכל זמן, דבר המאפשר זמינות לכל צורך מבצעי, "להגיע הכי מהר שאפשר, בלי לסכן חיי אדם".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה