חדשות

באר שבע: יותר מ-200 נפגעים בתאונות דרכים בחורף בעשור האחרון

חדשות17 בדצמבר 2019    דקה אחת
0

איך נקטין את כמות הנפגעים בתאונות חורף גם בבירת הנגב?

באר שבע: יותר מ-200 נפגעים בתאונות דרכים בחורף בעשור האחרון
"להציל חיי אדם". נסיעה מסוכנת בכבישים רטובים | צילום אילוסטרציה: באדיבות עמותת "אור ירוק"

202 בני אדם נפגעו בעשור האחרון (2009 – 2018) בתאונות דרכים בכבישים בוציים או רטובים בבאר שבע, 3 מתוכם נהרגו ו-12 נפצעו באורח קשה.

ל"שבע" נמסר, שבשבועות האחרונים התחיל החורף לתת את אותותיו, גשמים החלו לרדת ברחבי הארץ, והגשמים הללו מותירים אחריהם כבישים רטובים וחלקים, ולעתים מתכסות הדרכים בשכבה חלקה במיוחד של בוץ, וכך נשאר הכביש למשך מספר ימים. מצב זה בו הכבישים חלקים לאחר הגשמים, מגביר  באופן משמעותי את הסיכון לתאונות בעקבות החלקת כלי הרכב, ובכך מסכן את הנוסעים.

לפי נתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוני הלמ"ס, בעשור האחרון נפגעו יותר מ-14 אלף בני אדם בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים, מתוכם 231 נהרגו, 23 בני אדם מדי שנה בממוצע. 960 בני אדם נפצעו קשה בכבישים החלקים הללו באותה תקופה.

הנתונים מלמדים, שכמחצית מהנפגעים בתאונות בכבישים רטובים ובוציים נפצעים ונהרגים דווקא בתוך תחומי הערים והיישובים; בכל התחום העירוני נפגעו 7,238 בני אדם בכבישים רטובים, 76 בני אדם נהרגו ו-486 נפצעו באורח קשה.

מנכ"ל "אור ירוק" ארז קיטה: "בכבישים רטובים צריך לנהוג באופן שונה, הנהגים נדרשים להוריד את הרגל מהגז, ולהיות ערניים לתנאי הדרך המשתנים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, ביחד עם הרשויות המקומיות, חייבים לוודא שתשתית הכבישים היא כזו שלא תסכן את הנהגים, ולא יצטברו בה בוץ או עפר. יש לפתוח את תעלות הניקוז, ולהשתמש בצבע כביש שאינו גורם לרוכבי האופנועים להחליק. בנוסף, יש לנקות את הכבישים מלכלוך העשוי ליהפך לבוץ עם בוא הגשם. התיקונים הבסיסיים הללו יכולים לצמצם את מספר הנפגעים והתאונות באופן משמעותי, ולהציל חיי אדם".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה