חדשות

קונים יותר דרך המחשב

חדשות26 בנובמבר 2019    2 דקות
0

מחקר באוניברסיטת בן גוריון מגלה על רקע ימי קדחת הקניות הבינלאומית ברשת, שהשימוש בנייד ברכישת מוצרים הולך ופוחת

קונים יותר דרך המחשב
צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

בעיצומם של ימי קדחת הקניות הבינלאומית ברשת, מצא מחקר חדש שנערך באוניברסיטת בן גוריון שצרכנים מקבלים החלטות מדויקות יותר כאשר הם עורכים את הקנייה דרך המחשב, ולא דרך מכשיר הטלפון הנייד.

“זה לא גודל המסך שעושה את ההבדל”, מסביר פרופ’ ליאור פינק, העומד בראש המעבדה לחקר התנהגות משתמשים במכשירים ניידים במחלקה להנדסת תעשייה וניהול באוניברסיטה וחוקר אספקטים התנהגותיים וכלכליים של מערכות מידע, “אלא העובדה שבאתרים המותאמים לצפייה במובייל מוצג פחות מידע בעמוד של תוצאות חיפוש, מה שדורש מהמשתמש חיפוש ונבירה רבים יותר אחר המידע. אתרים המותאמים לצפייה במחשב השולחני מספקים למשתמש את כל המידע מלכתחילה”.

ל”שבע” נמסר, שזהו המחקר הראשון העורך אבחנה בין גודל המסך לצמצום מידע, 2 גורמים שלרוב מעורבבים יחד. ממצאיו יוצגו בחודש הבא בכנס הבינלאומי המוביל בעולם למערכות מידע שיתקיים במינכן. ב-2018, היו טלפונים ניידים המקור ל-47 אחוזים מהתנועה אל חנויות מקוונות וכ-36 אחוזים מהמכירות, לפי “אדובי אנליטיקס”, חברה שמנתחת את העסקאות ב-100 החברות הקמעונאיות הגדולות בארה”ב. במהלך “בלאק-פריידי” האחרון, נערכו לראשונה קניות ביותר מ-2 מיליארד דולר במכירות מקוונות בארה”ב באמצעות טלפונים ניידים. “רוב הקמעונאים ברשת משתמשים בעיצוב אתרים רספונסיבי, כדי להתאים את הצגת המידע למכשיר”, מוסיף פרופ’ פינק. “בעוד שתצוגה ידידותית לנייד משפרת את הנראות, היא מקטינה את כמות המידע, וגורמת לצרכנים לקבל החלטות התואמות פחות את העדפותיהם”.

מנקודת מבט טהורה של קבלת החלטות, מראה המחקר שעדיף פשוט להציג את אותו מידע ללא קשר למכשיר בו נעשה שימוש; צרכנים ימצאו שקשה יותר לקרוא את המידע במכשירים ניידים, אך ההחלטות שלהם יהיו מדויקות יותר. 2 הניסויים שקיימו במסגרת המחקר פרופ’ פינק והמסטרנטית דניאל פפיסמדוב, התמקדו בבחירת חדר מלון פיקטיבי בלונדון מבין 11 אפשרויות של חדרים. המשתתפים צפו במידע על האפשרויות השונות במחשב או במכשיר נייד, ועמוד התוצאות הציג 8 מאפיינים של כל חדר בתצוגת מחשב, ו-3 מאפיינים של כל חדר בתצוגת מובייל. אומנם, כל המידע היה זמין ב-2 התצוגות, שכן ניתן היה להקליק על כל חדר להשגת המידע המלא, אך הוא היה זמין יותר בתצוגת המחשב. השמת המשתתפים למכשיר ספציפי ולתצוגה ספציפית היו בלתי תלויים זה בזה, מה שאיפשר לזהות אם הבדלים בהחלטות היו תוצאה של המכשיר או של התצוגה. כאשר אותו מידע הוצג ב-2 המסכים, לא היה הבדל ברמת הדיוק של ההחלטות.

המחקר הנתמך במענק מטעם הקרן הלאומית למדע מלמד שהמשתתפים קיבלו החלטות פחות מדויקות ופחות תואמות את העדפותיהם כתוצאה מתצוגת המובייל, אך לא כתוצאה מהמכשיר הנייד עצמו. בין אם מדובר בבחירת חדר מלון, בגד או טלוויזיה חדשה, החוקרים מאמינים שלקונים תהיה חוויית קנייה מדויקת יותר מבחינת ההתאמה להעדפותיהם כאשר הם משתמשים במחשב מאשר בפורמט ידידותי למובייל.

כתבות נוספות בחדשות

0

דו”ח חניה של 100 שקלים קפץ ל1800...

דוח נציב תלונות הציבור 2019 התפרסם השבוע עם כמה נתונים מעניינים

חדשות3 ביולי 2020    3 דקות
0

שמעון בוקר למען שדה התעופה הבינלאומי בנבטים

סגן ראש עיריית באר שבע ויו"ר מועצת סניף "הליכוד" בבירת הנגב גייס רבים מראשי מפלגת השלטון באזור למען פרויקט הענק החשוב, וקורא להם להיאבק בכוונה של "כוחות אדירים, כולל שרים חשובים בסיעתנו", כהגדרתו, לטרפוד המיזם

חדשות3 ביולי 2020    2 דקות

כתיבת תגובה