חדשות

נחנך מרכז "סוויץ'" להכשרה וקידום תעסוקה

חדשות25 בנובמבר 2019    3 דקות
0

טקס החנוכה התקיים בפארק "עידן הנגב" במעמד התורם הארי אוקסר טריגובוף ומכובדים רמי דרג

נחנך מרכז "סוויץ'" להכשרה וקידום תעסוקה
"נותן הזדמנות". חנוכת המרכז | צילום: "סנאפ המרכז לצילום חברתי"

בטקס חגיגי, נחנך באחרונה בידי התורם הארי אוסקר טריגובוף מרכז "סוויץ'", מייסודו של מכון טריגובוף להכשרה וקידום תעסוקה בחברה הבדואית. ל"שבע" נמסר, שהמרכז פועל בפארק התעסוקה המשותף לרהט, בני שמעון ולהבים "עידן הנגב" שבמבואות העיר הבדואית רהט.

באירוע חנוכתו השתתפו בני משפחת טריגובוף (כולל רונדה רעייתו של הארי אוסקר ובנותיו אורנה ושרון), שגריר אוסטרליה בישראל כריס קנאן, יו"ר המכון וראש המוסד לשעבר אפרים הלוי, איש העסקים והפילנתרופ גארי ויידור ורעייתו, ח"כ אלון שוסטר, ראשי רשויות מהנגב, חברי הנהלת מכון טריגובוף, הנהלת חברת "עידן הנגב", הנהלת חברת "סודה-סטרים" ונציגי השותפים בפעילויות השונות בישראל.

האירוע התקיים גם בנוכחות ראשי הרשויות השותפות בפארק התעסוקה "עידן הנגב", ראש מועצת להבים ויו"ר חברת "עידן הנגב" יוסי ניסן, ראש עיריית רהט פאיז אבו סהיבאן, ראש המועצה האזורית בני שמעון ניר זמיר, מנכ"ל המכון שלום נורמן, מנכ"ל "עידן הנגב" משה פאול, היזם ואיש העסקים איברהים נסאסרא, ושותפים נוספים. במהלך הטקס, נערכו גזירת סרט חגיגית לפתיחת הפעילות הרשמית של המרכז וכן קביעת מזוזה.

בטקס נכחו גם ראשי המוסדות האקדמיים בנגב, ביניהם נשיא מכללת ספיר פרופ' שי פלדמן ומנכ"ל המכללה הטכנולוגי באר שבע דב תמיר, זאת במסגרת שיתופי פעולה קיימים ומתוכננים שמקדם מרכז "סוויץ'" בתחום קידום הכשרה והשכלה גבוהה בחברה הבדואית.

טריגובוף: "לפני כ-3 שנים, הייתי פה יחד עם שלום נורמן ומשה פאול, וראיתי את המגרש הריק הזה בפארק התעסוקה 'עידן הנגב'. מדהים לראות איך ביחד עם 'עידן הנגב' הצלחנו להקים מרכז כל כך חשוב בזמן כל כך קצר בלב פארק התעסוקה. פארק שהוריד באופן משמעותי את אחוזי האבטלה בעיר רהט ובחברה הבדואית בנגב. אני מאמין שבאמצעות התעסוקה אפשר לקדם אינטגרציה אמיתית של החברה היהודית והבדואית בנגב. הצלחה לכל העוסקים במלאכה".

קנאן: "באוסטרליה, הארי טריגובוף הוא אחד האנשים הפילנתרופים המובילים. יש לי זכות להיות חלק מיוזמה כל כך חשובה, ולהיות פה יחד איתכם במרכז 'סוויץ". אני רואה את הפתיחה של המרכז הזה כהמשכיות של הקשר בין אוסטרליה לישראל. תודה על האירוח הנפלא, ואני מאחל ששיתוף הפעולה עם אוסטרליה רק ימשיך לפרוח".

הלוי: "הארי הוא הסיבה שכולנו כאן היום. הוא הסיבה למהפכה שהוא עושה בישראל. להארי יש תרומה ייחודית לחברה בישראל, ובמקרה הזה לחברה הבדואית שהיא חברה חשובה ומשמעותית. תודה שאתה כאן הארי, מרגש לראות איך המרכז נראה אחרי רק שנתיים של עבודה. המשמעות של הפרויקט היא הזדמנויות שוות לכולם, ושיהיה לכולנו בהצלחה".

אבו סהיבאן: "זוהי גאווה לעיר רהט שהיא מארחת את האנשים שעוזרים לחברה הבדואית. המרכז הזה נותן הזדמנות לצעירים וצעירות בדואים, ואנחנו גאים בשותפות שלנו עם 'עידן הנגב'. בזכות הפארק הזה ירד שיעור האבטלה ברהט מ-34 אחוזים ל-11 אחוזים, וכשיש תעסוקה אז יש הרבה דברים טובים שאפשר לקדם, עלו והצליחו".

מרכז "סוויץ'" להכשרה וקידום תעסוקה הוקם ביוזמת מכון הארי אוסקר טריגובוף בבית "עידן הנגב" בשיתוף חברת "עידן הנגב" ובסיוע של JNF אוסטרליה. המרכז משתרע על פני כ-500 מ"ר, וכולל כיתות לימוד, סדנאות מחשב, קליניקה טיפולית, אולם רב תכליתי, חללי עבודה, משרדים, אודיטוריום וחדרי ישיבות. הוא נוסד בהתאם לחזונו של טריגובוף לפעול לקידום התעסוקה בחברה הבדואית בנגב, לאחר אחד מביקוריו בפארק התעסוקה "עידן הנגב".

את המרכז ינהל צוות משותף מהחברה הבדואית והחברה היהודית, ובראש הוועד המנהל שלו יעמוד חבר הנהלת מכון טריגובוף הווי מאיירס.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה