חדשות

פינוי אשפה ללא משאיות?

חדשות20 בנובמבר 2019    דקה אחת
0

מנהל האגף לאיכות הסביבה לשעבר בעיריית באר שבע איציק הלמן, מציע להתקין מערכת פנאומטית לפינוי אשפה בשכונות בעיר. באגף מתלהבים פחות מהעניין...

פינוי אשפה ללא משאיות?
המראות האלה יחזרו? | צילום: ארכיון "שבע"

הצעה מעניינת ומעוררת מחשבה לשיפור איכות הסביבה בבאר שבע: בישיבתה האחרונה של הוועדה העירונית לאיכות הסביבה בראשות יסמין סקס-פרידמן, אמר מנהל אגף איכות הסביבה לשעבר בעירייה, איציק הלמן: "בשכונת 'נאות רבין הירוקה' ביבנה פועלת לראשונה בישראל מערכת פנאומטית לפינוי אשפה כחלק מהגדרתה כשכונה 'ירוקה', שזכתה גם לתו תקן ירוק ממכון התקנים.

מדובר בטכנולוגיה חדשה ומתקדמת לפינוי פסולת ביתית ללא משאיות אשפה וללא מטרדי ריח ורעש. בנוסף לשיפור באיכות החיים של התושבים, המיזם מביא לחיסכון במשאבי כוח אדם ואנרגיה. פינוי הפסולת מבנייני המגורים, המסחר ומוסדות הציבור מתבצע באמצעות מערכת סגורה של צנרת תת קרקעית שמחברת כל בניין, ומשנעת את הפסולת בוואקום ישירות למרכז פינוי ראשי הממוקם מחוץ לשכונה. המערכת כוללת מערך להפרדת פסולת יבשה ורטובה".

את התלהבותו של הלמן צינן סגן מנהל האגף כיום אריק יעקב: "המערכת מוכרת לנו וגם לסגן ראש הרשות טל אל על, וכבר לפני כ-4 שנים סיירנו ביבנה להכיר את המערכת, ובחנו את הנושא במספר היבטים: מדובר על עלויות כלכליות גבוהות לרוכשי הדירה, קיים הבדל בגיאולוגיה של העיר לעומת יבנה, בעיות של כיבוי אש במקרה של שריפה, אם יוצאים לאיסוף בפח כתום מה עושים? מאז, פותחו מערכות שמיועדות למתחם ולא לשכונה שלמה, וכמו כן בחינה של מערכות מסוג זה צריכה להתבצע בידי אגף ההנדסה".

למרות זאת, הבטיחה סקס-פרידמן לבחון את המלצתו של הלמן לקיים סיור של חברי הוועדה בשכונה היבנאית, כדי לבדוק את התאמת המערכת לבירת הנגב.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה