חדשות

אחרי 11 שנה…

חדשות18 בנובמבר 2019    2 דקות
0

נתנאל ויצמן (לוחם "גולני") שנפצע קשה במבצע "עופרת יצוקה" בסוף 2008 פגש בבית החולים "סורוקה" את פרופ' גידי סהר (מנהל המחלקה לכירורגיית לב חזה) וצוותו שהצילו את חייו

אחרי 11 שנה…
"הגמול הנפלא ביותר". הלוחם ומצילו | צילום: רחל דוד "סורוקה"

הלוחם פגש את מצילו: בשבוע שעבר, הגיע נתנאל ויצמן לבקר את אימו בבית החולים "סורוקה", זאת לאחר שעברה ניתוח מורכב. ל"שבע" נמסר, שבעת שהמתין בסמוך לחדר הניתוח, ראה ויצמן לפתע את פרופ' גידי סהר שניתח אותו, ויחד עם צוות המחלקה לכירורגיית לב חזה טיפל בו לאחר פציעתו הקשה לפני יותר מעשור.

סמל ראשון ויצמן (לוחם "גולני") נפצע בסוף 2008, בשבוע השני של הלחימה במבצע "עופרת יצוקה". בשעה שנכנס עם הכוח שלו לעומק הרצועה, נחתו עשרות פצצות מרגמה באזור, ופצצה אחת פצעה קשה את ויצמן ו-2  חיילים נוספים מהכוח. הפצוע הקשה פונה במסוק ל"סורוקה". אחד הרסיסים חדר את קרום ליבו, והתיישב בסמוך לאבי העורקים. ויצמן עבר ניתוח ארוך ומורכב בידי צוותים רב מקצועיים של המחלקה לכירורגיית לב חזה, אורתופדיה וחטיבת ההרדמה, שהצליחו להוציא את הרסיס שסיכן את חייו.

במהלך המפגש המרגש בשבוע שעבר, הציג פרופ' סהר לפצוע שהציל את סרטון הווידיאו שצולם במהלך הניתוח בו הוסר הרסיס. ויצמן מספר בהתרגשות: "אני חב לפרופ' גידי סהר ולצוותו את חיי. ברגע שזיהיתי אותו, ניגשתי אליו, הזדהיתי בפניו בלי להסס, ופשוט חיבקתי אותו חיבוק ענק. הוא ללא ספק נלחם על חיי, והציל אותי".

פרופ' סהר: "לא לעתים קרובות זוכה הרופא לראות מטופל שהמפגש עימו מבטא בעצם את המשימה העליונה של הצלת חיים. נתנאל לחם בעזה במבצע 'עופרת יצוקה', ורסיס פלדה פילח את בית החזה שלו, חדר את קרום ליבו, ונתקע באבי העורקים. רק חוט השערה הפריד בינו לבין קרע שלם של אבי העורקים, שתוצאותיו ידועות לכל".

ומוסיף סהר: "חייו של נתנאל ניצלו הודות לטיפול שקיבל בשטח, הפינוי המהיר לבית החולים 'סורוקה', האבחנה המהירה במיון והניתוח שבו חולץ הרסיס הקטלני מגופו. הלב ממש מתרחב לראותו כיום, נשוי ואב ל-3, עובד, בריא, נמרץ ומלא באופטימיות! זהו הגמול הנפלא ביותר שרופא יכול לקבל על בחירתו במקצוע כה מורכב ותובעני"!

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה