חדשות

ההצלחה של בן גוריון בנגב

חדשות17 באוקטובר 2019    2 דקות
0

מה הלהיב כל כך את נשיא המדינה בביקורו בנקודת ההיאחזות של עמותת "איילים" ליד דימונה?

ההצלחה של בן גוריון בנגב
"עברתם את המבחן". נשיא המדינה מבקר | צילום: קובי גדעון, לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ביקר אתמול (רביעי) בנקודת ההיאחזות של עמותת "איילים" הסמוכה לדימונה, ונפגש עם מתיישבי העמותה ומוביליה.

ל"שבע" נמסר, שלאחר ביקורו בדימונה ופגישתו עם ראש העירייה בני ביטון, נסע הנשיא בדרכים המדבריות והפתלתלות המובילות אל אחד מכפרי "איילים", שם בסוכה ציורית וצבעונית ישב לקפה ושיחה מלב אל לב עם מתיישבי העמותה: סטודנטים, נוער שנת שירות ומקימי הגרעינים.

עמותת "איילים" שהוקמה ב-2002, פועלת לפיתוח הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית של ישראל, באמצעות התיישבות ופעילות חברתית. צעירי העמותה בונים ומתגוררים בכפרי סטודנטים בנגב, בגליל ובלוד. כיום, מונה "איילים" כ-1,200 סטודנטים ומתיישבים ב-22 כפרי סטודנטים.

העמותה שמה לעצמה למטרה לחבר את הצעירים לערכים כמו ציונות, יהדות, חלוציות, התיישבות, עבודה עברית ומעורבות בקהילה. השאיפה היא לגרום לסטודנטים להתאהב במקום שבו הם גרים, ולהפוך אותם לתושבי קבע. הסטודנטים ב"איילים" בונים ומתגוררים בכפרי סטודנטים לרוב כאמור בנגב, בגליל ובלוד. מטרת הכפרים היא יצירת קרקע להיכרות עם האזור והפוטנציאל הטמון בו, עידוד חיי קהילה והתפתחות חברתית.

כדי להגביר את החשיפה למרחבי הנגב, מקיימת העמותה במהלך חול המועד סוכות סדרה של אירועי תרבות, פסטיבל "זמן מדבר", הנערכת בשטחים הפתוחים שבתוך תחום השיפוט של היישובים דימונה וירוחם. מטרת הפסטיבל היא לחשוף את צעירי הארץ לפוטנציאל הקיים במרחב המדברי של היישובים כאמצעי להעלאת ביקושים למגורים בדימונה ובירוחם. הוא כלל הופעות מוזיקה של רביד פלוטניק (נצ'י נצ'), לירון עמרם והפנתרים בשבוע שעבר, והיום ייערך במקום פסטיבל משפחות חינמי ענק שיכלול סדנאות ודוכנים לכל המשפחה, דוכני מזון וחוויה מדברית ייחודית, והכל בחינם לכל המשפחה.

"דור דור וחלוציו,״ אמר הנשיא לחברי הגרעין. ״חלוציות היא אתגר מתמשך. והחברה הישראלית עומדת היום מול אתגר משמעותי: הצורך לבנות חברה המבוססת על שותפות בין הקבוצות המרכזיות בחברה. לסטודנטים שלנו יש תפקיד מרכזי בהתמודדות עם האתגרים של החברה הישראלית כיום, ובמיוחד עם אתגר השותפות. עכשיו האתגר הוא לצעוד צעד קדימה, ולהפוך את הכפרים לחממות של ישראליוּת משותפת כי בכפרי הסטודנטים צומחת מנהיגוּת השטח העתידית. ועבורנו אתם שותפים חשובים".

ריבלין שוחח עם החברים ארוכות על האתגרים הגלומים בחיי המדבר והשאיפות המניעות אותם בחיי הקהילה שהם מובילים: קשיי התחבורה, מזג האוויר המאתגר והפרחת השממה. ״כשאמר בן גוריון שבנגב ייבחן העם בישראל, הוא לא יכול היה לדמיין הצלחה יותר מזו שאתם מקיימים פה בגופכם יקיריי", סיכם הנשיא. ״עברתם את המבחן הזה עבור כולנו, ועשיתם זאת בהצלחה".

נחמי גיניס (מנכ"לית "איילים") בירכה על ביקורו של ריבלין, ואיחלה שמשימת העמותה למשוך עוד אלפי צעירים וצעירות לנגב בשנים הקרובות תתגשם בהצלחה: "יש לנו זכות להוביל מהלך חשוב בצמיחה של הנגב המדהים ושל המדינה כולה, ככה בדיוק נראית ציונות במאה ה-21".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה