חדשות

תביעת נזיקין נגד גנבי הנשק משדה תימן

חדשות23 בספטמבר 2019    2 דקות
0

3 המורשעים בגניבת אמצעי לחימה מהבסיס שליד באר שבע נתבעים כעת אזרחית

תביעת נזיקין נגד גנבי הנשק משדה תימן
רימונים | אילוסטרציה: דוברות המשטרה

פרקליטות מחוז דרום (אזרחי) הגישה בשם משרד הביטחון לבית המשפט השלום בבאר שבע כתב תביעה בסך כ-200 אלף שקלים, בגין נזקים שנגרמו למשרד כתוצאה מגניבת אמצעי לחימה מבסיס צה"ל שדה תימן שליד בירת הנגב.

ל"שבע" נמסר, שהתביעה הוגשה נגד הנתבעים בהמשך להרשעתם בהליכים פליליים בביצוע עבירות חמורות, כל אחד לפי חלקו,  של קשירת קשר לפשע, הוצאת נשק בצוותא מרשות הצבא ועבירות נוספות. המורשעים פלילית כבר מרצים בכלא מאסרים ממושכים של בין 9 ל-13.5 שנים שנגזרו עליהם בהליכים הפליליים.

הנתבעים הם שאדי בשיר (ששירת כקצין בדרגת סרן כמפקד פלוגת הטירונים, ופיקד בתקופה הרלוונטית בין היתר על אבטחת הבונקר בשדה תימן עם אמצעי הלחימה) עדי זועבי (ששירת בשירות סדיר בתנאי קבע כנהגו האישי של בשיר) ומוחמד זועבי (אביו של עדי). נגד בשיר ועדי הוגשו כתבי אישום בידי הפרקליטות הצבאית בבית הדין הצבאי, ואילו נגד מוחמד הגישה כתב אישום פרקליטות מחוז דרום (פלילי).

לפי עובדות כתב האישום, הנתבעים קשרו ביניהם קשר לגנוב אמצעי לחימה מהבונקר בבסיס שדה תימן, ולמוכרם תמורת סכומי כסף גדולים. ב-29.4.2016, ניצלו בשיר ועדי את מעמדם ותפקידם בבסיס, שברו מנעול של הבונקר, פרצו אליו, והוציאו ממנו ארגזים של אמצעי לחימה שהכילו 77 רימוני רסס צה"ליים, 13 טילי "לאו" וטיל "מטאדור". את אמצעי הלחימה הגנובים הם העמיסו על רכב צבאי מסחרי שהיה ברשות בשיר, ונסעו למחלף בית קמה, שם פגשו את מוחמד, ויחד איתו פרקו את האמל"ח מהרכב, והעמיסו אותו על רכבו.

יש להדגיש, שלמרות לכידת המעורבים בגניבה, לא אותרו עדיין אמצעי הלחימה, והם טרם הוחזרו לרשות המדינה. ב-8.11.16, בעקבות דיווח על פיצוץ במחסן בטייבה, זיהה חבלן שהגיע לזירה מספר שרידים של רימוני רסס, טילי "לאו" וטיל "מטאדור" שהצביעו על כך שמדובר באמל"ח הגנובים. הנתבעים הורשעו, והוטלו עליהם עונשי מאסר בפועל של 9, 11.5 ו-13.5 שנים, לצד קנסות של כ-150 אלף שקלים במצטבר.

בהתבסס על הרשעתם בפסקי דין חלוטים, הגישה כאמור הפרקליטות תביעה אזרחית לתשלום סך של 190,985 שקלים, המגלם את הנזק שנגרם למשרד הביטחון כתוצאה מהגניבה. לפי כתב התביעה, הנתבעים ביחד וכל אחד לחוד חבים בפיצוי כלפי המדינה, זאת בשל מעשיהם ונזק בלתי הפיך שגרמו כתוצאה מגניבת אמל"ח ומסחר בהם.

התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד אנטוניוס מרשי ודנה סבאג מפרקליטות מחוז דרום (אזרחי), כחלק ממדיניות חטיבת תביעות וביטוח באגף הייעוץ המשפטי למשרד להגיש תביעות נגד כל גורם, לרבות פרטי, שבמעשיו או במחדליו מתעשר שלא כדין או מסב נזק למדינת ישראל.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה