חדשות

בכירים במשרד העבודה ביקרו בטכנולוגית

חדשות23 בספטמבר 2019    2 דקות
0

מנהל תחום הפדגוגיה החדש באגף להכשרה מקצועית במשרד גדי יעקב הגיע למכללה הטכנולוגית באר שבע במסגרת הכרת מוסדות ההכשרה הטכנולוגיים במדינה

בכירים במשרד העבודה ביקרו בטכנולוגית
"אתגרים גדולים". צוות המכללה ואורחיה | צילום: יח"צ המכללה הטכנולוגית

ביקור הבכירים: אתמול (ראשון) ביקרו במכללה הטכנולוגית באר שבע מנהל תחום הפדגוגיה החדש באגף להכשרה מקצועית של משרד העבודה גדי יעקב והממונה על מחוז  דרום במשרד שרונה בלוך.

ל"שבע" נמסר, שהאגף להכשרה מקצועית ולפיתוח כוח אדם של משרד העבודה הינו אגף בכיר המהווה זרוע ממשלתית להכשרת ההון האנושי והמקצועי בהתאמה לצרכיו המשתנים והמעודכנים של המשק הישראלי, תוך גישור בין צרכי המשק המשתנים לצרכי הפרט. האגף עובר בימים אלה שינויים מהותיים באופן ההכשרות והלימודים שאינם תחת לימודי תואר, כאשר חלק נרחב מהשינויים הינו עדכון התכנים בקורסים והתאמתם לשוק העבודה כיום.

הטכנולוגית באר שבע היא אחד המוסדות הוותיקים בארץ הנמצאים תחת פיקוח של האגף להכשרה מקצועית, והכשירה במהלך 65 שנות פעילותה עשרות אלפי בוגרים לעולם העבודה במגוון רחב של מקצועות ותחומים. המכללה שומרת על קשר תמידי עם התעשייה, ולפיכך מקפידה במהלך שנות פעילותה לשמור על רמת ידע והשתלמויות מעודכנות ומחוברות לשטח.

במהלך הביקור, נערכה לאורחים המכובדים סקירה מפי המשנה למנכ"ל הטכנולוגית יעקב דור על מגמות הפיתוח וההתחדשות במכללה והתוכניות הרב שנתיות שמקדמת הטכנולוגית בימים אלה. בדבריו ציין דור, שמאז ומתמיד הייתה המכללה ספינת הדגל של האגף להכשרה מקצועית, ולאחר שנים רבות שהתחום הוזנח, קיים צורך לשיתוף פעולה הדוק בין האגף לטכנולוגית לצורך חיזוק האיכות של מערך ההכשרה המקצועית בישראל.

בנוסף, התקיימו דיונים מקצועיים עם הצוות הבכיר של מרכז ההכשרה וההשתלמויות (ראש המדור מיכה פז והרכז עידן סיבוני). במהלך הישיבות, הועלו סוגיות במגוון נושאים, כגון קידום עניין הסדרת הרגולציה ותוכניות הלימודים, תהליך הבחינות באגף, נושאי ותכני הלימודים ושיפור אופי הלימודים המעשיים בקורסים השונים. כמו כן, נערך סיור במתקני הטכנולוגית השונים והמעבדות המתחדשות בתחומי הטכנולוגיה המגוונים, כמו מעבדת הגז הטבעי, האנרגיה והפניאו-מטיקה ומיזוג אוויר, והוצגו המערכות החדשות כולל הסימולטור היחיד כיום בארץ במעבדות הגז.

לאור ניסיונה הרב של המכללה, הציעו נציגיה לקחת חלק בייעוץ ותמיכה בקידום עולם ההכשרות, ולהיות חלק מהותי בקידום וקבלת ההחלטות של האגף להכשרה מקצועית בנושא ההכשרות, ולעודד את לימודי הדור הצעיר בתחומי ההשכלה הטכנולוגית. יעקב פרס בפני נציגי הטכנולוגית את תהליך השינוי ושיפור התהליכים העתידיים באגף, כולל עדכון תכני הלימוד ואופי העבודה בכלל. הוא התרשם מיכולותיה המקצועיות של המכללה, והדגיש את חשיבותה של הטכנולוגית בתרומה בתחומי הידע: "המכללה והאגף להכשרה ניצבים בפני אתגרים גדולים, וחשוב שנמשיך להתמיד בהכוונה של הצעירים ללמוד את תחום הלימוד הטכנולוגי".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה