חדשות

מועצת העיתונות בבאר שבע

חדשות4 בספטמבר 2019    4 דקות
0

נשיאת המועצה השופטת בדימוס דליה דורנר ביקרה בבירת הנגב עם משלחת מטעם מועצת העיתונות והתקשורת

מועצת העיתונות בבאר שבע
במועצת העיר. חברי המשלחת באולם המועצה | צילום: דיאגו מיטלברג

משלחת של מועצת העיתונות והתקשורת בישראל בראשות הנשיאה שופטת בית המשפט העליון בדימוס דליה דורנר, ביקרה השבוע (שלישי) בבאר שבע, במסגרת תוכנית הסיורים ברחבי הארץ שיזם מנכ"ל המועצה מוטי רוזנבלום, במטרה להעלות את מודעות האזרחים לחשיבות השמירה על חופש העיתונות, מחד גיסא וכללי האתיקה העיתונאית מאידך גיסא.

ל"שבע" נמסר שהסיור שאורגן בידי דובר העירייה אמנון יוסף, התנהל בהדרכתו המקצועית של מנהל אגף מינהל לוגיסטיקה וחירום ברשות עמית ריינגולד, החל בביקור באולם מועצת העיר שם קיבל את פני המשלחת ראש העירייה רוביק דנילוביץ' בליווי מנכ"לית הרשות אבישג אבטובי וסגני ראש העירייה טל אל על ושמעון בוקר.

דנילוביץ' פרש בפני המשתתפים "בסגנונו הנלהב והמיוחד", כהגדרת מועצת העיתונות, את חזונו ביחס למדינה בכלל ולנגב ולעירו בפרט. ראש העירייה רואה את בירת הנגב כמטרופולין החולש על השטח הגדול של הדרום, ומקושר ברשת תחבורה מהירה למטרופולין הגדול בגוש דן. באר שבע בהתאם לחזון הזה, שחלקים ממנו כבר מתגשמים הלכה למעשה, הופכת למרכז היי-טק וידע טכנולוגי אזרחי וצבאי, זאת תוך השגת שיתוף פעולה בין מספר גורמים: המדינה המספקת את התשתיות וממנפת, האקדמיה (אוניברסיטת בן גוריון) כמקור הידע וכוח האדם המיומן והאיכותי, הרשות המקומית כמנוע הקטר הדוח, ומסיר חסמים ומאפשר את השינוי, והחברות הפרטיות המביאות את ההשקעות הדרושות, ויוצרות את מקומות העבודה. שילוב של כל הגורמים הללו, לדברי דנילוביץ, הוא זה שיניע את הפריחה הכלכלית. ראש העירייה העלה על נס את פארק ההיי-טק החדש ומרכז הסייבר הלאומי ההולך ומוקם בפאתי העיר, ומשלב את כל הגורמים המדוברים בגישה כוללנית של "אקו סיסטם".

רוזנבלום העניק בדברי ברכתו נופך אישי, בציינו שאביו המנוח שהיה נהג קטר ב"רכבת ישראל" בקו לבאר שבע נהג גם בקטר הקיטור שמספרו 70414, המוזכר בשירו הידוע של חיים חפר, הניצב כיום בתחנה העתיקה וההיסטורית של בירת הנגב. העיתונאי הוותיק וחבר בית הדין לאתיקה של מועצת העיתונות גיל קיסרי, ריגש את המשתתפים כשסיפר שהוא היה בין משחררי העיר באר שבע במלחמת העצמאות.

השופטת בדימוס דורנר, הדגישה בדבריה: "יש לשמור מכל משמר על ערכיה הדמוקרטיים של מדינת ישראל שתקשורת חופשית היא חלק מהותי ממנה". הנשיאה ציינה שהגשמת חזון מגילת העצמאות אינה דבר מובן מאליו, ושיש לטפח אותו, ולהנחילו לדור הצעיר.

השופטת בדימוס דליה דורנר | צילום: דיאגו מיטלברג

בהמשך, פנו חברי המשלחת לביקור במקיף ו', ונפגשו עם בני נוער הלומדים במגמת תקשורת לשיחה על נושאי התקשורת ותפקידה בחברה וחופש העיתונות. לאחר סקירה כללית על המקיף שקיבלו מפי המנהלת מתי מינדלין, הציגו התלמידים שאלות חשובות ונוקבות העוסקות במעמד התקשורת כיום והדרכים לאבחנה בין ידיעות מזויפות ואמיתיות ("פייק ניוז") בעולם התקשורת מרובת הערוצים. כן נשאלו החברים על היחס בין השלטון והתקשורת וההתקפות על עיתונאים מצד פוליטיקאים ונושאי משרה ושאלות אתיות על המותר והאסור בהשגת ידיעות בלעדיות ("סקופים").

במהלך השיח הער שהתקיים, בהובלת מרכזת לימודי האזרחות במוסד נורית זהר-גולן, השיבו חברי מועצת העיתונות על השאלות, ובתורם הפנו שאלות לדור הצעיר על הרגלי צריכת התקשורת שלהם ומידת האמינות שהם מייחסים לאמצעי התקשורת הממוסדים.

עם תלמידים במקיף ו'. המשלחת בתיכון | צילום: דיאגו מיטלברג

הנשיאה דורנר סיכמה את הדיאלוג באומרה שעל כתפי הדור הצעיר מוטלת כעת המשימה לשמור מכל משמר על חופש ההבעה והעיתונות כרכיב מרכזי בדמוקרטיה. מאוחר יותר, ביקרו חברי המשלחת במוזיאון האנז"ק, הלא הוא כוח הפרשים האוסטרלים והניו-זילנדים שכבשו את העיר מידי העות'מאנים במלחמת העולם הראשונה, שם שמעו סקירה על התוכניות לפיתוח התיירות ופעילות התרבות בבירת הנגב.

לבסוף, פנו חברי המועצה דרך רחובות העיר העתיקה ההיסטורית אל פארק ההיי-טק לטכנולוגיות מתקדמות בו הציג בפניהם מנכ"ל הפארק רועי צוובנר את הפעילות של מרכזי הפיתוח והבניינים הקיימים ואלה הנמצאים בשלבי הקמה. את הביקור בבאר שבע חתם סיור מרתק במרכז של חברת CDI השוכנת בפארק ועוסקת במתן פיתרונות טכנולוגיים מתקדמים לרווחת בני הגיל השלישי בחברה שבה שכבת גיל זה הולכת ומתרחבת.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה