חדשות

ליברמן: "לא מציאותי" לפתח את הנגב כמרכז סייבר ללא מעבר התקשוב והמודיעין

חדשות25 באוגוסט 2019    דקה אחת
0

יו"ר מפלגת "ישראל ביתנו" אמר עוד ליו"ר ארגון קבלני הנגב אלי אביסרור: "חייבים לדחוף לשם, ולהקים בהקדם את הבסיסים בצומת ליקית"

"פיתוח הנגב כמרכז סייבר וטכנולוגיה ללא מעבר בסיסי התקשוב והמודיעין לא מציאותי", כך ציין יו"ר מפלגת "ישראל ביתנו" אביגדור ליברמן ביום חמישי האחרון והוסיף: "חייבים לדחוף לשם, ולהקים בהקדם את הבסיסים בצומת ליקית".

ל"שבע" נמסר שאת הדברים אמר ליברמן ליו"ר ארגון קבלני הנגב ומ"מ נשיא התאחדות בוני הארץ אלי אביסרור, במפגש עם צמרת הארגונים הכלכליים בישראל. עוד התייחס ליברמן להתבטאויותיו של הרמטכ"ל אביב כוכבי בעניין, והדגיש: "עם כל הכבוד לרמטכ"ל ולמטה הכללי, הם כפופים לדרג המדיני".

נציגי ומנהלי הארגונים הכלכליים בישראל נפגשו בסוף השבוע שעבר בתל אביב עם יו"ר "ישראל ביתנו", במטרה לשמוע על מדיניותו הכלכלית. במהלך המפגש פנה אביסרור לליברמן וטען: "אתה כשר ביטחון הוצאת אל הפועל את מכרז מעבר קריית המודיעין של צה"ל לצומת ליקית בנגב. אחרי עיכוב של 15 שנה! מהלך שישנה את פני הנגב. כיום, בזמן שיש מכרז קיים, הציב הרמטכ"ל כוכבי תנאי שללא מסילת רכבת עד צומת ליקית לא יעברו יחידות אמ"ן לנגב. מה עמדתך? מה אתה מתכוון לעשות בנושא"?

יו"ר "ישראל ביתנו" הגיב בנחרצות: "מי שמחליט זו הממשלה, ועם כל הכבוד לרמטכ"ל ולמטה הכללי, הם כפופים לדרג המדיני. הממשלה החליטה, ואף יצאו מכרזים, ואלה הוקפאו, מדובר במצב בלתי סביר בעליל". עוד הוסיף ליברמן שלהחלטה להקים את הבסיסים דווקא בצומת ליקית קדמו כמה שיקולים: ראשית, בסיסי המודיעין כיום לא ערוכים למלחמה מודרנית כך שהם לא יכולים להישאר בבסיסים הקיימים. שנית, מדובר בהחלטה משמעותית שתתרום רבות לפיתוח הנגב ולאזור. הוא רמז בדבריו שהקמת הבסיסים תעצור את רצף ההתיישבויות הלא חוקיות בדרום. לטענתו, מעבר בסיסי המודיעין והתקשוב משמעותי בהמשך פיתוח הנגב: "אין ספק שפיתוח הנגב כמרכז סייבר וטכנולוגיה מבלי שחילות המודיעין והתקשוב יעברו אליו הוא בגדר חלומות באספמיה".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה